جاباما
۵۲۸۹۳۱
۲ نظر
۵۰۹۲
۲ نظر
۵۰۹۲
پ

۱۰۰ خودروی برتر تاریخ (۱)

این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: در ادامه به معرفی ۱۰۰ خودروی برتر تاریخ می پردازیم. در مورد این لیست از هر منظری اعم از علمی، دقت بررسی و ... فکر شده است و نیازی به رجوع به دیگر لیست های موجود در این زمینه نیست. جای خوشبختی است که در گردآوری این لیست یک موسسه معتبر در زمینه خودرو به نام انجمن فرهنگ اتومبیل رانی آمریکا مشارکت کرده است.
این بدان معنا نیست که ماشین های حاضر در این لیست لزوما فروش خوبی در آمریکا داشته اند بلکه هر یک در زمان خود توانسته اند تاثیری افسانه ای بر صنعت خودرو و بگذارند و با نگاهی به برخی از این مدل ها مشخص است که بعضی از آنها اصولا ماشین مسابقه ای هستند. بنابراین این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.
باز هم تاکید میکنیم که میزان فروش این ماشین ها در زمان خود ملاک این ارزیابی نبوده است و کیفیت ماشین در مقایسه با هم نسلان خود بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در نهایت توقع نداشته باشید که ماشین بتمن یا دون اسنیک با چرخهای جذاب در این لیست باشند، این ماشین ها، از نوع ماشین های تولیدی صنعت خودرو هستند و نه ماشین های سرگرم کننده ای که در فیلم ها می بینید.
۱۰۰-آکورا اینتگرا Type-R مدل ۱۹۹۷

موتور تقویت شده مدل قدیمی آکورا با حداکثر دور موتور 8000 یکی از بهترین شاسی های جلوی تاریخ خودروسازی را در دوران خود داشت. این ماشین همچنان به عنوان یکی از کامپکت های اسپورت در خیابان ها دیده می شود.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

99- فورد اکسپلورر مدل 1991

این ماشین را می توان یکی از SUV های استاندارد دهه ۹۰ دانست که در دوران خود بسیار پر طرفدار بود. محبوبیت این ماشین با گذر زمان و روی کار امدن مدل های جدید کمتر شد اما تاثیرش در دنیای خودروسازی از یادها نخواهد رفت.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

98- تویوتا سوپرا مدل 1993

با اینکه این مدل از تویوتا هرگز نتوانست لقب یک ماشین پرفروش را به خود اختصاص دهد، اما این ماشین اولین مدلی بود که توانست با موتور تقویت شده خود، خروجی ۱۰۰۰ اسب بخار تولید کند.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

۹۷- داتسون ۵۱۰ مدل ۱۹۷۰

ماشین زاپنی که در زمان خود توانست پورشه ها را در پیست های SCCA شکست دهد. قیمت این ماشین نصف مدل BMW 2002 است و سادگی طراحی آن، توانسته باعث برتری این ماشین شود.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

96- تویوتا کرولا Gt-S مدل 1986

ماشین دیفرانسیل عقب تویوتا به دنیا نشان داد که نحوه دریفت درست چگونه است.سادگی طراحی آن و پیشرانه موتور ۱.۶ لیتری DOHC آن از وجه تمایزهای این ماشین به شمار می روند.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

95- هامر H1 مدل 1992

انجام کارهای غیرممکن و بعضا عجیب با این ماشین یکی از چشمگیرترین ویژگی های ان به شمار می رود. از بغداد تا بورلی هیلز همچنان این ماشین به عنوان یکی از بهترین SUV های تاریخ به شمار می رود.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

94- لامبورگینی LM002 مدل 1986

ماشین وحشی لامبورگینی با موتور ۱۲ سیلندر معروف کانتاخ در زمان خود بسیار محبوب بود. این ماشین اولین ماشین با قابلیت های بالا در کلاس SUV از جانب لامبورگینی بود که این کلاس اکنون پر از پورشه کاین ها و بی ام دبلیوهای X۵ است.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

۹۳-آکورا لجند مدل ۱۹۸۶

این ماشین در زمان خود ثابت کرد که خودروسازان ژاپنی نیز قادرندماشین های لوکس و زیبا بسازند.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

92- میتسوبیشی لنسر VIII مدل 2003

این ماشین وقتی پا به بازار آمریکا گذاشت، همه معادلات را بر هم زد چرا که فراتر از انتظار ظاهر شد. این ماشین در واقع یک ماشین مسابقه ای با فناوری بالا در زمان خود محسوب می شد که برای هر راننده ای مناسب به نظر می رسید.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

۹۱-جیپ واگونیر مدل ۱۹۶۳

این ماشین با 4 در منحصر به فرد خود در زمان خودش یکی از لوکس ترین ماشین های حاضر در بازار محسوب می شد. با این ماشین در واقع کلاس SUV در بازار خودروسازی معرفی شد. پس از حدود 30 سال تولید، جای تعجب است که چرا جیپ مدل های پیشرفته تر این مدل را دیگر تولید نمی کند.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

90-نیسان 300ZX مدل 1990

پس از بیش از یک دهه از ساخت ماشین های سری Z، نیسان تصمیم به ساخت سوپراسپورت هایی با قدرت موتور ۳۰۰ اسب بخار موسوم به Z۳۲ توربو گرفت که در زمان خود یکی از قدرتمندترین ماشین های بازار به حساب می آمد.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

89- BMW سری 7 مدل 1995

E۳۸ های سری ۷ اولین ماشین های بزرگ BMW محسوب می شوند و به خوبی مدل های کوچکتر بودند.این سدان های فراموش نشدنی ثابت کردند که یک ماشین بزرگ نیز برای رانندگی مناسب به نظر می رسد.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

۸۸- مرسدس بنز S۶۵ مدل ۲۰۰۷

یک ماشین 12 سیلندر با 604 اسب بخار قدرت موتور، این مدل را به یکی از بهترین ماشین های زمان خود بدل کرده بود.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

87- مرسدس بنز 500E/E500 مدل 1991

مرسدس با عرضه این ماشین ۳۲۲ اسب بخاری به دنبال رقابت با M۵ بود و این جنگ منجر به عرضه یکی از با کیفیت ترین مدل های مرسدس در طول تاریخ شد. لازم به ذکر است این مدل از مرسدس با مشارکت پورشه ساخته شده است.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

۸۶- BMW M۵ مدل ۱۹۸۸

اولین سدان با موتور اسپورت BMW این مدل بود. موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری این ماشین 256 اسب بخار قدرت دارد اما با همین قدرت نسبتا کم هم از این ماشین به عنوان افسانه زمان خود در کلاس سدان های اسپورت نام برده می شود.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

85- شورلت کامارو IROC-Z مدل 1985

این ماشین به عنوان سمبل شهر نیوجرسی مجسوب می شود و به عنوان عضلانی ترین ماشین تاریخ شناخته می شود. چرخ های ۱۶ اینچی این ماشین در زمان خود، این مدل را به عنوان ستاره تمام نمایشگاه ها معرفی می کرد.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

۸۴- لینکولن کانتیننتال مدل ۱۹۳۹

ابداع ادسل فورد فقید در واقع کانسپتی از یک کوپه لوکس امریکایی 12 سیلندر بود. کاپوت بلند و صندوق عقب کوچک از ویژگی های خاص این ماشین به شمار می رفت.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

83- تویوتا کرولا مدل 1968

پرفروش ترین مدل تویوتا اولین حضور خود در آمریکا را تجربه می کرد و این اتفاق دو سال بعد از عرضه ان در ژاپن اتفاق افتاد؛ این ماشین را همچنان می توان در خیابان های آمریکا دید.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

۸۲- کادیلاک V۱۶ مدل ۱۹۳۰

تنها 4076 مورد از این ماشین های بزرگ در 11 سال تولید آن ساخته شد. وقتی کادیلاک به عنوان استانداردی در جهان خودروسازی محسوب می شد، این ماشین نیز به عنوان استاندارد در تمامی مدل های کادیلاک محسوب می شد و در واقع کادیلاک آن عنوان را مرهون این ماشین بود.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

81-مزدا Rx-7 مدل 1979

وقتی اسامی ماشین های اسپورتی که خط تولیدشان متوقف شده، بدون شک نام این مدل از مزدا که در اواخر دهه ۷۰ تولید می شد به ذهن متبادر می شود. سواری با این ماشین ژاپنی دو سرنشینی واقعا هیجان انگیز بود.
100 خودروی برتر تاریخ (1)

۸۰- بنتلی کانتیننتال GT مدل ۲۰۰۳

موتور این ماشین از پیشرانه 6 لیتری توربوشارژ با 12 سیلندر استفاده می کرد و ظاهر و طراحی آن بسیار شبیه مارها بود. بنتلی این ماشین ها را تحت لیسانس فولکس واگن تولید می کرد.
100 خودروی برتر تاریخ (1)
ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sarfaraz

      با تشکر از برترینها
      لطفا از این گونه مطالب بیشتر در سایت قرار بدید تا دیدگاههای مردم فقط به خودروهای سایپا و ایران خودرو و خودروهای چینی محدود نشود.
      لیاقت مردم ما خیلی بیشتر از این نوع خودروهای فعلی است. با این مدلهای محدود و بی کیفیت و نیز قیمت بالا.
      واقعا پراید کیلویی چند؟؟؟

    • saeed

      اینا ک همش اسپورت بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج