جاباما
۴۵۶۳۹۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

باب کورکر: ترامپ بر جام را لغو نخواهد کرد

سناتور ارشد آمریکایی با تاکید بر اینکه لغو برجام از سوی دولت ترامپ سراشیبی تندی خواهد بود که باعث ایجاد یک بحران خواهد شد، گفت: انتظار اتخاذ چنین رویکردی را از سوی دولت آینده ندارم.

خبرگزاری ایسنا: سناتور ارشد آمریکایی با تاکید بر اینکه لغو برجام از سوی دولت ترامپ سراشیبی تندی خواهد بود که باعث ایجاد یک بحران خواهد شد، گفت: انتظار اتخاذ چنین رویکردی را از سوی دولت آینده ندارم.

باب کورکر، سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته‌ روابط خارجی سنا، روز جمعه به خبرنگاران گفت: به نظر من پاره کردن برجام اتفاق نخواهد افتاد و ما به اجرای اساسی آن روی خواهیم آورد.

وی افزود: به نظر من باید جنبه‌ احتیاط در مورد برجام یعنی اجرای کامل آن و قطعنامه‌های شورای امنیت رعایت شود و اگر هم قرار باشد طرفی آن را نقض کند، دولت ترامپ این کار را نخواهد کرد.

به گفته‌ی کورکر، واشنگتن یا می‌تواند برجام را به طور اساسی اجرایی کند یا آن را پاره کند که در این صورت باعث ایجاد یک بحران خواهد شد.

سناتور ارشد جمهوری‌خواه ادامه داد: واشنگتن باید صبر کند و ببیند چه اتفاقی رخ می دهد اگر چه مطمئن باشید طی چند سال آینده هیچ اتفاق خاصی در رابطه با توسعه‌ی هسته‌ای ایران رخ نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، طی کارزار انتخاباتی خود بارها اعلام کرد که توافق هسته‌ای ایران را لغو خواهد کرد؛ اگر چه موضع او با نزدیکتر شدن به روز انتخابات تغییر کرد و اعلام کرد که برجام باید مورد بازبینی قرار گیرد.

دولت اوباما و دیگر حامیان برجام در واشنگتن در واکنش به تهدیدات ترامپ علیه برجام تاکید کردند که لغو یا هرگونه اقدام علیه این توافق بین‌المللی باعث نگرانی و عصبانی شدن متحدان اروپایی آمریکا و روسیه و چین که این توافق را امضاکرده‌اند خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ اگه مخالف عقاید آمریکایی باشه
      مث جان اف کندی ترور میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج