تنظيم چربی خون با تغذيه سالم
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
کتاب لند_1
سمپاشی امحا_1
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_1
لایکو_3
سمپاشی امحا_3
اپیلاسیون نانا 3
کتاب لند_3
لایکو_4
کتاب لند_4
اپیلاسیون نانا 4
سمپاشی امحا_4
اپیلاسیون نانا 2
لایکو_2
کتاب لند_2
سمپاشی امحا_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۴۸۳۷۷۰
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴
۱۱۴۱۷۲
براي كنترل و درمان چربي خون بالا در برخي موارد دارودرماني مورد نياز است اما با اين حال در هر زمان در كنار مصـرف دارو يا حتي براي پيشگيري از بيماري، توجه به دو اصل مهم شامل «بهبود الگوي غذايي» و «اصلاح الگوي زندگي» حياتي است.
روزنامه آرمان امروز: براي كنترل و درمان چربي خون بالا در برخي موارد دارودرماني مورد نياز است اما با اين حال در هر زمان در كنار مصـرف دارو يا حتي براي پيشگيري از بيماري، توجه به دو اصل مهم شامل «بهبود الگوي غذايي» و «اصلاح الگوي زندگي» حياتي است. كلسترول ماده‌اي مومي شكل و نرم است كه هم در بدن انسان ساخته مي‌شود و هم از طريق مواد غذايي با منشا حيواني دريافت مي‌شود و تامين مقدار متعادل آن براي حفظ سلامت بدن و عملكرد طبيعي مغز ضروري است اما بالا رفتن سطح آن در خون خطر بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي را افزايش مي‌دهد.

الگوي زندگي خود را اصلاح كنيد. وزن اضافي خود را كاهش دهيد. هر روز ۴۵ تا ۶۰ دقيقه پياده‌روي كنيد. حتي‌المقدور دو يا سه نوبت در هفته ساعاتي را به ورزش‌هاي هوازي مورد علاقه‌تان بپردازيد.
 
از استعمال دخانيات جدا پرهيز كنيد. با تغذيه مناسب و ورزش، سايز دور شكم خود را كاهش دهيد. از مصرف نوشيدني‌هاي الكلي بپرهيزيد. در صورت ابتلا به ديابت زيرنظر پزشك، ميزان قند خون خود را كنترل نماييد و بالاخره اينكه با خواب، استراحت كافي، آرامش و افكار مثبت از استرس و اضطراب دوري كنيد.

 تنظيم چربی خون با تغذيه سالم
 
مقدار انرژي دريافتي خود را كنترل كنيد و مصرف فيبرهاي خوراكي را در برنامه غذايي خود افزايش دهيد. انرژي دريافتي روزانه را به جهت پيشگيري يا درمان اضافه‌وزن و چاقي همواره در كنترل داشته باشيد. دريافت فيبر غذايي، ويتامين C، اسيدفوليك و ساير مواد مغذي ضروري را در برنامه غذايي روزانه افزايش دهيد.
 
براي اين منظور مي‌توانيد به‌جاي نان سفيد از انواع نان تهيه‌شده با غلات كامل و سبـوس‌دار استفاده كنيد. دفعات مصرف برنج سفيد در هفته را كاهش داده و به‌جاي آن از برنج قهوه‌اي يا برنج مخلوط با حبوبات يا سبزي استفاده كنيد. همچنين از انواع سبزي‌هاي تازه به اشكال مختلف مثل سالاد، سبزي‌خوردن، خوراك سبزيجات در برنامه غذايي روزانه استفاده كنيد. در ميان وعده‌هاي روزانه بيشتر از ميوه‌هاي تازه مصرف كنيد.

دريافت چربي‌هاي اشباع، چربي‌هاي ترانس و كلسترول را كاهش دهيد. به همين دليل متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند از انواع محصولات لبني كم‌چرب يا فاقد چربي مصرف كنيد. مصرف خامه، سرشير، كره و روغن حيواني را محدود كنيد. از روغن نباتي جامد، مارگارين و محصولات غذايي حاوي اين نوع چربي‌ها شامل بيسكويت، كيك، شيريني، شكلات، پفك و چيپس كمتر استفاده كنيد.
 
همچنين بهتر است به‌جاي گوشت قرمز از ماهي، سويا (دانه، پروتئين و پنير سويا) و حبوبات استفاده كنيد. مصرف غذاهاي چرب، سرخ‌كرده، غذاهاي رستوراني و فست‌فودها را تا حد امكان كاهش دهيد. در برنامه غذايي روزانه از انواع مغزها و دانه‌ها به مقدار متعادل و به شكل بي‌نمك استفاده كنيد و هر روز دو تا سه عدد مغز گردو بخوريد.

مصرف قند، شكر و محصولات شيرين را كاهش دهيد. به‌جاي قند و شكر از مقدار كمي خشكبار مثل كشمش و توت خشك و در طول روز استفاده كنيد. مصرف انواع شيريني‌ها، كيك، بيسكويت، كلوچه، آبنبات، شكلات، نوشابه، شربت و ساير فرآورده‌هاي حاوي شكر را تا حد امكان كاهش دهید.

كلسترول هم خوب و بد دارد

منظور از كلسترول بد همان ذرات LDL يعني ذرات چربي با تراكم كم و نقش آنها رساندن كلسترول به سلول‌هاي بدن است. كلسترول بد سبب گرفتگي رگ‌ها و عوارض قلبي مي‌شود. برعكس ذرات HDL يا همان ذرات چربي با تراكم زياد هستند كه وظيفه جارو كردن كلسترول از بدن و رساندن آن به كبد را دارند، بنابراين در سالم نگه‌داشتن عروق نقش مثبت دارند و خطر ابتلا به عوارض قلبي را كاهش مي‌دهند.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
10:29 - 1395/12/06
من نه سیگار میکشم نه اضافه وزن دارم نه غذاهای چرب دوست دارم. تمام عمرم روغن مایع بدون کلسترول استفاده کردم. عاشق میوه و سبزیجاتم با این حال کلسترول دارم.
به نظرم اینها همش حرفه . هنوز علم نتونسته علت خیلی چیزارو بفهمه
Iran, Islamic Republic of
20:09 - 1395/12/06
این روغن مایع ها که معلوم نیست چی هست با کمترین مقدار. حرارت مثل چسب میچسبه روی ظرف و اجاقی که پخت و پز کردی کت آب جوش و پاک کننده هم به سختی پاک میشه خدا میدونه چه بلایی سر بدن میاره
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
استخدام_1
شیرآلات زمانی_3
بهمن پور_داخلی3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
استخدام_3
بهمن پور_داخلی4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
استخدام_2
بهمن پور_داخلی2
شیرآلات زمانی_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
شفا_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر
شفا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
تدبیرکالا_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
دکتر عارفی - فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی بانو_فوتر2
موسسه خیریه زهرا_فوتر
کیان برنا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر