آغاز عملی مبارزه گوگل با اخبار جعلی
۵۰۹۴۹۰
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
۲۰۱۶ 
خبرهای جعلی همیشه در فضای وب وجود داشته اند و اصولا یکی از اصلی ترین انتقادات به اطلاعات آنلاین، عدم توانایی خوانندگان در تشخیص خبرهای واقعی از جعلی است.
مجله سخت افزار: خبرهای جعلی همیشه در فضای وب وجود داشته اند و اصولا یکی از اصلی ترین انتقادات به اطلاعات آنلاین، عدم توانایی خوانندگان در تشخیص خبرهای واقعی از جعلی است. این اتفاق در ماه های گذشته و پس از انتقادات بسیار زیاد متخصصین و صاحب نظران از فیسبوک در دوره انتخابات آمریکا و ادعای تاثیر اخبار نادرست در آرای واریز شده به سبد دونالد ترامپ شدت بیشتری پیدا کرده است. به همین دلیل کمپانی ها به دنبال راهکاری برای مبارزه با این نوع خبرها بوده اند. امروز گوگل اعلام کرد به منظور مبارزه و مقابله با انتشار خبرهای جعلی، بخش جدیدی را به صفحه نتایج جست و جوی خود اضافه خواهد کرد که با عنوان Fact Check مشخص می شود.
 
آغاز عملی مبارزه گوگل با اخبار جعلی با راه اندازی Fact Check 

البته این به این معنا نیست که گوگل درست بودن تک تک مورادی که جست و جو می شوند را بررسی می کند ، بلکه در عوض این مسئولیت را به کمپانی های متخصص در همین حوزه مانند Snopes ، PolitiFact محول خواهد کرد. از این پس هنگامی که شما آنلاین به یک خبر نگاه می کنید ، گوگل در کنار تمام اطلاعاتی مهم و غیر مهم که درباره آن خبر وجود دارد اطلاعات بیشتری را نیز منتشر خواهد کرد که نشان می دهند اولین منتشر کننده خبر چه شخص یا وب سایتی بوده و چه وب سایت های دیگری به خبر مورد نظر استناد کرده اند.  نمونه ای از عملکرد سیستم جدید توسط خود گوگل در بلاگ رسمی این شرکت منتشر شده که نشان دهنده جست و جو برای عبارت "اسارت 27 میلیون انسان" است. سیستم تحلیل گوگل به کمک وب سایت PolitiCheck مشخص کرده است که این عبارت در ابتدا توسط یکی از سناتورهای آمریکایی گفته شده و درصد صحت آن نیز "به احتمال بسیار زیاد درست" تخمین زده شده است.

گوگل می گوید که هم اکنون با 115 وب سایت در حوزه بررسی حقایق همکاری می کند و در فکر گسترش این ایده می باشد تا سایر کمپانی ها نیز بتوانند در آن شرکت کنند. گوگل اعتقاد دارد حتی با به راه افتادن چنین حرکتی بزرگی هم نباید انتظار داشت که هر خبری که جست و جو می شود به طور معجزه آسایی توسط کسی بررسی شود و درستی آن مشخض گردد، بلکه به طور ساده هدف اصلی آن است که به مردم کمک کنیم تا وقتی به دنبال اطلاعات هستند بتوانند قضاوت عادلانه تر و منطقی تری درباره آنچه می خوانند داشته باشند.  پس از خارج کردن فهرستی از وب سایت های منتشر کننده اخبار جعلی از پایگاه داده های دو کمپانی بزرگ گوگل و فیسبوک، این دومین حرکت گوگل برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی است و به نظر می رسد در آینده شاهد گام های بلندتر و عملی تری برای مبارزه با شایعه پراکنی مجازی باشیم.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج