۵۴۴۱۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ارتش سوریه به مرزهای اداری رقه با حلب رسیده

روزهای اخیر شاهد شتاب در عملیات رقه بوده‌ایم این آهنگ سریع پیشروی نیروهای کرد سوریه در پی دریافت تجهیزات نظامی و اسلحه از آمریکا بوده است.

خبرگزاری ایسنا: روزهای اخیر شاهد شتاب در عملیات رقه بوده‌ایم این آهنگ سریع پیشروی نیروهای کرد سوریه در پی دریافت تجهیزات نظامی و اسلحه از آمریکا بوده است.
نیروهای کرد سوریه روز گذشته سومین سد رود فرات را به تصرف خود درآوردند. اما از آن طرف ارتش سوریه بعد از تسلط بر شهر "المسکنه" به کرانه‌های رود فرات و دریاچه الاسد رسیده است و به نوعی می‌توان گفت، آن هم یک پای عملیات رقه شده‌ است.

نیروهای دموکراتیک سوریه روز یکشنبه "سد البعث" رود فرات را از داعش پس گرفتند. این جدیدترین پیشرفت میدانی است که در مسیر خود به سمت شهر رقه رقم زده‌اند. این پیشرفت بعد از آن است که بیش از ۳۰۰۰ نیرو را به این منطقه گسیل کرده‌اند.

نوری محمود، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد که اصلی‌ترین گروه نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه است، گفت: شبه‌نظامیان کرد در حال حاضر در حال پاکسازی روستاهای مجاور سد و تقویت خطوط دفاعی خود هستند.

محمود تاکید کرد: نیروهای دموکراتیک سوریه صبح یکشنبه این سد را که در ۲۰ کیلومتری شهر رقه است تحت کنترل خود درآوردند و نام آن را به "سد الحریه" (آزادی) تغییر دادند.

بعد از سد الطبقه و تشرین این سومین سد روی رود فرات است که به تصرف نیروهای دموکراتیک سوریه درآمده است.

در مسیر به سمت رقه نیروهای کرد همچنین روستای "رقه سمرة" و تمامی روستاهای الحمرات تا ایست بازرسی "المشلب" در شرق رقه را به تصرف خود درآورند که ورودی شرقی شهر رقه محسوب می‌شود.

در شمال نیز این نیروها از صبح جمعه حمله‌ای را به مزرعه "حطین" با هدف تکمیل تسلط خود بر بخش‌های شمالی حومه رقه داشتند.

در شمال غربی نیز نیروهای کرد سوریه بعد از ورود به روستای الخاتونیه هشت کیلومتر با مرکز شهر رقه فاصله دارند.

نیروهای دموکراتیک سوریه عصر یکشنبه نیز بر مزرعه القحطانیه و روستای الخاتونیه در غرب رقه تسلط یافتند.

نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین بر شهرک "حاوی الهوی" تسلط یافته و به سمت روستای "الجزره" که یک کیلومتر با محله "السباهیه" اولین محله‌های شهر رقه از سمت غرب فاصله دارد، پیشروی کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه بعد از عقب‌نشینی عناصر داعش که از اولین روستا در حومه غربی استان رقه در شرق شهر مسکنه عقب‌نشینی کرد به ورودی‌های اولین محله‌های شهر رقه از سمت غرب رسیدند.

منابع محلی در رقه گفتند، نیروهای دموکراتیک سوریه با بیش از ۴۰ خمپاره منطقه السباهیه و الجزره را هدف گرفتند و این منطقه ورودی شهر رقه است و ساکنان منطقه آنجا را به سمت شهر و مناطق تحت تسلط کردهای سوریه ترک کردند.

منابع همچنین درباره دیگر پیشروی‌های کردهای سوریه گفتند، نیروهای دموکراتیک سوریه بر دو شهرک "ربیعه" و "یعرب" تسلط یافتند و تمامی مزارع داعش در حومه غربی رقه تحت کنترل این نیروهاست.

در بخش شمالی نیز نیروهای کرد وارد منطقه "الفرقه ۱۷ " شدند و درگیری‌ها در آنجا در جریان است.

در حومه غربی رقه یک مقام نظامی سوری گفت: نیروهای ارتش سوریه نیز بر روستای "فخیخه الدبسی" در شمال روستای دبسی فرج در حومه غربی رقه تسلط یافته‌اند.

ارتش سوریه نیز به رهبری گروه‌های النمر که از سوی سرهنگ سهیل الحسن هدایت می‌شوند، توانستند به مرزهای اداری حومه شرقی حلب در همجواری رقه برسند نیروهای ارتش سوریه در کرانه‌های جنوبی رود فرات و در کنار دریاچه معروف به "بحیرة الاسد" هستند و اتوبان بین‌المللی مواصلاتی بین المسکنه و شرق سوریه را تحت تسلط دارند. به این ترتیب این نیورهای در چند ۱۰۰ متری مرزهای اداری رقه با حلب هستند.

به این ترتیب حضور داعش در منطقه‌ای واقع بین "البوعاصی" و "فخیخه" در کرانه‌های جنوبی رود فرات در حومه غربی رقه محدود شده است.

در حالی که نخست وزیر ترکیه اعلام کرده بود، عملیات نظامی علیه داعش در رقه جمعه آغاز شده و کشورش تکیه آمریکا بر کردهای سوریه را در این عملیات تایید نمی‌کند،ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا اعلام کرد، عملیات رقه هنوز آغاز نشده و این برخلاف اظهارات نخست وزیر ترکیه است.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی بدون اینکه نام خود را اعلام کند تاکید کرد: نمی‌توانیم زمان آغاز عملیات رقه را به طور قطع اعلام کنیم.

همچنین اظهاراتی ییلدیریم با گفته‌های یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه که گفته بودند حمله به شهر رقه در چند روز آینده آغاز خواهد شد، تناقض دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج