۴۸۴۹۵۴
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

بازگشت «کیت بکینسل»، قهرمان اکشن به دنیای رمان‎ها

کیت بکینسل را از سری فیلم‏های اکشن و فانتزی «دنیای زیرزمینی» به‎خاطر داریم، بازیگری پرانرژی و خوش‎قریحه که در کنار آنجلینا جولی مهم‏ترین قطب‏های بازیگران زن در سینمای اکشن را برای مدت یک دهه تشکیل می‏دادند.

روزنامه صبا: کیت بکینسل را از سری فیلم‏های اکشن و فانتزی «دنیای زیرزمینی» به‎خاطر داریم، بازیگری پرانرژی و خوش‎قریحه که در کنار آنجلینا جولی مهم‏ترین قطب‏های بازیگران زن در سینمای اکشن را برای مدت یک دهه تشکیل می‏دادند. درحقیقت او با حضور در فیلم‏های اکشن سعی داشت در چهره‏ جدیدی برای خودش، درست کند و درنهایت پرسونای سینمایی‏اش را دچار تحول کرد.
پیش از این او بازیگری بود که در فیلم‏های ژانر رمانتیک و ملودرام نقش‏آفرینی می‏کرد. او متولد لندن است و از همین رو فعالیت حرفه‏ای خود را با حضور در آثار رمان‏نویس‏های مشهور انگلیسی همچون جین آستن (برای مثال فیلم تلویزیونی «اما») آغاز کرد، سپس در بلاک‎باسترهای بزرگ هالیوودی نقش قالب همسر نگران را در مثلث‏های عشقی ایفا کرد که در این دوره نیز می‎توان از «پرل هاربر» مایکل یاد کرد و ناگهان وارد دنیای فیلم‎های اکشن شد.
بازگشت «کیت بکینسل»، قهرمان اکشن به دنیای رمان‎ها
«ون هلسینگ» در کنار هیو جکمن، «برف‎زدگی» در کنار گابریل مچت و «یادآوری کامل» در کنار کالین فارل تنها نمونه‏ هایی کوچک از آثار اکشنی است که او در آن‏ها نقش‎آفرینی کرده است. وقتی که در سال گذشته خبر حضور بکینسل در اثر رمانس دیگری (آن هم برگرفته از دنیای جین آستن) منتشر شد کمتر کسی فکر می‏کرد این خبر به حقیقت بپیوندد. او پس از سال‏ها دوری از ژانری که با آن وارد سینما شد بار دیگر قصد داشت خودش را در این ژانر محک بزند.
این چالش به اندازه‏ای برای طرفداران این بازیگر ۴۳ساله دور از ذهن بود که گمان می‏کردند بکینسل نیز مانند بسیاری از بازیگران زن ژانر اکشن تاریخ سینما، به علت بالارفتن سن قصد دارد به ژانر دیگری رو آورد. این شایعات بیشتر از چند روز طول نکشید و خبر حضور وی در قسمت پنجم «دنیای زیرزمینی» و فیلم ترسناک «اتاق ناامیدی‎ها» به تمام این زمزمه‏ها خاتمه داد. بکیسنل تنها به‏علت علاقه مفرطش به آستن، دنیای آثار عاشقانه و شخصیت چندبعدی لیدی سوزان در «عشق و دوستی» قصد داشت در این نقش بازی کند.

در هر صورت کیت بکینسل یکی از بهترین بازخوردها در حرفه‎اش را برای بازی‎کردن در فیلم «عشق و دوستی» در نقش لیدی سوزان، شخصیت برجسته و پیچیده رمان جهانی جین آستن (که آن را در دروان نوجوانی‎اش نوشته است) دریافت کرده است. لیدی سوزان؛ بیوه متشخصی که امیدوار است عایدی و آینده مناسبی برای خود و دخترش فراهم کند.
قابل ذکر است بکینسل اثر مهم دیگری را برای سال آینده در انتظار نمایش دارد. این اثر باعنوان «تنها پسران زنده در نیویورک» درامی درباره مشکلات خانوادگی است و فیلمساز خوش‏قریحه و جوانی چون مارک وب، سکان هدایت آن را در دست دارد. این بازگشت بکینسل به ژانرهای جدی‎تر سینما را می‏توان به فال نیک گرفت، او بازیگر بااستعدادی است که قدرت نقش‏آفرینی خود را در ژانرهای مختلف به نمایش گذاشته است. این مصاحبه با گاردین پیش از آن است بکینسل با تعریف و تمجیدهای فراوان بابت این نقش‏آفرینی روبه‎رو شود. او در این مصاحبه نگاه خود نسبت به نقش لیدی سوزان، فیلم و آثار جین آستن بدون واسطه بیان می کند.
بازگشت «کیت بکینسل»، قهرمان اکشن به دنیای رمان‎ها

آیا این فیلم توانسته حس شما را در مورد این باور که آدم‎ها هرچه پیرتر می‏شوند خوددارتر می شوند تغییر دهد؟

ما همیشه به آستن به‏عنوان شخصیتی باوقار می‏اندیشیم. رگه‎هایی از خشم در زیر لایه‏های زندگی شخصیت‏های رمان‎هایش در داستان وجود دارد که من واقعا از دیدنش لذت می‎بردم. انگار او، خودش را از آن خشم تهی می‎کند تا توانایی نوشتن چیزهای دیگر را پیدا کند. او زن بسیار باهوشی است که با قیدوبندهای اجتماعی مواجه است. بنابراین با قراردادن خود در آن جو می‏توان با حس‏هایی که او ایجاد کرده است همراه بود.

می‎گویند شخصیت لیدی سوزان درکی زیرکانه از طبیعت مردان، دارد. آیا کلید موفقیت اجتماعی‎اش را در همین مسئله می‎بینید؟

بله؛ البته باید زمان را هم در نظر گرفت. چون بسیاری از امور در دست مردان بود و زنان باهوش به اجبار زیرکی خود را در این زمینه به خرج می دادند. لیدی سوزان کسی است که قدرت فوق‎العاده‏ای در اعمال قدرت بر مردها دارد تا هر آنچه را می خواهد به انجام برساند. نفوذ کلام و شیوه رفتار باوقار و در عین حال هدایتگرش خیره‏کننده است. البته زمانه امروز فرق کرده است. خوشبختانه. منظورم این است که زنان باهوش می توانند از ذکاوت و درک طبیعت آدم‏ها در کارهای بهتری استفاده کنند.
یکی از چیزهایی که در این فیلم از مخاطب دعوت می‏کند تا به آن فکر کند این است که «خدای من، ما زن‏ها چه سال‏های طولانی را پشت سر گذاشته‏ایم.» ولی اگر بخواهیم این داستان را در قالب مدرن و امروزی بیان کنیم باید بگویم که داستانی از آن باقی نمی‏ماند. شما می‎دانید زنان برجسته بسیاری در عناوین مهم اجتماعی هستند که دیگر به سازوکارهای محدودکننده گذشته توجهی نمی‏کنند. لیدی سوزان ناچار می‏شود راه‎های ماکیاولی را بگذراند چراکه جامعه به او مفری برای برون‏ریزی و شکوفایی هوشمندی‎اش نمی‏دهد.

آیا لیدی سوزان را شخصیتی با اعتماد به‎نفس کامل می‎دانید؟

بله؛ فکر می کنم که او اتکا و اعتماد به‎نفس آهنین نسبت به خود دارد و من عمیقا به او حسودی‎ام می‏شود. طبیعت او عملگرایی شگفت‏انگیزی دارد. او وقت رابرای کاری که می‏خواهد انجام دهد تلف نمی‏کند و کاملا برایم شخصیت نویی است. فکر می‎کنم ما با همه تلاش‏هایمان تا رسیدن به چنین شخصیت مستحکم و عملگرایی خیلی فاصله داریم.

چه چیزی شما را بیشتر از همه چیز پریشان‌خاطر می‎کند؟

تغییرات جوی واقعا مرا آزار می‏دهد، به‏نظر نمی‏رسد که اقدامات سیاسی درستی که باید انجام شود، در این مورد صورت گرفته باشد و این مسئله کمی قضیه را ترسناک می کند.

به‎ نظرتان عشق واقعی، دوستی است؟

این‌طور قکر می‎کنم. عشق در نام فیلم که تیتر رمان هم نیست بین کاراکتر کوله و کاراکتر من وجود دارد.
بازگشت «کیت بکینسل»، قهرمان اکشن به دنیای رمان‎ها

می‎گویند شما بسیار علاقه دارید نقش‏های زنان خودنما و -به‏طرز غافلگیرکننده‌ای- متکبر را بازی کنید؟

من در فیلم‎های زیادی بازی کردم که مردم آن‎ها را ندیده‏اند و خیلی از مخاطبان هم آن‎ها را دیده‏اند ولی مردم عادت دارند همیشه شما را با همان چند فیلم آخری که بازی کرده‏اید به‏یاد بیاورند.انتخاب نقش‏ها بستگی به اولویت‏های شما دارد که چگونه حرفه‏تان را درک یا تجربه کرده باشید. برای من این توانایی که قادر باشم در ژانرهای مختلف بازی کنم جالب است.
مهم این است که در این تجربه شخصی شما چه میزان معنا وجود دارد و درک آن معناها چه تاثیری بر شما می‏گذارد. اگر باعث شود که چیزهای حیرت‎آوری در مورد خودتان کشف کنید عالی است. به‎نظرم برای بازیگر واجب است که از خودش سوال بپرسد که در چه سطحی قرار دارد چراکه اگر بخواهد و اگر واقعا بخواهد می‎تواند خودش را بهتر کند.

آیا شما با لیدی سوزان موافق هستید که حقایق، ترسناک هستند؟

بعضی وقت‎ها؛ در کل همیشه دلم می‏خواسته حقایق را بدانم و الزاما هم از دانستن آن‏ها خوشحال نشده‏ام. آنچه مورد علاقه من است شفافیت و صداقت است ولی این رویکرد کمی زندگی را می‏تواند بی‏رحم کند. شاید اوضاع در وضعیت حبابی بهتر باشد. فکر می‏کنم که بهتر است با صراحت بدانیم با چه چیزی سروکار داریم.

به‏ خصوس در سال ۲۰۱۶؟

بله؛ قدری شرایط عجیب شده است. کشور زادگاهم خودش را از اتحادیه اروپا جدا کرده و این موضوع به‏تنهایی مسئله ترسناکی است. نشانه‏هایی از دردسر و ناآرامی از این موقعیت تازه و عجیب را حس می‏کنم که به‏وجود آمده است و حقایق هم کاملا به‎صئرت چیزهای ترسناکی ظاهر شده‎اند.

از لس ‏آنجلس، بریتانیا چگونه به‎نظر می‏رسد؟

در سال هفت تا هشت‏بار به آنجا می‏روم و مادرم و بهترین دوست‏هایم در بریتانیا هستند. حال خیلی غریبی دارد که زادگاهتان خودش را جدا کند و از زمانی به بعد به‏صورت مستقل و جدا از شما باشد. شما در لس‎آنجلس هستید اما این فکر را در سرتان دارید و مثل غربت‏زده‏ها می‏دانید که وقتی برگردید خیلی چیزها متفاوت شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج