۵۲۱۸۵۱
۱ نظر
۵۰۲۱
۱ نظر
۵۰۲۱
پ

ظاهر مطمئن را از سیاستمداران یاد بگیرید

وقتی با دیگران صحبت می کنید سعی کنید با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید. به محیط و وسایل اطراف مثل گوشی موبایل تان نگاه نکنید. اگر تمامی توجه و حواس خود را روی طرف مقابل تان معطوف کنید شخصی که در مقابل شما قرار دارد احساس اهمیت خواهد کرد و اگر این حس را در مخاطب خود ایجاد کنید، بدون شک او به شما احترام خواهد گذاشت.

ماهنامه آینده روشن - آی ان سی - اَوری بلنگ: طی سال های فعالیت به عنوان وکیل و استراتژیست به افراد و سازمان های بسیاری در پیشبرد اهداف و الویت های شان یاری رسانده ام. من به افراد زیادی از سراسر جهان، همچون تجار و مدیران و صاحبان کسب و کارهای جدید، در زمینه مسائلی همچون استراتژی های شغلی و رهبری فکری و استراتژی های سازمانی راهنمایی و مشاوره ارائه می دهم.
من در هر دو بخش دولتی و خصوصی فعالیت کرده و اخیرا نیز در دانشگاه مریلند در حوزه مدیریت بحران مشغول به کار بوده ام. انجمن ملی وکلای زن، برای فعالیت در زمینه سیاست و پیشرفت زنان از من تقدیر و قدردانی کرده است. نوشته ها و مقالات من در روزنامه ها و نشریاتی چون «واشنگتن پست»، «تایم»، «فورچون»، «فست کامپنی»، «لِوو لیگ» و سایت «لین - این» منتشر شده است.
ظاهر مطمئن را از سیاستمداران یاد بگیرید

در سازمان ها و نهادهایی چون وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، انجمن حقوق آمریکا (اِی بی اِی) و دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد سخنرانی کرده ام و یکی از اعضای «بنیاد نوآوری تریبکا» نیز هستم. در زمان هایی که مشغول نوشتن یا سخنرانی نیستم، به دیگر نقاط جهان سفر می کنم. من فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه مریلند و همچنین دانشگاه کولگیت هستم. اعتماد به نفس کلید موفقیت شغلی شماست. تحقیقات و مطالعات نشان می دهند دیگران کسانی را که بیش از توانمندی و قابلیت های موجودشان، از خود اعتماد به نفس نشان می دهند، بیشتر تحسین و ستایش می کنند؛ آنان به شأن و جایگاه اجتماعی بالاتری دست می یابند و نفوذ بیشتری بر دیگران دارند.
گاهی نیز ممکن است احساس کنید اعتماد به نفس بالایی ندارید؛ برای مثال، زمانی که روی سِن برای گروهی از مخاطبان سخنرانی می کنید، با فردی جدید یا یک همکار بد اخلاق گفتگو می کنید یا در یک جلسه شرکت کرده اید؛ اما حتی زمانی که احساس می کنید اعتماد به نفس چندان زیادی ندارید می توانید با استفاده از برخی ترفندها در چنین موقعیت هایی از خود اعتماد به نفس بیشتری نشان دهید.

روی حضور فیزیکی خود تمرکز کنید. شما می توانید پیش از گفتن هر حرفی، تنها با استفاده از بدن تان، اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان دهید. این کار شما را در نظر دیگران، رهبر و فردی قدرتمند نشان می دهد. در ادامه مطلب ما هشت ترفند را به شما معرفی خواهیم کرد. با به کار بستن آنها دیگران شما را فردی مطمئن و با اعتماد به نفس بالا بدانند.

با طرف مقابل تان ارتباط چشمی برقرار کنید

وقتی با دیگران صحبت می کنید سعی کنید با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید. به محیط و وسایل اطراف مثل گوشی موبایل تان نگاه نکنید. اگر تمامی توجه و حواس خود را روی طرف مقابل تان معطوف کنید شخصی که در مقابل شما قرار دارد احساس اهمیت خواهد کرد و اگر این حس را در مخاطب خود ایجاد کنید، بدون شک او به شما احترام خواهد گذاشت.

همیشه برای دست دادن پیشقدم شوید

در ملاقات با دیگران همیشه بردی دست دادن پیشقدم شوید. حال فرقی نمی کند این شخص را برای بار اول ملاقات می کنید یا این که یک دوست قدیمی است. همواره با قدرت با دیگران دست بدهید؛ زیرا این کار شما به نوعی نشان می دهد شما به گرمی از طرف مقابل استقبال و تمامی حواس و تمرکز خود را روی او معطوف کرده اید.
ظاهر مطمئن را از سیاستمداران یاد بگیرید

بر شانه طرف مقابل خود دستی کوتاه بکشید

همزمان که در حال دست دادن با طرف مقابل خود هستید دست خود را به آرامی و البته خیلی مختصر روی شانه طرف مقابل خود قرار دهید. این کار به شما کمک می کند اعتماد به نفس و صمیمیت خود را به فرد مقابل تان نشان دهید. تماس شانه تاثیر بسیار عمیقی دارد و اگر به درستی انجام شود، طرف مقابل متوجه می شود شما اعتماد به نفس بالایی دارید و او نیز در حین گفتگو با شما احساس آسودگی و راحتی بیشتری خواهد کرد.

باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز اغلب اوقات از این ترفند استفاده می کند و از این طریق شأن و جایگاه خود را به طرف مقابل یادآور می شود. اگر شما از نظر سنی از طرف مقابل تان کوچک تر باشید یا در موقعیت و جایگاه پایین تری به او قرار داشته باشید، چنین حرکتی ممکن است کمی گستاخانه به نظر آید اما به یاد داشته باشید اگر می خواهید در شغل خود پیشرفت کنید باید شبیه یک مدیر و رهبر رفتار کنید. لمس شانه طرف مقابل به شیوه ای ملایم و آرام، میزان اعتماد به نفس و توانمندی شما در امر رهبری را به طرف مقابل نشان می دهد.

در مقابل مخاطب خود همیشه مقتدرانه بایستید

چه در مقابل یک جمع سخنرانی کنید و چه در مقابل یک نفر ایستاده باشید، همواره تلاش کنید مقتدرانه و صاف بایستید و از تکیه دادن به اشیا یا وسایل اطراف تان خودداری کنید. اگر در مقابل جمعی سخنرانی می کنید، هیچ گاه به تریبون یا جایگاهی که در آن سخنرانی می کنید تکیه ندهید. صاف بایستید؛ زیرا شما می خواهید به مخاطب یا مخاطبان خود نشان دهید در این گفتگو یا سخنرانی نقش فعالانه ای دارید و شنونده ای معمولی و صرف نیستید.

همواره پاهای خود را روی زمین قرار دهید

زمانی که با شخصی صحبت می کنید یا در مقابل جمعی سخنرانی می کنید حواس تان باشد پاهای خود را به صورت محکم و پایدار روی زمین قرار دهید. قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر، انداختن وزن بدن خود روی یک پا یا تغییر مُدام آن از پایی به پای دیگر تنها شما را بیقرار و عصبی نشان خواهد داد.

هنگام صحبت دست ها و شانه های تان را کمی از هم باز نگه دارید

هر قدر دست ها و شانه های شما فاصله بیشتری داشته باشد، به همان اندازه میزان اعتماد به نفس شما در نظر و دید دیگران افزایش می یابد. از باز کردن دستان و شانه های خود نهراسید و شانه های خود را به همان گونه ای باز کنید که هیلاری کلینتون در سخنرانی هایش این کار را می کند. می توانید از این ترفند در جلسات کاری خود نیز بهره گیرید و از این راه خود را بزرگ تر و با اعتماد به نفس تر از حد معمول نشان دهید؛ اما حواس تان باشد در این کار افراط نکنید، چون می تواند شما را آشفته و بی نظم نشان دهد.
ظاهر مطمئن را از سیاستمداران یاد بگیرید

از شانه های خود به عنوان سپر استفاده نکنید

بسیاری از مردم بی آن که خود متوجه باشند هنگام صحبت با دیگران شانه های شان را به داخل خم می کنند و کف یکی از دستان شان را روی دیگری قرار می دهند. هیچ گاه این گونه نایستید زیرا درست شبیه افرادی خواهید شد که در یک مجلس ترحیم شرکت کرده اند. خم کردن شانه ها به داخل و پوشاندن بخشی از بدن با دست های تان می تواند نشانه ای از عصبانیت یا نگرانی باشد؛ همچنین این نحوه ایستادن می تواند شما را فردی سرد و منزوی نشان دهد و کاری می کند که دیگران در مقابل شما احساس ناراحتی کنند.

در جلسات و میهمانی ها کنار میز اصلی بنشینید

در جلسات یا میهمانی ها همیشه در کنار میز اصلی بنشینید. بسیاری از زنان در جلسات و میهمانی ها روی صندلی های چیده شده در کنار دیوارها یا ردیف های انتهایی سالن می نشینند؛ بنابراین اگر شما به جلسه ای دعوت شدید در کنار میز اصلی بنشینید. این فرصتی برای شماست که دیده شوید و بتوانید در بحث ها و گفتگوها شرکت کنید.

شرلی چیسهولم، نخستین زن سیاهپوست آمریکایی راه یافته به کنگره آمریکا، در این باره می گوید: «حتی اگر دیدید در کنار میز اصلی صندلی خالی برای شما وجود ندارد، با خود صندلی تاشو به جلسه بیاورید.»

بیاید با خود کمی روراست باشیم. قرار نیست ما همیشه و در تمامی شرایط احساس اعتماد به نفس داشته باشیم. رهبران بزرگ به خوبی می دانند حتی اگر اعتماد به نفس هم نداشته باشند باید طوری رفتار کنند که در مقابل دیگران، فردی مطمئن و با اعتماد به نفس بالا به نظر برسند. این ترفندهای ساده به شما کمک خواهند کرد در مقابل دیگران با اعتماد به نفس ظاهر شوید و حتی اعتماد به نفس واقعی پیدا کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصی

      عالی بود، ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج