۴۵۴۵۴۲
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

ارتقای محاسبات کوانتومی با نخ و سوزن الماس

دانشمندان روسی موفق به ابداع روشی برای تولید انبوه بلورهای ریز الماس به شکل سوزن و نخ شده‌اند که ممکن است نیروی نسل آینده محاسبات کوانتومی را تامین کند.

ایسنا: دانشمندان روسی موفق به ابداع روشی برای تولید انبوه بلورهای ریز الماس به شکل سوزن و نخ شده‌اند که ممکن است نیروی نسل آینده محاسبات کوانتومی را تامین کند.
ارتقای محاسبات کوانتومی با نخ و سوزن الماس

به نقل از زی‌نیوز، فیزیکدانان دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو به توضیح ویژگی‌های ساختاری بلورهای میکرومتری الماس در اشکال نخ و سوزن و ارتباط متقابل آن‌ها با ویژگی‌های تابناکی و بهره‌وری گسیل میدانی الکترون پرداخته‌اند.

کاربردهای فناورانه الماس‌ها بطور چشمگیری از محبوبیت آن‌ها به عنوان جواهر فراتر رفته و بطور فزآینده‌ای در صنایع مورد استفاده هستند.

این انگیزه‌ای برای محققانی است که مشغول شرح و بسط روش‌های جدید ساخت الماس هستند.

یکی از مشکلاتی که محققان به آن پرداخته‌اند، تولید بلورهای الماس به شکل سوزن و نخ است. شکل‌دهی این چنینی به الماس‌های طبیعی و مصنوعی به دلیل شیوه صیقل دادن مشابه کار جواهرسازی امکان‌پذیر است.

تکنیک‌های دیگر مانند لیتوگرافی و فناوری‌های پرتوی یون نیز به جداسازی قطعات دارای اشکال مطلوب از بلورهای بزرگ کمک می‌کنند.

این در حالیست که شیوه‌های برش مذکور بسیار گران بوده و همیشه عملی نیستند.

دانشمندان روسی یک فناوری جدید را ابداع کرده‌اند که تولید انبوه بلورهای ریز الماس به شکل سوزن و نخ را ممکن می‌سازد. نتایج اولیه آنها هفت سال پیش منتشر شده بود.

تکنیک مذکور شامل تعیین شکل‌گیری فیلم‌های چندبلوری از بلورهای به شکل ستون است. برای مثال، یخ روی سطح دریاچه اغلب از چنین بلورهایی ساخته شده که در زمان ذوب شدن قابل مقایسه هستند.

محققان نشان داده‌اند که پوشش الماس دارای کیفیت پایین که از بلورهای جداگانه و غیرمتصل تشکیل شده‌اند، می‌توانند برای تولید الماس در شکل سوزن و نخ به کار گرفته شوند. به این منظور باید این پوششها را در محیط محتوی اکسیژن حرارت داد. ماده این پوشش‌ها پس از گرم شدن، اکسیده و به گاز تبدیل می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج