۵۳۱۷۲۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

عارف: مردم حماسه ۲ خرداد را تکرار خواهند کرد

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ روند مناظره‌ها و بحث‌ها این نوید را می‌دهد که راه تدبیر و اصلاحات ادامه دارد و مردم ۲۹ اردیبهشت حماسه ۲۴ خرداد را تکرار خواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ روند مناظره‌ها و بحث‌ها این نوید را می‌دهد که راه تدبیر و اصلاحات ادامه دارد و مردم ۲۹ اردیبهشت حماسه ۲۴ خرداد را تکرار خواهند کرد.
محمدرضا عارف طی سخنانی در گردهمایی استادان دانشگاه و مراکز پژوهشی که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد ، اظهار کرد: مردم درک و شعورشان خیلی بالا است. انقلاب و نظام را دوست دارند و می‌دانند خدمتگزاران واقعی چه کسانی هستند.

وی همچنین در مورد پیام رئیس دولت اصلاحات در حمایت از حسن روحانی و اینکه آیا وی در مورد شوراها نیز حمایت می‌کنند گفت:‌ ان‌شاء‌الله موضع شان در لیست امید در تهران و یا سراسر کشور اعلام خواهند کرد. عجله نکنید.

رئیس فراکسیون امید مجلس در ادامه اظهار کرد: در آن زمان که خیلی از دلسوزان کشور امیدی به اصلاح نداشتند توانستیم یک بار دیگر حضور خود را در صحنه مطرح کنیم و در آن فضای کدر دانشگاه رسالت خود را به انجام رسانده و دانشگاهیان با امید به آینده و ساختن ایران اسلامی به صحنه آمدند و جامعه به حرکت درآمد و حماسه ۹۲ بر مبنای عقلانیت، ‌اخلاق و خرد جمعی شکل گرفت.

وی همچنین بیان کرد: در هفته‌های گذشته بخش‌هایی از عملکرد دولت مطرح بود اما باید ببینیم که دولت در چه شرایطی روی کار آمد و اگر تورم یک رقمی شد شرایط قبل از خرداد ۹۲ چه بود؟ چه اتفاقی افتاد که درسیاست خارجی موفق شدیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: جریان اصلاحات به عنوان جریان اصلی و ریشه‌دار که برای خود همواره نقش مادری قائل بوده از این دولت حمایت کرد و پای حمایت خود ایستاد.

وی افزود: با نزدیک شدن به انتخابات جاری نیز جریان اصلاحات یک بار دیگر وارد عرصه تصمیم گیری شده و همانطور که شاهد بودیم در سال ۹۲ انسجام خوبی انجام شد و مردم به وحدت رسیدند که نتیجه آن هم شنیدن یک صدا از اردوگاه بزرگ اصلاحات بود و این مسئله وظیفه ما را برای گفتمان اصلی سنگین‌تر کرد.

عارف در ادامه بیان کرد:‌ در این راستا شورای سیاست گذاری بر اساس استمرار حاکمیتِ عقلانیت و آرامش در کشور و برای حفظ دستاوردها و جبران عقب ماندگی وارد مقوله تصمیم گیری شد. این که باید از چه کسی حمایت کنیم و نتیجتا در جلساتی که داشتیم در شورای سیاست گذاری حمایت از روحانی به اتفاق آرا به تصویب رسید. یک صدا از جبهه اصلاحات بیرون آمد و آن روحانی بود.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در ادامه گفت‌: پس از این تصمیم استقبال خوبی دریافت شد و خوشحال هستم که روند مناظره‌ها و بحث‌ها این نوید را می‌دهد که راه تدبیر و راه اصلاحات ادامه دارد و مردم ۲۹ اردیبهشت حماسه ۲۴ خرداد را تکرار خواهند کرد.

وی همچنین بیان کرد :‌ ان‌شاء‌الله آقای روحانی در دور دوم با اولویت جدی مطالبات دانشگاهیان را که طی یکی، دو سال گذشته با وجود برخی محدودیت‌ها نتوانسته بود جواب دهد پاسخ خواهد داد.

عارف در مورد روند رسیدن به لیست واحد برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:‌ کمیته کارشناسی تشکیل شد و بر اساس شاخصه‌های تعریف شده دست به غربالگری زد و از بین ۶۰۰ نفر ۱۵۰ نفر را انتخاب کرد و البته سهمیه ۳۰ درصدی هم برای زنان و جوانان در نظر گرفته شد و نهایتا توانست به ۲۱ نفر برسد. البته در نظر داشته باشید که قطعا انتخاب یک نفر از بین چندین چهره شاخص و برجسته کار سختی است و ما هیچ راهی جز رای گیری نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: کار سختی بود، ادعا نمی‌کنیم خطایی نکردیم اما خواهش می‌کنیم مسیری که با وحدت و انسجام طی کرده‌ایم ادامه دهیم. طی سه، چهار روز آینده هم جای نقد و بررسی در زمینه عملکرد دولت و لیست نیست و ما باید اتفاقی که در اسفند ۹۴ افتاد را ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، رضا فرجی دانا طی سخنانی در گردهمایی استادان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اظهار کرد: فکر می‌کنم درشرایطی قرار داریم که وظیفه ملی و دینی ما اقتضا می‌کند هر کدام یک نقطه‌ای باشیم که بتوانیم مسیری را که دولت در جهت عقلانیت در پیش گرفته ادامه دهیم و قطعا جامعه دانشگاهی از دکتر حسن روحانی برای یک دوره دیگر حمایت خواهد کرد.

وی افزود: انتظار این است در پیرامون خود موجی ایجاد کنیم تا پیام اعتدال و عقلانیتی که دولت روحانی برای ایران آورده به دورترین نقاط کشور برسد و ما در ۲۹ اردیبهشت ما شاهد غلبه عقلانیت بر بی خردی باشد.

همچنین مصطفی معین وزیر اسبق آموزش عالی در سخنانی اظهار کرد: خوشحالم بعد از ۱۲ سال فهمیدیم فتنه انگیز اصلی چه کسی بوده و رد صلاحیتش کردند و همچنین خوشحالم که روز گذشته اعلام شد انتشار تصویر آقای خاتمی در ستادها منعی ندارد.

وی افزود: محدودیت‌هایی که ایجاد شده مبنای قانونی، اخلاقی و منطقی ندارد و باید یک جمله تکرار می‌کنم سرنوشت انتخابات تغییر کرد و همه در تمامی سطوح جامعه تاکید دارند که مشارکت باید حداکثری باشد و هیچ کدام به اندازه حضور آگاهانه مردم در عرصه‌های حساس، اقتدار ملی را تضمین نخواهد کرد.

معین خاطر نشان کرد: نشر تصویر خاتمی مشوقی خواهد بود که همه صحنه بیایند و حاکم به سرنوشت‌شان شوند و با یک رای قاطع به روحانی شاهد تداوم سیاست‌ها و برنامه‌هایی باشیم که از سال ۹۲ آغاز شد.

بر اساس این گزارش، جعفر توفیقی نیز در سخنانی با طرح این پرسش که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم، گفت:‌ اساسا بازی دموکراسی و مردم سالاری همین است. شما نقش مردم را در انتخابات به خوبی درک می‌کنید. در واقع مشارکت حداکثری یک اصل است و هر چقدر مشارکت حداکثری باشد شانس اصلاح‌طلبان بالاتر خواهد بود.

وی درباره اینکه چگونه در انتخابات باید شرکت کنیم، گفت: امروز این مسئولیت فقط یک مسئولیت شخصی نیست. همه باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم و حساسیت انتخابات را بیان کنیم. دولت یازدهم در این چهار سال همزمان مشغول آواربرداری و هم سازندگی بوده است و برای ما دانشگاهیان مهمترین دلیل عدم برگشت به قبل از سال ۹۲ است.

الهی کولایی از اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان نیز در سخنانی اظهار کرد: روند تحقق مطالبات مردم از یک رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار شد و ما در خرداد سال ۷۶ شاهد این اتفاق بودیم. اخیرا هم شاهد شکل گیری مجلس اصلاحات در شرایطی بودیم که مردم حضور پررنگ و گسترده داشتند.

همچنین فاطمه راکعی نیز در سخنانی اظهار کرد: کسانی که آمدند و رای ما را نداشتند و هرگز هم نخواهند داشت و این جریان بازگشت ناپذیر است و به روحانی برای ۴ سال دوم رای می‌دهیم تا فرصتی برای تامین نیازهای کشور باشد و یکی از این نیازها این است که به هویت انسانی ما احترام گذاشته شود، ضمن اینکه رفع حصر از بزرگان اصلاحات را در ۴ سال آینده شاهد باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تویکی ساکت...

    • بی نام

      مگه در خواب ببینه دولت روحانی

    • بدون نام

      آخه تو چی میگی این وسط.آقای عارف شما که خودتون زخم خورده ی روحانی هستید. ...

    • بدون نام

      چهار درصدی صحبت نکن درود بر قالیباف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج