۴۷۲۲۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تشکیل بانک ژنتیک مجرمان حرفه ای در فارس

معاون قضائي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان فارس گفت: بانک ژنتیک مجرمین حرفه‌ای برای اولین بار در کشور توسط پزشکی قانونی فارس ايجاد شده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون قضائي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان فارس گفت: بانک ژنتیک مجرمین حرفه‌ای برای اولین بار در کشور توسط پزشکی قانونی فارس ايجاد شده است.

احمد رحمانيان افزود: با تشکیل این بانک، شناسایی و کشف سرقت‌ها و جلوگیری از تکرار جرم توسط مجرمان حرفه‌ای و همچنين ناتوان سازی و منصرف کردن آنان کمک شایانی خواهد شد.

وی با بيان اينكه بانک جامع اطلاعات سارقان حرفه‌ای در محل پلیس آگاهی تشکیل شده است، گفت: با مدیریت قضایی پرونده‌های سرقت به‌عنف و اعمال سیاست‌های کیفری سخت گیرانه و همچنین کاهش فاصله وقوع، کشف و محاکمه این مجرمین، در شش ماهه اول امسال، شاهد كاهش ۲۲ درصدي اين نوع جرائم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل بوده‌ايم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس خاطرنشان كرد: پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح‌های علمی و کارشناسی شده امکان‌پذیر و موفق‌تر خواهد بود.

وي با اشاره به تجارب و طرح‌های موفق استان فارس در پیشگیری از جرم بیان کرد: فارس به‌عنوان استان پیشرو در تهیه و تدوین طرحهای موفق در زمینه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی تاکنون بیش از ۳۰ طرح تهیه کرده که برخی از این طرح‌ها اجرا شده و تعدادی دیگر در حال اجرا است.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس اضافه كرد: در تدوین این طرح‌ها بعد از شناخت اولویت‌های استان براساس شاخص‌های علمی و کاربردی، اثرات آن از نظر پیشگیری‌های اجتماعی، وضعی، قضایی و مبانی جرم شناختی و آسیب شناسی مورد پژوهش و تحقیقات میدانی قرار می‌گیرد و سپس باتوجه به مبانی قانونی و وظایف همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مسئول، اقدامات عملی و بین بخشی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح‌های استان فارس به عنوان طرح‌های ملی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به سایر استان‌های کشور ابلاغ شده که اجرای آنها سهم بسزایی در کنترل و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی داشته است.

این مقام قضایی علت اصلی موفقیت این طرح‌ها را شناخت صحیح ابعاد موضوع و علمی و کارشناسی بودن آنها دانست و اضافه کرد: همفکری و جلب نظر اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره و همچنین مشارکت فعال دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و حمایت رئیس کل دادگستری استان از دیگر دلایل موفقیت این طرح‌ها بوده است.

رحمانیان همچنين با تشريح طرح مدیریت پیشگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز گفت: در اجرای این طرح، با هماهنگی و دستور قضایی از طریق سازمان آب منطقه‌ای و فرماندهی انتظامی استان بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز پر شد که در نتیجه این اقدامات و همچنین کنترل برداشت‌های اضافه از چاه‌های مجاز و نظارت بر دستگاه‌های حفاری و تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه، تاکنون از برداشت غیرمجاز بیش از ۹۰ میلیون متر مکعب آب ممانعت شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج