برای کاهش وزن، هرچه میخورید بنویسید
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر ولدخانی_1
دکتر استرکی_1
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_3
اپیلاسیون نانا 3
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_4
دکتر ولدخانی_4
دکتر ولدخانی_2
دکتر استرکی_2
اپیلاسیون نانا 2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۴۶۹۹۲۶
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
۶۸۴۶۹
مطالعات نشان می دهند که افرادی که غذاهای خود را ثبت می کنند، وزن بیشتری را نسبت به بقیه کم می کنند. به خصوص هر چه غذای بیشتری را ثبت کنید، احتمالا وزن بیشتری را کم می کنید.
وب‌سایت تناسب اندام: آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یادداشت کردن غذاهایی که می خورید می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟ آیا شما دفتر یادداشتی برای ثبت غذاها و ورزش ها دارید؟ اگر تا به حال چنین کاری نکرده اید، یک قلم و کاغذ بردارید (یا یک اپلیکیشن ثبت غذا که روی گوشی خود نصب کرده اید). مطالعات نشان می دهند که افرادی که غذاهای خود را ثبت می کنند، وزن بیشتری را نسبت به بقیه کم می کنند. به خصوص هر چه غذای بیشتری را ثبت کنید، احتمالا وزن بیشتری را کم می کنید.
 
 برای کاهش وزن، هرچه میخورید بنویسید

مطالعات

مطالعات انجام شده بر روی ۱۶۸۵ شرکت کننده که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند (از ۲۵ سال به بالا) دریافتند که بیشترین میزان کاهش وزن پیش بینی شده معادل تعداد روزهایی است که غذاهای خورده شده را ثبت کرده اند. به عبارت دیگر هر چه بیشتر غذای دریافتی خود را ثبت کنند، وزن بیشتری را از دست می دهند. با توجه به تحقیقات، شرکت کنندگانی که میزان غذا و نوشیدنی مصرفی خود را به مدت شش روز در هر هفته ثبت کرده اند تقریبا دو برابر دیگر شرکت کنندگان که تنها یک روز این موارد را ثبت کرده اند، کاهش وزن داشته اند.

مطالعه دیگری، که شامل ۱۲۳ خانم بالای سن یائسگی با اضافه وزن و یا چاقی، انجام شد که نشان داد شرکت کنندگانی که لیست غذای بیشتری را در هر هفته پر کرده اند، میزان کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند (۷٫۳ درصد بیشتر).

چرا این روش مفید است؟

ثبت غذا به چند دلیل موثر است و هر چه در این راه ثابت قدم تر باشید و بیشتر در مورد غذاها، میان وعده ها و نوشیدنی ها و غیره بنویسید، میزان موفقیت بیشتری را تجربه خواهید کرد.

به شما کمک می کند که سایز دقیق وعده هایتان را بدانید

بسیاری از مردم به طور گسترده ای میزان غذایی را که مصرف می کنند دست کم می گیرند. بهتر است یاد بگیرید که اندازه مصرف خود را بشناسید و به همان اندازه که باید غذا بخورید و آن را با تقسیم بندی توسط پیمانه ها و قاشق های غذاخوری اندازه بگیرید. (این پیمانه ها فقط به درد شیرینی پزی نمی خورند!). بعد از چند هفته استفاده از این وسایل در خانه برای اندازه گیری غذاهایتان، قادر خواهید بود که به صورت دقیق اندازه وعده های غذایی خود را وقتی بیرون از منزل هستید تشخیص دهید.

در شناختن رفتارهایتان به شما کمک می کند

ثبت غذاها به شما کمک می کند که عادات غذایی که روی غذا خوردن تان تاثیر می گذارد، جلوی چشمانتان بیاید. به شما کمک می کند که الگوی رفتاری خود را در جهت تغییر آگاهانه این رفتار به کار گیرید. آیا کالری بسیار زیادی بعد از شام دریافت می کنید؟ آیا ناهاری که میل می کنید پر کالری است؟ آیا میان وعده در طول روز زیاد مصرف میکنید؟ آیا متوجه شده اید که کالری اضافی را از نوشیدنی های شیرین دریافت می کنید؟ آیا در روزهای پر استرس پرخوری می کنید؟ اغلب این رفتارها موانعی برای کاهش وزن هستند که تا زمانی که مشغول نوشتن نشوید، متوجه آنها نخواهید شد.

مسئولیت پذیری

وقتی هر غذایی را که می خورید بنویسید، نسبت به خود مسئولیت پذیری بیشتری خواهید داشت که باعث می شود به این کار ادامه دهید. به علاوه، اگر متخصص تغذیه یا پزشک شما غذاهای مصرفی شما را بررسی کند تا توصیه هایی دقیق و ویژه به شما دهد و تغییراتی ایجاد کنید و برای ادامه راه  کاهش وزنتان تشویق کند، در آن صورت نسبت به او هم مسئول خواهید شد.

کاری کنید که این روش به درد شما هم بخورد.

همه چیز را بنویسید. این نه تنها شامل تمام خوراکی ها می شود بلکه شامل انواع نوشیدنی ها نیز می باشد. آن فراپاچینو های ونتی (Venti) که برای سر حال شدنتان می خورید، می تواند میزان کالری دریافتی شما را برای همه روز تامین کند، اما بسیاری از مردم مایعات را به عنوان منابع کالری در نظر نمی گیرند. همچنین، به خاطر داشته باشید که آن تکه های کوچکی که از دکه ها برای نمونه می گیرید یا به عنوان میان وعده مصرف می کنید را نیز بنویسید. چند عدد شکلات M&Ms در اداره، یک تکه اسنک گرانولا یا چند گاز کوچک هنگام طبخ غذا همه را یادداشت کنید.

برای مواردی که جدول ارزش غذایی دارند، یافتن اطلاعات غذایی مانند کالری ها یا میزان چربی کار ساده ایست. برای غذاهایی که بیرون می خورید نیز می توانید از اینترنت میزان کالری شان را پیدا کنید، چرا که بسیاری از رستوران ها اطلاعات غذاهای خود را در وبسایت خود ذکر می کنند. و تا چند سال آینده تمام دست اندرکاران صنایع غذایی که دارای ۲۰ جایگاه یا بیشتر هستند مجبور خواهند بود که شمارشگر کالری داشته باشند.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
استخدام_1
سفیر بار ساقدوش_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_3
سفیر بار ساقدوش_3
شیرآلات زمانی_3
شیرآلات زمانی_4
سفیر بار ساقدوش_4
استخدام_4
سفیر بار ساقدوش_2
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
شفا_فوترموبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کلینیک النا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
موسسه خیریه زهرا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شاخه نبات_ فوتر
دکتر عارفی - فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران باغ بهشت _فوتر