جاباما
۵۱۸۵۰۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

طنز؛ خوب شد مرد!

گالوا را می‌شناسید؟ اواریست گالوا، ریاضیدان و نظریه‌پردازی است که می‌گویند اگر تنها ۲۰ سال دیگر زنده می‌ماند الان دنیا یک حالت دیگری داشت.

پویان فراستی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

گالوا را می‌شناسید؟ اواریست گالوا، ریاضیدان و نظریه‌پردازی است که می‌گویند اگر تنها 20 سال دیگر زنده می‌ماند الان دنیا یک حالت دیگری داشت.

این بزرگوار مبدع «نظریه گروه‌ها» است. اینکه «نظریه گروه‌ها»‌ چیست را من نمی‌دانم اما می‌گویند گالوا با این نظریه ریاضیات را 300 سال جلو انداخت درصورتی که من در بهترین حالت حداقل 10 سال طنز مطبوعاتی را عقب کشیدم! بگذریم؛ اواریست عزیز در سن 20 سالگی عاشق یک دختر می‌شود و به خاطر آن دختر در دوئل شرکت می‌کند اما از آنجایی که در20 سال اول زندگیش سنگین‌ترین چیزی که بلند کرده بود مداد سوسمار نشان بود در دوئل شکست خورد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بسیاری از دانشمندان از این اتفاق ناراحتند اما من معتقدم که خوب شد مرد! (اینکه من دانشمند نیستم به خودم مربوطه) حالا الان ریاضیات 300 سال جلو افتاد چه گلی به سر ما زد؟

10 بار ریاضی2 را افتادم! استاد هم هیچ وقت 9.5 را 10 نداد! اگر گالوا زنده می‌ماند ریاضیات 300 سال دیگه هم جلو می‌رفت و احتمالا ما باید از دبستان شروع به خواندن انتگرال می‌کردیم.

در ثانی، مرگ در دوئل مرگ با کلاسی است. خدا به گالوا عمر با عزت داده بود. حالا اگر گالوا زنده می‌ماند چی می‌شد؟ می‌رفت با معشوقه‌اش ژوزفین ازدواج می‌کرد. کسی هم نبود بهش بگه دختری که شرط ازدواجش دوئل باشد همان بهتر که خونه باباش بمونه!

تصور کنید اواریست زنده می‌ماند و بعد از دوئل خسته و زخمی یک راست به محضر می‌رفت و دوشیزه ژوزفین را با مهریه 1000 سکه بهار آزای عقد می‌کرد. بعد از ازدواج تازه بدختی‌اش شروع می‌شد و باید دنبال کار می‌گشت.

بنده خدا پارتی هم که نداشت جایی استخدام بشه، در بهترین حالت استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد مارسی می‌شد با حقوق بخور و نمیر زندگی می‌کرد و تا آخر عمرش از زنش سرکوفت می‌خورد و هیچ وقت هم صاحبخانه نمی‌شد. پس خوب شد که مرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار زیبا عالی دست مریزاد

    • بدون نام

      میدونی چرا استاد هیچ وقت 9.5 را 10 نداد؟ چون ۹.۵ را هم خودش میداده بهت. نمره تو احتمالا ۱.۷۵ بوده.

    • بدون نام

      خیلی بی مزه بود خداییش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج