۴۷۳۶۷۹
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

ترامپ از خط قرمز ایران پشیمان می شود

مشاور پیشین دو وزیر دفاع آمریکا با مقایسه بیانیه چند روز پیش دولت ترامپ ضد ایران با اظهارات چند سال پیش اوباما علیه سوریه نوشته است: «ترامپ احتمالاً از خط قرمزی که برای ایران گذاشت پشیمان می‌شود.»

خبرگزاری فارس: «درک شولت» مشاور اسبق دو وزیر دفاع آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ در تحلیلی اقدامات تحریک‌آمیز اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران را مورد بررسی قرار داده و نوشته که وی احتمالاً به زودی از خط قرمزی که برای تهران تعیین کرده، پشیمان خواهد شد.

وی که مشاور ارشد «لئون پانه‌تا» و «چاک هیگل» دو وزیر دفاع پیشین آمریکا بوده، در آغاز این یادداشت در فارن‌پالیسی می‌نویسد: «تیم رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در حالی که کمتر از دو هفته است که روی کار آمده است، خط قرمز جدید خود را تعیین کرده است. ترامپ ممکن است به زودی بابت این کار پشیمان شود.»

«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه به صورت غیرمنتظره در نشست خبری کاخ سفید حاضر شد و با قرائت بیانیه‌ای شدیداللحن گفت که دولت ترامپ «از امروز، ایران را زیر ذره‌بین» قرار داده است.

«فارن‌پالیسی» این بیانیه «مایکل فلین» را با حضور چهار سال پیش «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا مقایسه کرده است. اوباما در آن سخنرانی گفت که استفاده از سلاح‌های شیمیایی خط قرمز دولت او برای حمله به سوریه خواهد بود.

«درک شولت» نوشته به عنوان فردی صاحب سمت در پنتاگون که مسائل سوریه جز مسئولیت‌هایش بوده به یاد می‌آورد که دولت اوباما در حالی که می‌دانسته استفاده از سلاح‌های شیمیایی معادلات بازی را تغییر خواهد داد برای پاسخ به آن تصمیم نگرفته بود.

او می‌نویسد: «بیانیه اوباما حاصل یک فرایند سیاست‌گذاری جامع و برآمده از (تصمیم‌گیری) چندین نهاد نبود، بلکه پاسخی فی‌البداهه به سوال فرضی یک خبرنگار بود.»

«شولت» در ادامه استدلال می‌کند: «با آنکه بیانیه روز چهارشنبه فلین بداهه‌گویی نبود، هیچ شواهدی در تأیید متکی بودن آن به یک فرایند سیاست‌گذاری، وجود ندارد.»

مقام اسبق پنتاگون به عنوان شاهدی بر این استدلال به اظهارات مقام‌هایی در ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا پس از بیانیه فلین اشاره کرده که از عدم تغییر در وضعیت نظامی واشنگتن خبر داده بودند.

وی، در ادامه می‌افزاید: «بنابراین اطمینان دارم برنامه‌ریزان پنتاگون همانند تلاش چند ماهه‌ای که برای درک معنی خط قرمز اوباما در جریان بود، هم‌اکنون در تلاش برای سرهم‌بندی کردن معنی عبارت 'زیر ذره‌بین' ترامپ هستند.»

او در پایان با بیان اینکه اصرار منتقدان ترامپ بر اینکه خط قرمزی را که در مورد ایران ترسیم کرده، اجرایی کند، می‌تواند نهایتا مسیر منتهی به جنگ عراق را تکرار کند.

وی به منتقدان توصیه کرده است که از چنین کاری دست برداشته و ترامپ را برای عملی کرده اظهاراتش در مورد ایران تحت فشار قرار ندهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین الان هم پشیمان است ولی روش نمیشه بگه آخه گروهبان قندلی )ترامپ(تو حرف حسابت چیه تو که میدونی مال این حرفها نیستی اصلا تو میدونی با کی طرفی بابا با ایران برو یه کم فکر کن ایران!باکشوری که باتمام قدرت نظامیت وبا تمام متحدین نادانت فقط در سوریه نتونستی جلوی ایران مقاومت کنی ولی برو از اوباما بپرس ایران کیه این گوی این میدان اگه دوست داری ماحرفی نداریم بیا جلو یه دونه از اون موشکات بفرست بیاد بعد برگرد عقب نگاه کن ببین کو عربستان کواسرائیل بعد میبینی که اینها از نقشه جغرافیا خط خوردن ودیگه نیستن واون موقعه میفهمی که چه کار اشتباهی کردی ودیگه دیر شده است ترامپ جان بعد کشور خودتم را با خاک یکسان میکنیم میره پیه کار خودش در آخر ترامپ با توام بیا به خودت خانواده ات ومردم آمریکا رحم کن وسوسول بازی درنیارقدرت واعتبار آمریکا از بین رفته دیگه بدترش نکن تورا به ملایمت دعوت میکنم ترامپ عزیز ای عشقم گلم هلو برو همون کار تجارت بابا ،تو اونجا موفقتری لوس چرا قدر خودتو نمیدونی عزیزم تودیگه پیر شدی دیگه زمین گیر شدی.سن که رسید به ۵۰فشار میاد به چند جاه....

    • بدون نام

      این مسیر مانند جنگ عراق نخواهد بود هر کشوری که پایگاهی در اختیار وحشی های بد عهد قرار دهد دشمن ما به حساب خواهد آمد و خواهد سوخت.

    • عشقم ایران

      فقط میدونم آمریکاعراق نیست.وجنگ باامریکابسیارخسارت باراست.عراق باقدرت زیادش وزرهی وهواپیمایش که عملادراواخرجنگ قدرت نمایی میکردوحملات سربازان مارافقط درخورها بودوعدم داشتن سلاح وتدارکات ماروعذاب میداد.درعرض چندروزارتش عراق راتارومارکرد.
      البته ماهم قوی هستیم ولی درحدخودمان .
      کشورمانیازبه ارامش داردودنبال جنگ نیست .پس ازتدبیربایداستفاده کرد.ودوستان نیزبرطبل وشعارو...نکوبیم

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه
      گهی لپ لپ گهی دانه دانه
      دوستان عزیز آمریکا عطسه کند اروپا می لرزد
      ....

    • عشقم اقا

      اقای ترامپ بادم شیر با زی کردن سخت است هنوز زانوهات به زانوهای شیران روز وزاهدان شب نخورده عاقلانه فکر کن نه کودکانه

    • بدون نام

      دوستان عزیز من فقط اینو میدونم که اگر آمریکا میتونست حریف ایران بشه تا حالا صد مرتبه حمله میکرد.آمریکا از لحاظ نظامی قویتر هست ولی اینو میدونم که آمریکاییها ترس از نفرات ایرانی دارن.خداوند همیشه یار و یاور ماست.مگه طوفان طبس یادتون رفته.پس اینقدر از پارس کردن اینا نترسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج