۵۰۹۷۱۵
۱۳ نظر
۵۰۱۵
۱۳ نظر
۵۰۱۵
پ

عصبانیت مردم از سنگ‌ فرش کردن خیابان‌ ها

ییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از عملیات سنگ فرش کردن سه چهارراه مرکز پایتخت که تحت عنوان طرح ارتقای کیفیت زندگی در حال اجراست گفت: در شرایطی که شهر، شهروندان و مدیریت شهری از نظر اقتصادی در محدودیت و مضیقه مالی قرار دارند، شهرداری کاری واجب تر از این ندارد که آسفالت سالم کف خیابان ها را بِکند و آنها را سنگ فرش کند؟‌!

خبرآنلاین: رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از عملیات سنگ فرش کردن سه چهارراه مرکز پایتخت که تحت عنوان طرح ارتقای کیفیت زندگی در حال اجراست گفت: در شرایطی که شهر، شهروندان و مدیریت شهری از نظر اقتصادی در محدودیت و مضیقه مالی قرار دارند، شهرداری کاری واجب تر از این ندارد که آسفالت سالم کف خیابان ها را بِکند و آنها را سنگ فرش کند؟‌!

از ابتدای نوروز ۹۶ تاکنون، شهرداری تهران چهارراه‌های سیروس، سرچشمه، مخبرالدوله و میدان بهارستان را شخم زد تا آنها را سنگ‌فرش کند. قرار بود تا پایان هفته دوم فروردین ۹۶، این طرح به پایان برسد. اما هنوز این محدوده ممنوعیت‌های ترافیکی برقرار است.

محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران که هفته گذشته از این طرح دیدن کرده بود، دراین باره به خبرآنلاین گفت: در شرایطی که شهرداری با انبوه مسائل و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و بدهی های فراوانی به پیمانکاران دارد، واقعاً اولویت شماره یک تهران، این است که کف چهارراه ها را بِکنیم و سنگ فرش کنیم؟

او در پاسخ به این پرسش که گفته می شود این طرح در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم اجرا می شود، گفت: سنگ فرش کردن کف چهارراه های پر تراکم و پر ترافیک منطقه ۱۲ که با مسائل و مشکلات فراوانی برای اهالی و کسبه همراه بوده، واجب تر است یا این که چاره ای برای از بین بردن انبوه موش هایی که در انهار و جوی های این منطقه از سر و کول هم بالا می روند، بیندیشیم؟

چرا در طرحی که با پول مردم اجرا می کنید، نظر مردم را نمی پرسید؟

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتقاد داریم هیچ اقدامی در ارتقای کیفیت زندگی مردم مؤثرتر از تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری و توسعه زیرساخت های حمل و نقلی با محوریت تکمیل مترو نیست، گسترش حمل و نقل عمومی در محدوده مرکزی تهران و اجرای سیستم LRT در این منطقه بیشتر به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک می کند یا سنگ فرش کردن چهارراه ها؟

به گفته حقانی اهالی و کسبه این محدوده به میزان گسترده ای از این طرح ناراضی هستند: شهروندانی که مجبورند مسیر ۵ دقیقه ای را در ۴۵ دقیقه طی کنند، از اجرای طرحی که زندگی و کسب و کار آنها را تحت تأثیر قرار داده به شدت عصبانی هستند، الفبای حکمرانی در شهر و دمکراسی شهری و بِ بسم اللهِ مردم سالاری دینی حکم می کند، قبل از این که طرحی را در ناحیه ای اجرا کنیم، نسبت به ارزیابی محلی آن اقدام کرده و حداقل از مردم همان محله راجع به آن طرح نظرسنجی کنیم.

او گفت: بارها بر وجود پیوست های زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی در اجرای طرح های شهری تأکید کرده‌ایم، سؤالی که در این میان مطرح می شود، این است که واقعاً در این طرح و طرح های مشابه که با پول خود مردم اجرا می شود، چقدر نظر مردم را دخالت داده ایم و چه اندازه رضایت مردمی که در محل اجرای پروژه کار و زندگی می کنند، برای مجریان طرح اهمیت دارد و به آن توجه می کنند؟

چه چیز ناآرامی را می خواهید آرام کنید؟

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: اعتقاد دارم طرح سنگ فرش کردن تقاطع های منطقه ۱۲ با هدف آرام سازی این منطقه، هدر دادن پول مردم و هزینه اضافی است، در منطقه ای که آنقدر درگیر ترافیک است که سرعت خودروها از چند کیلومتر در ساعت تجاوز نمی کند و خودروها در ترافیک سنگین چاره ای جز توقف طولانی مدت پشت راهبندان چهارراه ها را ندارند، آرام سازی چه معنا و مفهومی دارد و چه چیز نا آرامی را می خواهید در این منطقه آرام کنید؟

حقانی گفت: اگر شهرداری به آرامش مردم فکر می کند، به جای سنگ کردن محل عبور و مرور آنها، فکری به حال موش های شهر بکند که به ویژه مناطق مرکزی شهر به جولانگاه آنها تبدیل شده و بهداشت محیط و سلامت مردم این مناطق را مورد تهدید قرار داده اند، متأسفانه در اجرای پروژه های شهری، اولویت ها و ضرورت ها مورد غفلت قرار گرفته است.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه ۱۲ در محدوده مرکزی شهر، شناسنامه شهر تهران و قطعه ای ارزشمند، شاخص و قیمتی از پازل تاریخ پایتخت است، پازلی که سایر قطعات آن متأسفانه به مرور زمان گم شده، محو شده یا تغییر شکل داده اند و این که هر روز بر اساس تصمیمات سلیقه ای، چهره این منطقه را تغییر دهیم، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه اهل تیرکمونه که سنگ فرش میکنین؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عهد دوست عزیز

    • بدون نام

      نبود مهندس معماری و شهرسازی در شورای شهر!!!!
      لطفا این بار مردم در انتخاب دقت کنند

    • علي

      من عادت به پياده روي دارم . واقعا پياده روي اسفالت بسيار راحت تر از پياده روي روي سنگ فرش و يا روي موزائيك هاي بتوني است . در افكار عمومي مردم من رضايتي نسبت به اين گونه اقدامات شهرداري ها مشاهده نميكنم . مردم باهوش ايران خوب ميدانند كه چه كساني به بهانه زيباسازي و دادن كار به بعضي از پيمانكاران استفاده هاي زير ميزي ميبرند

    • حسن

      انتخابات نزدیک است و بایستی منابع مالی تامین شود یک زمان با مترو والان با هزینه زیبا سازی و....

    • بدون نام

      شهردار بايد دکتراي ويا مهندس شهر سازي داشته باشد نه نظامي

    • بدون نام

      واقعا طرح احمقانه ایه،خیابون 30تیر رو مدتها بستند،سنگ فرش کردند،الان بسختی ماشین از اون خیابون میگذره وبه ماشینها آسیب میرسه،سرنشینها هم ویبره میگیرن

    • بدون نام

      انتخابات نزدیکه خرج دارد
      از جیب که نمیتونن بگذارند برای تبلیغات
      از جایی باید پول بدست بیارن
      این یک راه رسیدن به هدف هست

    • بدون نام

      احسنت،فتبارک الله

    • شکیبه

      فقط برای گرفتن بودجه هست!!!

    • محمد

      هم ماشین خراب میشه هم ادم پا درد میگیره مگه داریم از اسب استفاده میکنیم که سنگ فرش کردن باید به شهردار بگیم اینجا انگلیس نیست اونجا ماشیناشون پراید نیست مردم کفش سطح پایین نمیپوشن که پادرد بگیرن اینجا ایرانه با بودجه بیت المال کاری نکنید بشه بیت الحال

    • بدون نام

      شهرداری ها هزینه های گزاف و ناروا یی از بابت تراکم فروشی ، حق تجاری، پروانه ساختمانی، حق تفکیک و..... موارد متعدد دیگر مردم را سرکیس می کنند که آدم جرئت نمی کند یک وجب از خانه اش را حتی تعمیر کند آنوقت با این اوضاع و احوال رکود بد اقتصادی پول مردم را صرف کارهایی بیهوده وزنه بر می کنند که سه سال هم عمر سازه های شهرداری نیست . چرا دراین مملکم.....هیچ کس نیست که جلوی این شهرداری های ناقض قانون را بگیرد .چرا 99% مردم از شهرداری ها ناراضی اند تاکی باید این فشارها را تحمل کنیم؟

    • بدون نام

      وضعیت ناصاف سنگفرشها که شهرداری متاسفانه بدون دلیل و بی اساس با هزینه هنگفت انجام میده ضمن اینکه بار مالی اش از جیب مردم پرداخت میشه به خودروهای عبوری هم آسیب میرسونه که اونجا هم مردم هزینه اش رو میدهند شهرداری اگر خیلی پول داره پول پیمانکارانی رو که سالهاست طلب دارند رو پرداخت بکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج