جاباما
۵۱۷۷۰۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

حراج نامه‌ها و خاطرات نویسندگان مطرح

مجموعه‌ای از نامه‌ها و خاطرات «گوستاو فلوبر»، «مارسل پروست» و «ویکتور هوگو» چوب حراج می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا: مجموعه‌ای از نامه‌ها و خاطرات «گوستاو فلوبر»، «مارسل پروست» و «ویکتور هوگو» چوب حراج می‌خورد.

«گاردین» نوشت: مجموعه‌ای شامل خاطرات و نامه‌نگاری‌های «گوستاو فلوبر»،‌ «مارسل پروست» و «ویکتور هوگو» ـ سه تن از بزرگ‌ترین نام‌ها در تاریخ ادبیات کشور فرانسه ـ به زودی در تاریخ ۲۶ آوریل با همکاری حراجی «ساتبی» به فروش گذاشته می‌شوند.

این کلکسیون کم‌نظیر از آن «ژان بونا» است که بزرگ‌ترین مجموعه‌ ادبیات فرانسه را طی ۵۰ سال گذشته جمع‌آوری کرده است.

مهم‌ترین اثر مربوط به ادبیات فرانسه در این مجموعه،‌ نامه‌ای به خط «فلوبر» رمان‌نویس مشهور است که در آن از کتاب «مادام بوواری» خود دفاع کرده است. «فلوبر» و ناشر رمان «مادام بوواری» سال ۱۸۵۷ به اتهام انتشار مطالب موهن در دادگاه حاضر شدند. این نویسنده در بخشی از نامه‌ای که قرار است حراج شود، این‌گونه از کتاب خود دفاع کرده است: من برای دختران جوان کتاب ننوشته‌ام، بلکه برای مردان و برای ادبیات نوشته‌ام.

علاوه بر این، نامه‌هایی که «فلوبر» برای «لوییز کولت» زن مورد علاقه‌اش می‌نوشته هم در این آرشیو دیده می‌شود. در این نامه‌ها اما هیچ اشاره‌ای به نگارش رمان «مادام بوواری» نشده است. «فلوبر» در سال ۱۸۵۰ نگارش رمان «مادام بوواری» را آغاز کرد. این کتاب که نگارش آن پنج سال به‌ طول انجامید، در سال ۱۸۵۶ به‌ صورت پاورقی در مجله‌ «پاریس ریویو» منتشر شد. «مادام بوواری» تاکنون بارها در تئاتر و سینما باز آفرینی شده است. اولین‌بار «ژان رنوار» در سال ۱۹۳۲ بر اساس این رمان فیلمی ساخت. بعد از آن نیز چند مجموعه‌ تلویزیونی از این رمان ساخته شدند. یک بار نیز در سپتامبر ۲۰۰۹ تئاتر موزیکال از این داستان ساخته شد. آخرین فیلم از این رمان در سال ۱۹۹۱ با همین نام اقتباس شد.
حراج نامه‌ها و خاطرات نویسندگان مطرح
دفاعیه «فلوبر» از رمان «مادام بوواری»

خاطرات «ویکتور هوگو» در زمان سپری تبعید خودخواسته در جزیره گرنزی، از دیگر متون جالب این حراجی است. این نوشته‌ها نشان‌دهنده علاقه‌مندی نویسنده «بینوایان» به امور ماوراءالطبیعه و جلسات احضار ارواح است و شاید از ترس خدشه‌دار شدن تصویر «هوگو» در خوانندگان آثارش بوده که وراث او از فاش کردن این نوشته‌ها خودداری می‌کردند. «بونا» در این‌باره می‌گوید: به احتمال زیاد زندگی در گرنزی خیلی کسالت‌بار بوده و «هوگو» برای مشغول کردن خود به امور ارواح روی آورده بود. خاطرات او نشان می‌دهد که او کاملا تحت تاثیر جلسات میزگردانی و احضار ارواح قرار گرفته بوده.

یکی از نایاب‌ترین اشیای عرضه شده در این حراجی،‌ اولین نسخه‌ از کتاب مباحثات «گالیله» است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۰۰ هزار یورو (۵۸۵ هزار پوند) خریداری شود. این کتاب که در سال ۱۶۳۸ چاپ شده،‌ به عنوان اولین کتاب درسی مدرن در رشته فیزیک محسوب می‌شود. نامه‌ای که «مارسل پروست» نویسنده «در جست‌وجوی زمان از دست رفته»، به پسر صاحب‌خانه خود نوشته و از سر و صدای همسایه‌اش شکایت کرده نیز در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود.
حراج نامه‌ها و خاطرات نویسندگان مطرح
نخستین نسخه «مباحثات» گالیله

فروش کلی این مجموعه که شامل ۱۰۰ دست‌نوشته کمیاب می‌شود، بیش از سه میلیون یورو پیشی‌بینی شده است. «ژان بونا» گفته است که با پول به‌دست‌آمده از این حراجی، قصد دارد دست‌نوشته‌هایی را که مد نظر قرار داده خریداری کند. این حراجی روز ۲۶ آوریل با همکاری «ساتبی» در هتلی در پاریس برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج