۵۴۶۳۳۷
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

عشایر عراق: در کنار ملت ایران ایستاده ایم

سران و رئیسان عشایر از مناطق مختلف عراق پنچشنبه شب در محل سفارت ایران در بغداد، انجام عملیات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم کردند و ضمن امضای دفتر یادبودی به همین مناسبت، به مردم ایران پیام دادند که عشایر عراق در کنار ایرانی ها ایستاده اند.

خبرگزاری ایرنا: سران و رئیسان عشایر از مناطق مختلف عراق پنچشنبه شب در محل سفارت ایران در بغداد، انجام عملیات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم کردند و ضمن امضای دفتر یادبودی به همین مناسبت، به مردم ایران پیام دادند که عشایر عراق در کنار ایرانی ها ایستاده اند.
سفارت ایران در بغداد، پنجشنبه شب ضیافت افطاری برپا کرد که در آن شیوخ و سران مناطق جنوبی، مرکزی و استان های الانبار و صلاح الدین و سایر مناطق شرکت داشتند و همزمان دفتر یادبودی در گرامیداشت شهدای حملات تروریستی به تهران گشوده شد.

پس از صرف افطاری و در نشستی در حضور ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق، شیوخ و سران عشایر این کشور از روابط ممتاز تهران و بغداد سخن گفتند و یاد شهدای ایرانی مدافع حرم در عراق را گرامی داشتند و حادثه دو حمله تروریستی روز چهارشنبه در تهران را به شدت محکوم کردند.

شیخ صهیود صالح السید رئیس عشیره طوقه از قبیله بزرگ الشمر که در مرکز و جنوب عراق سکونت دارند، از کمک های ایران به عراق در جنگ علیه تروریسم قدر دانی و جنایت تروریست ها در تهران را محکوم کرد.

وی گفت: ما به عنوان عشایر عراق خود را متعهد می دانیم که در مقابله با تروریسم و هر توطئه دیگری، در کنار ملت ایران بایستیم.

یکی از شیوخ عشیره الجنابی از عشایر اهل سنت عراق نیز در سخنانی به کمک های ایران به عراق در جنگ با داعش اشاره کرد و گفت که ما عراقی ها این کمک ها را از یاد نمی بریم و یاد شهدای ایرانی را که در راه آزادی شهرهای عراق جان خود را فدا کردند، گرامی می داریم.

وی ضمن ابراز همسبتگی با ملت ایران بخاطر حملات تروریستی روز چهارشنبه تاکید کرد که اینها نشان می دهد، دو ملت ایران و عراق یکی هستند و در کنار هم قرار دارند.

عبدالحمید الزبیدی از شیوخ عشایر و مسئول بخش عشایری در دفتر نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق نیز ضمن محکوم دانستن حملات تروریستی انجام شده در تهران توسط گروه تروریستی تکفیری داعش، گفت این حملات نشان می دهد که عمر تروریسم رو به پایان است و نفس های آخر را می کشد.

ابو محمد الفکیکی از دیگر سران عشایر از استان ذی قار در جنوب عراق نیز حادثه تروریستی تهران را به ملت ایران تسلیت گفت و بر عمق روابط تاریخی دو ملت ایران و عراق تاکید کرد.

جاسم الجباره رئیس کمیته امنیتی شورای استان صلاح الدین و از شیوخ عشیره اهل سنت 'الجبور' نیز در سخنانی حمله تروریست ها به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام (ره) را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی بزدلانه خواند.

وی با اشاره به اینکه داعش در پی شکست های بزرگ در میدان های جنگ قصد دارد انتقام بگیرد، گفت، حمله تروریستی به تهران، به معنای آن است که ایران تاوان حمایت از عراق در جنگ علیه تروریسم را پرداخته است.

شیخ صباح العامری از شیوخ البوعامر اما در اشاره به حوادث تروریستی روز چهارشنبه در تهران، با این جمله سخنان خود را آغاز کرد که 'لعنت خدا بر تروریسم که مرقد امام خمینی را هدف قرار داد'.

وی ضمن عرض تسلیت به همین مناسبت و اعلام همبستگی عشایر عراق با ملت ایران، تاکید کرد که دو ملت ایران و عراق دست در دست هم بر تروریسم پیروز خواهند شد.

یکی دیگر از شیوخ عراقی نیز در سخنانی به کلام تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر 'آمریکا شیطان بزرگ است'، اشاره کرد و گفت ما امروز این پیام حدودا 40 سال پیش امام خمینی (ره ) را با همه وجود درک می کنیم و می بینیم آمریکا چگونه مسلمانان را به جان هم انداخته است.

برخی دیگر از عشایر نیز در این نشست با مردم ایران اعلام همسبتگی کردند و یاد شهدای مدافع حرم از جمله شهید شعبان نصیری که دو هفته پیش در غرب موصل به شهادت رسید و نیز سایر شهیدان بویژه شهید حمید تقوی را که در سال ۹۳ در جبهه بلد(جنوب سامرا) به شهادت رسید، گرامی داشتند و اعلام کردند که خون ایرانی ها و عراقی ها در جنگ علیه تروریسم تکفیری در هم آمیخته است.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز که برای عشایر همچون سایر شخصیت های سیاسی و فرهنگی عراق، چهره ای شناخته شده است، در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از ابراز همدردی و همبستگی سران و شیوخ عشایر با مردم ایران، طی سخنانی ابراز اطمینان کرد که دو ملت ایران و عراق همواره در کنار هم خواهند ماند.

وی عشایر را ذخایر ارزشمند عراق توصیف و آرزو کرد که ثبات و امنیت عراق هرچه سریعتر بهبود یابد و سایه تروریسم از سر این کشور برداشته شود.

مسجدی، در آخرین فرازهای سخنش با عشایر عراق، به این نکته نیز تاکید کرد که هیچ فرقی میان شیعه و سنی وجود ندارد و همه مسلمان هستیم و ما ملت های ایران و عراق، در مقابل تروریسم، در کنار هم می ایستیم.

براساس این گزارش، شیوخ و سران عشایر عراق پیش از ترک محل، احساسات خود را در قبال شهدای حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران، در دفتر یادبود سفارت ایران به همین مناسبت به رشته تحریر در آوردند و آن را امضاء کردند.

اعلام همسبتگی و همدردی با ملت و دولت ایران و تسلیت به رهبر معظم انقلاب و خانواده های قربانیان حمله تروریستی روز چهارشنبه و نیز تاکید بر قرار داشتن عشایر عراق در کنار ملت ایران در مقابله با تروریسم و سایر توطئه ها، چکیده ای از ابراز احساسات سران عشایر عراق است که در دفتر یادبود شهدای حمله تروریستی تهران، ثبت شده است.

دفتر یادبود سفارت ایران از روز پنجشنبه گشایش یافت و پیش بینی می شود که طی دو روز آینده بسیاری از شخصیت های عراقی و دیپلمات های خارجی مقیم عراق آن را امضاء کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هموطن

      درود بر هر کشوری که درکنار ملت ایران ایستاد و این جنایت رو محکوم کرد مخصوصا سران و شیخ عشایر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج