۵۲۳۵۱۰
۶۰ نظر
۵۰۲۴
۶۰ نظر
۵۰۲۴
پ

ادعای اختراع خودروی آب سوز تکذیب شد

اخیرا در برخی شبکه‌های اجتماعی فیلمی از یکی از برنامه‌های تلویزیونی منتشر شده که در آن فردی مدعی اختراع خودروی آب‌سوز شده است. ادعایی که عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آن‌را رد می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: اخیرا در برخی شبکه‌های اجتماعی فیلمی از یکی از برنامه‌های تلویزیونی منتشر شده که در آن فردی مدعی اختراع خودروی آب‌سوز شده است. ادعایی که عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آن‌را رد می‌کند.

شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با ادعای امکان حرکت خودرو با آب به جای بنزین، اظهار کرد: تمام این ادعاها و دیگر ادعاهای مشابه بدون هرگونه مبنای علمی و کارشناسی بوده و نوعی عوام‌فریبی برای مقاصد خاص است.

وی با بیان اینکه اگر مبنای علمی برای به حرکت در آوردن خودرو با آب به جای سوخت‌های متعارف همچون بنزین وجود داشت، خودروسازان جهانی باید تاکنون به این فن‌آوری دست می‌یافتند، خاطرنشان کرد: خودروسازان خارجی سالانه میلیاردها دلار با استفاده از برترین متخصصان برای تحقیق و توسعه در صنعت خودرو هزینه می‌کنند ولی با این حال تاکنون هیچ کدام از این مراکز ادعای تولید خودروی آب‌سوز را نداشته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بنابراین باید از مدعیان تبدیل کردن خودروهای متعارف به خودروی آب‌سوز پرسید چگونه مدعی دست یافتن به چنین فن‌آوری با منابع و امکانات محدود خود شده‌اند، در حالی‌که مراکز میلیارد دلاری خارجی تاکنون چنین ادعایی نداشته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر بالاترین فن‌آوری که صنعت خودروی جهان در زمینه استفاده از سوخت‌های جایگزین به آن دست یافته، فن‌آوری استفاده از هیدروژن در پیل سوختی است. در این فن‌آوری که هنوز تجاری و عام نشده در فعل و انفعالاتی هیدروژن در پیل سوختی به انرژی الکتریکی برای به حرکت درآوردن خودرو تبدیل شده و خروجی سیستم نیز آب است که از اگزوز خارج می‌شود.

آزادی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۰ تا ۲۰ سال آینده بیشتر خودروهای تولیدی در جهان از سوخت هیدروژن برای حرکت استفاده کنند، تصریح کرد: اما اینکه از آب برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده شود از نظر مبانی عقلی و علمی کاملا مردود است.

به گزارش ایسنا، فیلمی که اخیرا در این زمینه در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده ظاهرا مربوط به حضور فردی به نام "ع. ج" مدعی تبدیل خودروهای بنزین‌سوز به آب‌سوز در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه سه سیما با اجرای رضا رشیدپور است.

در این فیلم فرد نامبرده مدعی است با هزینه حدود ۶۰۰ هزار تومان خودروی بنزین‌سوز را به‌ خودرویی آب‌سوز تبدیل می‌کند. این فرد مدعی شده از ۲۶ کشور جهان دعوتنامه برای ارائه اختراعش دریافت کرده اما به هیچ کدام از این دعوتنامه‌ها پاسخ نداده زیرا می‌خواهد این تکنولوژی در اختیار مردم خودش باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلیل نمیشه کشورهای دیگه با هزینه های میلیارد دلاری نتونسته باشن هیچ کسی نتونه شاید واقعا امتحان کرده ج داده

      پاسخ ها

      • عباسی

        اصلاً اینا رو بی خیال بشید هر کسی که از علم مبانی ترمودینامیک و شیمی اندکی بدونه میفهمه که این موضوع غیر ممکنه و ایشون یک کلاهبردار هستن که دارند سرمایه گذار خصوصی جذب می کنن بعدش میزنن به چاک

      • فرشاد

        قبل از رنسانس، اجتماعی از کشیشها برگزار شد که بحث!! کنند تعداد دندانهای اسب چند تاست؟ پس چندین ساعت به نتیجه ای نرسیدند. کشیش جوانی گفت چرا بجای بحث نمیروید تعداد آن دندانها را بشمارید؟! بقیه با خشم او را دستگیر کردند که شیطان در تو نفوذ کرده!!... چرا ما بجای بحث نمیرویم آن ادعا را از نزدیک ببینیم و امتحان کنیم اگر کسی حداکثر ۶۰۰ هزار تومان بدهد چه مشکلی پیش میآید؟ مشکل این است که همه بجای پرداخت مبلغ حاضرند مدتها بحث کنند!!!

      • بدون نام

        شما اقائی که ادعای دانش ترمودینامیک و شیمی را دارید شما چرا نتونستید هیچ اختراعی ثبت کنید ؟ این بنده خدا اگر اینقدر اختراعش دروغ بود نمیامد خدشو در معرض رسانه ملی قرار بده و ابروی خودشو زیر سوال بزاره . رویای پرواز کردن هم در همه انسانها وجود داشته ولی کم کم و به مرور به اینجا رسیدیم که میشینیم تو هواپیما و سفر میکنیم حالا چرا باید این اب سوز کردن خودرو دروغ باشه ؟شما هم اگر مردش هستی بیا و همین اختراع رو انجام بده شما که ادعا میکنی از علم ترمودینامیک و علم شیمی برخورداری.

    • بدون نام

      کاری ندارم که ادعای آن فرد درسته یا نه ولی این استدلال که چون فلان کمپانی ها نتوانستن چطور ایشان توانستن هم درست نیست.

      پاسخ ها

      • عباسی

        بله این استاد عزیز استدلال اقتصادیش منطقی نیست اما اگه کسی یه کم مبانی شیمی و ترمودینامیک بلد باشه میفهمه که این موضوع غیر ممکنه، این آقا کلاهبردار هستن حالا ببینید من کی گفتم چون یه کانال تلگرامی زده و سرمایه گذار جذب می کنه

    • بدون نام

      باید به این آقای دانشگاهی گفت روزی گالیله گفت زمین می‌چرخد همه خندیدن.چرا ادعا میکنه کسی از ایران نمیتونه چنین اختراعی کنه . صرف هزینه کردن همیشه نمی تونه دلیل موفقیت باشه. گاهی یک اختراع فقط به نوع دیدگاه متفاوت افراد نسبت به بقیه انسانهاست. در ضمن حالا که ادعا کرده حداقل میشه تست کرد نهایت جواب منفی داد

      پاسخ ها

      • مازیار

        دوست من، ممکنه ه این آقای دکتر منطقش مورد قبول نباشه ولی هر دانشجوی رشته مکانیک یا شیمی که سه ترم درس خونده باشه به کل نمایش این آقا فقط میخنده. این آدم حتی واحد انرژی رو هم بلد نیست و از واحدی به نام مگاژول کیلو کالری حرف زد که خود این مساله نشون میده که آقای مخترع ما حتی سواد دبیرستانی درستی هم نداره.

    • احمد

      اين مبحث كاملا علمي و قابل اجراست .اگر حمايتش نمي كنيد حداقل تكذيبش هم نكنيد.

    • بدون نام

      خب به جای تکذیب دعوت کنید در تلویزیون و یک مصاحبه هر دو طرف با هم داشته باشند تا معلوم شود دروغ هست یا حقیقت
      چرا در مسایل علمی سنگ اندازی می کنید
      بگذارید مشخص شود شاید ادعای درستی باشد و بتواند کشور را از الودگی نجات دهد و منبع مهمی برای ارز اوری شود

    • مهدی

      اینم فراریش بدین تا بره
      تونمایشگاه بوده بعدم استاندار البرز ازش بازدید کردن مصاحبه شده باهاش کی تکذیب کرده

    • اهوازی

      بفرستید دنبالش آقای جاسمی ببینید با ماشین حرکت میکند یا نه بعد تکذیب کنید دانشگاهی

    • بدون نام

      دروغه من ساکن اهوازم یه مخترع خوزستانی این اختراعو انجام داد میتونید فیلمشو از گوگل جستجو کنید

    • بدون نام

      خوب جناب استاد لطفا از این مخترع دعوت کنید وشاهد کارش باشید وبعد برای مردم دیده.های خودتون را اظهار کنید شاید راست باشه

    • بدون نام

      به فرض این آقا این ادعا روکرد حتی توی تلویزیون اومد مگه چشم بندی یا جادو کرده که شما نمتونید مچش رو بگیرد یا دستش رو کنید شما فقط به علم ودانش خود وراجی میکنید درعمل پوچی هستید راستش میگید این آقا بخاید بگید آقا شما حرف تون چی ؟برای چی ملت رو به سخره گرفتید !؟

    • بدون نام

      گاهی مهمترین اختراعات به دست افرادی پدید می‌آید
      که تحصیلات عالی و آکادمیک چندانی ندارند.

    • بدون نام

      کانال تلگرام با ۵۲هزار عضو هم داره، آخه فرار که نکرده دولت اگه واقعا فکر هوای پاکه باهاش توافق کنه اگر هم جدا چیزی اختراع نکرده و با اینحال از رسانه دولتی دنبال سرمایه گذاره پس ایشون یه ملتو به سخره گرفته و شروع به کلاهبرداری محسوب میشه.

    • بهمن

      واقعا حرفت مسخرست واقعا برات متاسفم ..
      میگی چون کشورهای خارجی نتونستن اختراع کنند اینا هم نمیتونن :|
      تو مسئول مملکتی و دیدت اینقدر کوتاه ؟

    • حسن

      سلام, این آقای مخترع یک ادم دیونه است من اینو می‌شناسم

    • بدون نام

      جناب اقای هيت علمى يک دليل علمی بيار نه اينکه اين نتونسته او نتونسته

    • بدون نام

      این مخترع عزیز دیپلم هم نداره.....

    • بدون نام

      این مخترع عزیز دکترای افتخاری داره ضمنا خلبان هم هست قبل از این اختراع اختراع دیگه هم داشته

    • رصا

      اگه درست کرده باشه کمر بسیاری از شرکت های بزرگ جهان شکسته میشه و این که آن ها نخوان این اختراع وجود داشته باشه خرج زیادی میکنن حتی به این دانشکده خواجه نصیرالد ین . پول میدم تو این کشور آدم وطن فروش زیاد و این که سر این بنده خدا زیر آب نکنن خیلی هستش. هنر نزد ایرانیان هست بس.

    • علی

      انقدر این سوخت فسیلی مافیای قدرتمند داره که اگر این اختراع درست باشه نمیگزارند پا بگیره و انقدر سنگ اندازی میکنن مانند همین استاد .که یا طرف از کشور بره یا ادعاشو پس بگیره یا سرشو زیر اب میکنن.یه همچین ادم هایی هستیم.

    • پارسا

      شهر را تقلید برباد کرد ای دو صد لعنت براین تقلب با د
      جریان خودکار و فضا نورد را همه بلدند که روسها گفتند مداد باشه
      این استادان ما به جای تحقیق و خلاقیت تقلید میکنند و تبعیت
      بهتره هم تحقیق کنند و هم نحوه تحقیق را عوض کنند نه به روش اونا تحقیق کنند

    • yasser

      خداوکیلی این امر از لحاظ علمی نمیشه ، یا حداقل راهی به ذهن ما نمیرسه،آب یک ترکیب پایداره ، و پیوند هیدروژن اکسیژن بسیار کوتاه و پایداره در ضمن بین ملکول های آب پیوند هیدروژنی قوی هم داریم.برای اینکه چیزی انرژی به ما بده باید یه ترکیب ناپایدار(از لحاظ شیمیایی یا هسته ای یا ...) داشته باشیم ک بعد از رسیدن به پایداری ، انرژی اضافی خودشو به ما بده، مثلا اورانیوم یا بنزین.

      ولی باید بگم با طرز بیان این استاد عزیز هم حال نکردم،هیچوقت امکانات و پول و تحصیلات علمی برای ابداع یک چیز ملاک نیست،قطعا کمک کنندست ولی اینکه بگیم اگه اینا نباشه نمیشه ، خیلی دور از منطقه

    • پارسا

      شهر را تقلید برباد کرد ای دو صد لعنت براین تقلب با د
      جریان خودکار و فضا نورد را همه بلدند که روسها گفتند مداد باشه
      این استادان ما به جای تحقیق و خلاقیت تقلید میکنند و تبعیت
      بهتره هم تحقیق کنند و هم نحوه تحقیق را عوض کنند نه به روش اونا تحقیق کنند

    • فرهاد

      یکی از مشکلات اصلی جهان سوم اینه که مثل آقای هیئت علمی فکر می کنند..
      اما اگر این اختراع واقعاً صورت گرفته ایشون باید اینو ثبت جهانی کنند تا کسی نتونه اونو بدون اجازه تولید کنه وبعد به شرکتها برای بازاریابی نشون بدند. قیمت همچین اختراعی حداقل 20 میلیارد دلاره و طرف هیچ نیازی به گدایی حمایت نداره.
      اختراع اگه ثبت شده شماره و مشخصات ثبتشو بدند تا مردم توی وبسایت ثبت اختراعات یا Google patent بتونند اونو ببینند.
      اینکه توی باک ماشین آب میریزن ایشون چیزی رو اثبات نمی کنه، ممکنه که مخزن بنزین جدا نصب کرده و ماشین سوختشو از اونجا تأمین میکنه.
      اینکه ایشون فقط ادعا میکنه و طرز کار سیستم رو نشون نمیده مشکوک میزنه.
      تلویزیون هم اگه نشون بده باز دلیل بر حقیقت داشتنش نیست، هنوز یادمون نرفته که احمدی نژاد سال 2007 اعلام کرد که به روش درمان ایدز دست پیدا کرده اند!

    • فرهاد

      یکی از مشکلات اصلی جهان سوم اینه که مثل آقای هیئت علمی فکر می کنند..
      اما اگر این اختراع واقعاً صورت گرفته ایشون باید اینو ثبت جهانی کنند تا کسی نتونه اونو بدون اجازه تولید کنه وبعد به شرکتها برای بازاریابی نشون بدند. قیمت همچین اختراعی حداقل 20 میلیارد دلاره و طرف هیچ نیازی به گدایی حمایت نداره.
      اختراع اگه ثبت شده شماره و مشخصات ثبتشو بدند تا مردم توی وبسایت ثبت اختراعات یا Google patent بتونند اونو ببینند.
      اینکه توی باک ماشین آب میریزن ایشون چیزی رو اثبات نمی کنه، ممکنه که مخزن بنزین جدا نصب کرده و ماشین سوختشو از اونجا تأمین میکنه.
      اینکه ایشون فقط ادعا میکنه و طرز کار سیستم رو نشون نمیده مشکوک میزنه.
      تلویزیون هم اگه نشون بده باز دلیل بر حقیقت داشتنش نیست، هنوز یادمون نرفته که احمدی نژاد سال 2007 اعلام کرد که به روش درمان ایدز دست پیدا کرده اند!

    • رضا

      استاد لطفا بجای حرف برو باهاش به مناظره بشین ...نیا سرت رو مثل بی خردها بنداز پایین کور کورانه تکذیب کن

    • یه نفر

      اختراع ایشون در واقع ساخت راکتور تولید هیدروژن پرتابل هستش که اگه درست باشه، خیلی عالیه، دوستان با خودروی اب سوز اشتباه نکنند هر خودرویی که تجهبزات CNG رو داشته باشه می تونه با تزریق هیدروژن کار کنه و روشن بسه، اما مشکل تهیه و ذخیره سازی هیدروژن هست. این مخترع مدعی انجام اینکار هستند

    • بدون نام

      با عرض سلام این آقای ع ج یک فردی کلاهبرداری هست میدونی چقدر پول خورد از مرد م شما چرا متوجه نمیشین من تازه اصلا ایشون تحصیلات نداره من او را میشناسم حالا اگر یک جمع و یا تقریق یا ضرب به آن بدی نمیتونه چی جواب بده اینقدر ساده نباشید لطفا..............................................................................................................................................................................

    • قاسم

      راست ودروغ این شخص موضوعیه که خیلی راحت قابل اثباته موضوع مواردیه که عضو هیئت علمی برای رد این ادعا به اونا استنادکرده که در شان یه دانشگاهی نیست حالا چون خودروسازان دنیا نتونستن به این فن آوری دست پیدا کنن شددلیل بعدهم دیگه فکرنمیکنم ایقدر اوضاع بهم ریخته باشه که بدون هیچگونه بررسی ازکسی دعوت بشه بیاد از اختراعش تویه رسانه پرمخاطب صحبت کنه من خودم حدود ده سال پیش مطلبی خوندم تویه مجله که اسمش یادم نیست ولی یه جوون دزفولی البته ساکن کرج همین شارژربیسیم موبایلو درست کرده بود به تمام مراکز ذیربط دولتی هم رفته بود ولی هیچکس علاقه ای نشون نداده بود تا اینکه به یه شرکت کره ای چهارمیلیاردونیم میلیون تومان طرحشوفروخته بود حالا هروقت این یکی هم سراز یه کشور دیگه درآورد اونوقت همه میشن مدعی که مامیدونستیم که راست میگه

    • ابراهیم

      سلام اقایونی که سنگ اندازی میکنن وفقط از راه دور میگن نمیشه ،این کارشون اشتباه است. مگه شما رفتی از نزدیک دیدی که حرف میزنی ...پس اول برید از نزدیک ببینید اگه نشد بعد شروع به تخریب کنید .

    • ابراهیم

      سلام اقایونی که سنگ اندازی میکنن وفقط از راه دور میگن نمیشه ،این کارشون اشتباه است. مگه شما رفتی از نزدیک دیدی که حرف میزنی ...پس اول برید از نزدیک ببینید اگه نشد بعد شروع به تخریب کنید .

    • رویا

      اگه کلاهبرداره پس چرا قوه قضاییه هیچ اقدامی نمی کنه,ولی امید وارم ادعاش واقعی باشه, اون وقت کشور های عربی نابود می شن

    • داود

      از این خبرگزاری انتطار داریم تا گزارشی هم از مخترع داشته باشد و حرف های او را هم بشنوید

    • ابراهیم

      سلام این استاد دانشگاه که اون بالا نوشته حتی خودش رو هم معرفی نکرده

    • قاسم محمدي

      دولت به هيچ عنوان از اين گونه طرح ها حمايت نمي کند چون اگر اين طرح پا بگيرد روزانه دولت 80ميليون ليتر بنزين مي فروشد که روزانه 80ميليارد تومان درآمد داردکه اين درآمد را از دست خواهد داد چون آب همه جا موجود است

    • ابراهیم

      اره بابا تو راست میگی باورمون شد اون اقای مخترع هم دروغ میگه این صفحه هم برای این درست نشده که این مخترع تخریب بشه!اصلا اینجا ایرانه مخترعین رو روی سرشون میزارن وازش حمایت میکنن. ما مردم هم حرف حق رو زود باور میکنیم ومیفهمیم کی کلاهبردارهست کی نیست .مدیونید اگه فکر کنید اون یارو شهرام ازادی داره سرتون کلاه میزاره ها ..اونم برای مقاصد خاص.

    • علی

      نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای پیشرفته نیز از آگاه شدن مردم درباره ی منابع نامحدود انرژی مثل این می ترسند زیرا یکی از ابزارهای کنترل دولتها انرژی است. لذا هرگونه تلاشی رو در این مورد به همین شکل تکذیب میشه. در این روش در واقع از انرژی الکتریکی برای الکترلیز آب به HHO و تزریق گاز ایجاد شده به محفظه احتراق موتور می توان به توان مکانیکی قابل توجه دست پیدا کرد. علاقمندان می تونند عبارت home made HHO generator رو در گوگل دنبال کنند.

    • بدون نام

      خداوندا این مردم ساده لوح را شفا بده

    • اسماعیل

      مگر خودرو الکتریکی را حمایت کردند طرف ماشین ساخت حمایت نشد انداخت دره رفت امریکا متاسفانه یک سری هستند که نمی گذارند کشور پیشرفت کنه این بنده خدا حاضر برای مناظره که ثابت کنه شدنی است ولی کسی به مناطره نمی اید افسوس و صد افسوس که ندید فقط یاد گرفتن متهم کنن بجای تشویق

    • حسن

      نظر همه اقایون محترم.کاری نداره شروع کنه .کم کم خودروهای ملت رو اب سوز کنه تا به همه ثابت کنه.والا دروغه .مگه نمیگه میخواد به مردم کشورش خدمت کنه .خوب بسمالله. اگه کسی مردم رو فریب بده باید زنده زنده بسوزونیش .اگه نه خدمتگذاره .باید ملت بهش احترام بزارن وکمکش کنن .فقط ملت چون به قول اون اقا که گفت یا مافیای خودرو .وسوخت میکشنش یا .... بلاخره به نظر من اگه حمایت نمیکنن خودش ماشینش رو اب سوز کنه واز پرداخت پول واسه بنزین خلاص..والا اگه دروغه من خودم کبریت اول رو سمتش پرت میکنم ...خدا کنه راست باشه .خوب واسه بعضی ها فرقی نداره هوا الوده باشه یا نباشه .پول بنزین بدن .لیتری صد هزار.ولی من میگم اونایی که این قضیه رو پیگری کردن براشون پاکی هوا مهمه.ودرود به تمام کسانی که براشون مهم پیشرفت کشور ایران عزیز هستش ودست همشون رو میبوسم.با تقدیم احترام به همتون

      پاسخ ها

      • علی

        سلام، لواشک هم بخای تولید کنی و بفروشی از 10 جا مجوز و کوفت می خواد. طرف که نمی تونه خودش بره شروع کنه.

    • بدون نام

      امیدوارم ایشان و اساتیدی که مخالفند دعوت بشن به مناظره زنده تلوزیونی تا مطلب روشن بشه ،حالا چه کسی باید اینو پیگیری کنه نمیدونم ولی امیدوارم این اتفاق بیوفته .

    • ارش فاطمی

      خیلی ببخشید ولی واقعا حرف نا بجایی رو زدین که چون بقیه نساختن ما هم نمیتونیم چرا که با این استدلال در حال حاضر نباید برق هم داشته باشیم چون ادیسون هم همین سخن رو میزد و میخورد و میخوابید البته با توجه به تفکر شما اما بگذریم
      البته که شدنی هستش ،ممکنه کمی غیر واقعی بنظر بیاد ولی من هم بصورت تئوری دربارش خیلی فکر کردم و البته به صورت عملی به نتایجی رسیدم ولی متسفانه به دلیل نبود امکانات تکمیلی موفق به اتمام پروژه رو نداشتم در عین سادگی بنظر خیلی پیچیده میاد ولی ... خواست خدا بود شاید به هر صورت خوشحالم و ارزوی روز افزون میکنم برای جناب قاسمی امیدوارم زودتر به مرحله بهره برداری برسه البته نصبش به دلیل حرارت بالا با مشکلاتی روبرو خواهد شد که البته با تغییرات در الیاژ اجزای موتور رفع شدی و با دقت لازم نگرانی خاصی وجود نداره

    • ابراهیم

      بعضی از این تکذیب کردنها برای یه عده منافع زیادی داره.

    • بدون نام

      این که دیگر کمپانی ها این رو نساختن دلیل نمی شه ولی به نظر من میشه همچین کاری کرد و خودرو آب سوز ساخت.

    • محمدرضا

      با عرض سلام خدمت دوستان عرض کنم که اگر شما با اطلاعات فیزیک دبیرستان هم بررسی کنید متوجه ناقض بودن قوانین اول و دوم ترمودینامیک میشید! به زبان ساده بگم اولا که شما تو بهترین و ایده آل ترین حالت نمیتونید بیشتر از انرژی تشکیل یک ماده ازش انرژی بگیرین! و این که شما بازده ی بهترین نیروگاه های دنیا رو ببینید حدودا ۴۰ درصد یا یه خرده بیشتر هستش یعنی شما ۴۰ درصد از انرژی رفته رو دوباره میتونید برگردونین! ولی این گفته ایشون میگه من ۱۰۰ درصد رو برمیگردونم! واین که ایشون یه واحد بدیهی انرژی رو اشتباه میگه! که این رو باز هم با اطلاعات دبیرستان میشه فهمید! یه سرچ کوچیک تو همین گوگل بزنید از این اختراعات شبه علمی بوده همیشه ! نمونه اش پارسال تو آمریکا که طرف الان به جرم کلاهبرداری تو زندانه!

    • مهدی

      تایید یا تکذیب نمیکنم . فقط اینو میدونم تو ایران هرکی بخواد یه کاری بکنه بقیه اونو با عقل خودشون میسنجند . نمیرن ببینن درسته یانه. تو دبیرستان میخواستم با آهن ربا یه ماشین مکانیکی بسازم که بازدهی خیلی بالا داشته باشه به عبارتی وقتی به حرکت در میاد به راحتی نایسته. طرحمو بردم آموزش و پرورش گفتن نمیشه حمایت نکردن. تو روستای ما هم امکانات نبود. سه سال بعد تو اخبار نشون داد تو یکی از استان ها دانش آموزی همونو ساخته کلی هم جایزه برده . دقیقا همونطوری بود که من می خواستم بسازم. متاسف شدم برای خودم و مسئولای منطقه ام . الان هم ایران همون حالت رو داره برید یه ماشین در اختیارش بذارین بگین جلوش چشمای ما آبسوزش کن . خیلی سخته؟؟؟

    • ناشناس

      آخه بتوچه زورت میاد یه جوون ایرانی این اختراع رو انجام داده؟ چیه میترسی دیگه نتونین پول مفت از مردم بگیرین واسه بنزین و هی قیمتشو ببرین بالا

    • دیده بان

      سلام . از یه منظر دیگه که نگاه کنیم متوجه میشم به ضرر کشور هست . ببنید فکرشو بکن دیگه ما نیار به بنزین نداشته باشیم ...یعنی نفتی نیاز نباشه که به بنزین تبدیل بشه که بخوان بریزن تو ماشین . انوقت ما بعنوان فروشنده نفت بدبخت میشیم که ....
      دیگه کسی ارز ما نفت نمیخره ..باید بریم آب خلیج فارس رو بفروشیم ....

    • امین

      با استفاده از فشار آب میشه آهن و فولاد رو برش داد.. پس میشه با استفاده از فشار آب انرژی مکانیکی هم تولید کرد هیچ چیز غیر ممکن نیست دوستان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز با فشار تب نیروی مکانیکی تولید نمیکنن
        با اب هیدروژن تولید میکنم و هیدروژن یک سوخت قدرتمنده
        از نظر علمی شدنیه
        ولی با توجه با مسائل ترمودینامیک گفته های اون شخص مخترع دروغه
        چون نیاز به انرژی بیشتری برای شکستن پیونهای مولکولی لازمه و انرژی تولیدی از هیدروژن لازمه چرخه سوخت نیست

    • بدون نام

      با سلام بزرگترین اشتباه ما این است که ما خودمان را قبول نداریم و فقط به تولید دانش خارجی‌ها بسنده میکنیم وخود باور نیستیم

    • بدون نام

      مدرک علمی دلیل برا اختراع نیست .انیشتن و ادیسون از کودن های مدرسه بودند به طوری که معلم آن ها را از کلاس بیرون انداخت اما آنها با پشتکار و تلاش از نابغه های دنیا شدند حال شما استاد بگو نمیشه ایشان انجام داد و شد دلیل هم آورد . شما هم مثل اون معلم های ادیسون و انیشتن می مانی ...

    • نیما

      آقایون و خانمهای دانشمندی که از این کلاهبردار دفاع میکنید بدانید و آگاه باشید که آنتالپی آب منفی است. یعنی باید انرژی صرف کنی تا ملکولش رو بشکنی. نمیشه که از آب انرژی بگیری خیلی ساده است. چرا استدلال منتقد رو زیر سوال میبرید اصلا مبحث فلسفی نیست علمی هست.

    • باوقار

      سلام زمان همه چیز رو مشخص خواهد کرد .صبر باید کرد. البته اون اساتیدی که این اختراع رو کلاه برداری میدونن باید جوابگو باشند.چون علم هیچ مرزی نداره شاید چیزی که الان برای ما غیر ممکن به نظر بیاد واقعا شدنی باشه.تاریخ اینو اثبات کرده.

    • زرین

      من تعجم همه میگن وای وای وای شاید کار مافیایه نفته...نخیر انرژی لازم برای تجذیه اب رو مستقیم بدی به موتور بصرفه تر از اینهکه صرف هیدروژن سازیش کنی....اخه مگه چقدر هیدروژن میده؟؟؟ولتاژ 12ولت ماشین باید یه روز کار کنه تا بتونه هیدروژن لازم برای 1دقیقه روشن شدن ماشین رو تولید کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج