۵۰۴۱۸۷
۵۰۵۰
۵۰۵۰
پ

مغازه های زیرزمینی صوفیه

فروشندگان خیابانی یا همان دستفروش های یک منظره مشترک در شهرهای جهان هستند. ناتوانی در پرداخت اجاره بالا و یا دسترس نبودن فضای تجاری ارزان، این خرده فروش ها را وارد خیابان ها کرده است.

برترین ها: فروشندگان خیابانی یا همان دستفروش های یک منظره مشترک در شهرهای جهان هستند. ناتوانی در پرداخت اجاره بالا و یا دسترس نبودن فضای تجاری ارزان، این خرده فروش ها را وارد خیابان ها کرده است و در بعضی موارد زیرزمین ها، همان طور که در صوفیه، پایتخت بلغارستان دیده می شود. این مغازه های زیرزمینی که به آن ها «کلک» می گویند منحصر به شهر صوفیه هستند.

این مغازه ها در زیرزمین ساختمان ها قرار دارند و یک پنجره کوچک دارند که به پیاده رو باز می شود و معمولا پایین تر از زانو قرار دارند. به همین دلیل کلک نام دارند، کلک به معنای زانو است. محصولات در پیاده رو نمایش داده می شوند اما برای سفارش چیزی، مشتریان باید چمباتمه بزنند و از پنجره با فروشنده صحبت کنند. صاحبان کلک ها، اولین کارآفرینان بلغارستان پس از سقوط کمونیسم بیش از 20 سال پیش هستند. وقتی کمونیسم سقوط کرد و مالکیت خصوصی تولید قانونی شد، این ها یکی از اولین کسب و کارهایی بودند که ظاهر شدند. زیرزمین ها به مغازه های کوچک تبدیل شدند و از شهروندان و عابران با نوشیدنی، اسنک، سیگار و خوراکی پذیرایی می کردند. حتی برخی از آن ها به تعمیر کفش و مشاغل خدماتی دیگر می پردازند. بسیاری از آن ها تا اواخر شب باز می مانند و برخی حتی به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند. اما متاسفانه این فروشگاه ها کم کم در حال ناپدید شدن هستند.
مغازه های زیرزمینی صوفیه
مغازه های زیرزمینی صوفیه
مغازه های زیرزمینی صوفیه
مغازه های زیرزمینی صوفیه
مغازه های زیرزمینی صوفیه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج