جاباما
۵۲۷۱۴۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران

بازار خودروهای لوکس در سال گذشته و به خصوص نیمه دوم آن، نسبتا پررونق تر از مدت مشابه در سال ۹۴ به نظر می رسید و بسیاری از فروشندگان و واردکنندگان خودرو نیز معتقدند که در این مدت و درباره قیمت بالای ۲۵۰ میلیون تومان، خرید و فروش مدل های صفر کیلومتر رونق بهتری پیدا کرد.

هفته نامه خودرو امروز - اشکان هرمزی: بازار خودروهای لوکس در سال گذشته و به خصوص نیمه دوم آن، نسبتا پررونق تر از مدت مشابه در سال ۹۴ به نظر می رسید و بسیاری از فروشندگان و واردکنندگان خودرو نیز معتقدند که در این مدت و درباره قیمت بالای ۲۵۰ میلیون تومان، خرید و فروش مدل های صفر کیلومتر رونق بهتری پیدا کرد که البته بخش عمده ای از آن، شامل مدل های شاسی بلند می شود.

در سال 95 نیز مانند دیگر سال ها، واردات برخی از خودروهای لوکس به دلایل مختلف (از جمله بازنشدن ثبت سفارش مجدد برای مدل های جدید آنها و یا عدم تمایل نمایندگی ها برای ادامه واردات و عرضه در بازار داخلی) متوقف شد و از طرفی، خودروها و مدل های جدیدی نیز به کشور وارد شدند که در ادامه، به معرفی و بررسی وضعیت آنها در بازار داخلی می پردازیم.

مرسدس بنز

سال گذشته و بعد از معرفی نسل جدید E-Class با کد اتاق W۲۱۳، روند واردات نسل پیشین آن که با مدل های E۲۰۰ و E۲۵۰ در بازار داخلی عرضه می شد، کاهش یافت و برخلاف آنچه که انتظار می رفت، نه تنها E-Class جدید، بلکه دیگر مدل های مرسدس بنز مانند C-Class یا GLC نیز توسط نمایندگی آن به لیست ثبت سفارش واردات خودرو اضافه نشدند، اما در این میان، نمایندگان کمپانی MEC در ایران (که به عنوان یک تیونر آلمانی شناخته می شود) اقدام به بازگشایی ثبت سفارش دو مدل اسپرت و جوان پسند از مرسدس بنز یعنی GLA۴۵ AMG و CLA۴۵ AMG کرد که هر دو در نیمه دوم سال و با قیمتی حدود ۶۰۰ الی ۷۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه شدند.
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
GLA45 AMG
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
CLA45 AMG

لازم به ذکر است که در اواخر سال گذشته، تعداد محدودی E-Class 1700 نیز (علی رغم بازنبودن ثبت سفارش آن) توسط واردکنندگان شخصی و با مدل های E200 و E250 به کشور وارد شد که در حال حاضر بیشتر آنها در گمرکات کشور هستند و فقط تعداد انگشت شماری به اتوگالری ها راه پیدا کرده اند.

ب ام و

اولین نوبرانه ب ام و برای بازار ایران در سال 95، سری 2 کوپه بود که با مدل 220i به کشور وارد شد و البته بعد از آن قرار بود 228i کبریوله نیز به بازار عرضه شود که ظاهرا فقط تعداد بسیار محدودی از آن به کشور وارد شد و فعلا مانند 220i کوپه، در لیست فروش نمایندگی وجود ندارد. دیگر مدلی که انتظار می رفت در سال گذشته به سبد محصولات ب ام و در ایران اضافه شود، نسل جدید X1 بود که تنها با مدل 25i xDrive به کشور وارد شد و اگرچه این مدل از لحاظ طراحی ظاهری و تنوع آپشن ها، تغییرات قابل توجهی نیستند به نسل پیشین خود داشته، اما هنوز نتوانسته است به محبوبیت و میزان فروش برادران بزرگ تر خود یعنی X4 و X3 در بازار داخلی دست پیدا کند.
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
BMW ۲۵i xDrive
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
BMW 220i Coupe

همچنین چند ماه پیش، سری ۱ هاچ بک ۵ درب با مدل ۱۲۰i و سری ۲ اکتیور تورر نیز با مدل ۲۱۸i به بازار ایران راه یافتند که در این میان، ۱۲۰i هاچ بک برای مدتی محدود در لیست فروش نمایندگی قرار داشت اما ۲۱۸i اکتیور تورر همچنان در این لیست حضور دارد و در نهایت، نمایندگی ب ام و با واردات و عرضه لوکس ترین و گران ترین سدان ب ام و یعنی سری ۷ (با مدل ۷۳۰Li)، طرفداران و مشتریان این برند را غافلگیر کرد و به نوعی می توان گفت که این مدل، یکی از مهمترین و جالب توجه ترین خودروهایی بود که سال گذشته به بازار داخلی راه یافت؛ خصوصا اینکه فعلا هیچ یک از رقبای آن (مانند مرسدس بنز S-Class یا لکسس LS) به صورت صفر کیلومتر در بازار ایران عرضه نمی شوند. با این تفاسیر می توان گفت که ب ام و در سال گذشته با دستی پرتر از دیگر قبا به میدان رقابت وارد شد و باید دید که تا پایان امسال تنوع محصولات آن در بازار به چه صورت خواهدبود.
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
BMW 730Li

پورشه

در سال 94 پورشه بعد از یک غیبت نسبتا طولانی مدت، با ورود تعداد محدودی ماکان 4 سیلندر به بازار خودروهای لوکس صفرکیلومتر بازگشت اما در سال 95، واردات این مدل به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به نوعی می توان گفت که در سال 95 با یک استارت مجدد توانست حضور موفق تری در بازار داشته باشد اما در همین سال، دیگر اتومبیل اسپرت و پرطرفدار پورشه یعنی باکستر نیز با دو مدل 718 Boxster و 718 Boxster S، مجوز ورود به کشور را دریافت کرد که تقریبا هر دو مدل آن به طور همزمان در بازار عرضه شدند و اگرچه تاکنون میزان فروش و استقبال از آنها در ایران به اندازه نسل پیشین باکستر نبوده، اما پیش بینی می شود که به تدریج و با گرم تر شدن هوا، بازار این رودسترهای اسپرت و پرشتاب هم رونق بهتری پیدا کند، هرچند که به هر حال نمی توان افزایش چشمگیر قیمت آنها نسبت به مدل قبلی را نیز نادیده گرفت.
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران

ولوو

در سال های گذشته، ولوو با مدل های V40, C30, C70 و XC60 در بازار داخلی حضور داشت که البته با توقف تولید C30 و همچنین عدم واردات دیگر مدل ها در دو سال گذشته، تنوع محصولات آن در بازار ایران کاهش یافت. اما با ثبت شدن نام مدل XC90 در فهرست خودروهای سواری مجاز برای ورود به کشور در سال 94 و آغاز شماره گذاری این مدل در آستانه ورود به سال 95، پای این مدل نیز به عنوان اولین شاسی بلند لوکس و بزرگ وارداتی با حجم موتور زیر 2500 سی سی به بازار داخلی باز شد و طولی نکشید که علی رغم قیمت بالا (در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای لوکس و صفرکیلومتر بازار)، توانست به یکی از خودروهای محبوب و نسبتا پرفروش در بازار وارداتی ها تبدیل شود. در حال حاضر نامXC90 از لیست ثبت سفارشات واردات خودرو حذف شده اما هنوز هم نمونه های صفرکیلومتر آن به راحتی و در تیپ و رنگ های مختلف در بازار یافت می شود.
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
XC۹۰

لکسس

لکسس که در سال های اخیر نسبتا کمرنگ تر از رقبای خود در بازار داخلی به نظر می رسید، در سال ۹۴ و با ورود مدل NXT، مجددا توجه مشتریان خودروهای لوکس را به سمت خود جلب کرد و با دومدل NX۲۰۰ و همچنین NX۳۰۰h (که در سال ۹۵ واردات آن افزایش داشت) سهم قبال توجهی از این بازار را به خود اختصاص داد. اگرچه در سال ۹۵، مدلی جدید از این برند در بازار ایران عرضه نشد اما علت قرارگیری نام لکسس در این لیست، رونمایی و معرفی مدل RX۲۰۰t در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در بهمن ماه سال گذشته و همچنین وعده قطعی، مبنی بر ورود زودهنگام آن به بازار داخلی است.
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
NX200
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
NX300h

دی اس

برند لوکس زیرمجموعه سیتروئن یا همان دی اس، از سال ۹۴ و با مدل DS۵ در بازار داخلی حضور پیدا کرده است و البته به نوعی می توان گفت که مشتریان این مدل و کراس اوور DS۶ از سال ۹۵ خودروهای خود را تحویل گرفتند و اگرچه هنوز هم این برند فرانسوی نسبت به دیگر رقبای موجود در بازار داخلی، چندان شناخته شده و پرطرفدار به نظر نمی رسد اما با توجه به قیمت نسبتا مناسب و خصوصیات منحصر به فردش، مشتریان خاص خود را دارد و بنابراین، با توجه به تازه وارد بودن DS، شاید هنوز هم برای قضاوت در مورد محبوبیت و جایگاه آن در بازار داخلی، کمی زود باشد. در هر حال، نمایندگی دی اس به جهت گسترش فعالیت و کامل تر کردن سبد محصولات خود در بازار ایران، ۳ مدل دیگر یعنی Ds۳, DS ۵LS, DS۴ را نیز در سال گذشته به لیست فروش خود اضافه کرد و این درحالی است که فعلا، حداقل قیمت مدل های آن متعلق به DS۳ (حدود ۱۳۰ میلیون تومان) و حداکثر قیمت نیز مختص مدل DS۶ (حدود ۲۲۲ میلیون تومان) است.
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
DS3
خودروهای جدید و لوکس بازار خودروی ایران
DS6
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صوری

      خدا قسمت کنه.

    • مصطفی

      خارجیها دارن پا به پای سایپا (پراید) پیش میرن خخخ

    • بدون نام

      اروپائی ها از خداشونه سوار پراید بشن حاضرن مازراتی بدن فقط بشون پراید بدیم

    • بدون نام

      از وارد کنندگاه و تولید کنندگان خودرو خواهشمندم دست از سر آشغالهای فرانسه بردارید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج