اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۳۰۸۱۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ لطفاً سوار دستاوردهای دولت نشوید مرسی اه!

دلواپسان عزیز، گرامی و تو دل برو، در این چهار سال هر چه توانستند نثار دولت و دستاوردهایش و خصوصاً برجام کردند. ما هم که زبان‌مان از توضیح تفاوت‌های الان با چهار سال پیش الکن است از بیخ! در نتیجه می‌خواهیم یک مرور‌ ریزی روی....

فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:

دلواپسان عزیز، گرامی و تو دل برو، در این چهار سال هر چه توانستند نثار دولت و دستاوردهایش و خصوصاً برجام کردند. ما هم که زبان‌مان از توضیح تفاوت‌های الان با چهار سال پیش الکن است از بیخ! در نتیجه می‌خواهیم یک مرور‌ ریزی روی اتفاقات این چهار سال انجام دهیم.

روابط بین‌المللی: ما در دولت‌های درخشان نهم و دهم به سطحی از روابط بین‌المللی رسیده بودیم که به کومور می‌گفتیم: «داداچی!» و زمانی که رئیس دولت به نیویورک می‌رفت تا سخنرانی کند، دیپلمات‌های کشورها می‌خواندند: «تو کلاس منتظر زنگ تفریح می‌شینم، تا که این زنگ بخوره تو حیاط تورو ببینم» بعد همین‌طور که حرکات موزون انجام می‌دادند سالن را ترک کرده و رئیس دولت ما هم مثل سیامک انصاری به دوربین زل می‌زد.

فروش نفت: فروش نفت در آن دوران به این صورت بود که ما با روش«بازرگان هندی» نفت خود را می‌فروختیم، یعنی نفت می‌دادیم و به جایش«برنج هندی» و «عروسک چینی» وارد می‌کردیم. کار به جایی داشت می‌رسید که واحد فروش نفت از«بشکه» به «استکان» تغییر کرده بود. پول‌های نفت را هم می‌دادیم به«ب.ز.» رفقا تا فکری برایش در بانک‌های خارجی بکنند.

تورم: هیجان انگیز‌ترین بخش دولت سابق. یعنی امروز یک جنسی را می‌خریدید، ممکن بود از فردا دیگر توان خرید آن را نداشته باشید.در عین حال کارخانه‌ها با پایین آوردن سطح کمی و کیفی محصولات تازه زحمت می‌کشیدند و تورم را مهار می‌کردند.به این صورت که شما یک بسته چیپس می‌خریدید، تا در آن را باز می‌کردید یک صدایی از دهانش در می‌آورد و ته بسته یک دانه چیپس بود که نگاه مظلومانه‌ای به شما می‌کرد و می‌گفت: «عزیزم من تنهام، لطفاً منو نخور!».حتی ما یک بار به رستوران رفتیم، درخواست شیشلیک داشتیم اما وقتی قیمت‌ها را دیدیم به گارسون گفتیم: «همون شیشکی همیشگی!».

هواپیما: در یک دوره‌ای شرایط به گونه‌ای بود که بنده پیشنهاد دادم نام وزارت راه را به«وزارت سقوط هواپیما و راه» تغییر بدهند. سوار هواپیما که می‌شدیم، هواپیما به زبان می‌آمد و می‌گفت: «بچه‌ها لطفاً منو نجات بدید، نذارید سقوط کنم».کاپیتان شهبازی در آن دوران روزی سه هواپیما را از سقوط حتمی نجات می‌داد.حالا که می‌بینم یکی از دلواپسان و منتقدان دولت سوار ایرباس می‌شود و از تهران به تبریز می‌رود، دلم می‌خواهد بگویم: «لطفاً سوار دستاوردهای دولت نشوید، مرسی اه!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لوس

    • ساسان محمدی

      باید عرض کنم که علاوه بر چیزهایی که شما گفتید در اینجا بسیاری موارد ترسناک دیگه هم در اون دوران اتفاق افتاد .
      که بعضی از اونها رو نام میبرم .
      1. وقتی رییس مملکت ما ، کسی ک منتخب ما بود مثلا ، زمانی که در مجامع بین المللی حضور پیدا میکرد .....
      2. شدت تحریم ها به حدی شده بود که کمبود مواد اولیه و قطعات در شرکت ها بیداد میکرد .
      3. وام های افسار گسیخته میلیاردی ، فقط با این نگاه که پول به صنعت واگذار بشه اما بدون بازرسی دقیق که پول هایی هنگفت به شرکت های سوری دادند و در باز پس گرفتنشان دچار مشکل شدند و الان هم ورشکستگی بانک ها و بیکاری و تعطیلی شرکت های واقعی و بسیاری طبعات دیگر ....
      4. دادن یارانه بدون حذف باقی یارانه ها در اذهان عمومی بود اما عاقبت دادن یارانه مساوی شد با حذف یارانه حامل های انرژی ، جبران کسر بودجه با دست بردن در بانک مرکزی و عواقبی همچون تورم افسار گسیخته و عواقب دنباله دار آن .
      ضمنا خاطر نشان کنم که الان وضع مملکت بسیار بهتر است از آن روز ها ، ولی کافی نیست در هر صورت یادمان نرود که اگر الان در نقطه صفر هستیم روزی منفی بودیم و با تلاش تازه شدیم صفر دوباره . پس انگشت اتهام را به سوی افرادی درست نشانه برویم .
      میتوانم در ادامه این متن برایتان حرف هااا بزنم اما به نظرم العاقل و اشاره .
      باشد که مفید واقع گردد .

    • بدون نام

      حالا که می‌بینم یکی از دلواپسان و منتقدان دولت سوار ایرباس می‌شود و از تهران به تبریز می‌رود، دلم می‌خواهد بگویم: «لطفاً سوار دستاوردهای دولت نشوید، مرسی اه!»
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج