اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۴۹۹۸۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جای خالی شیوه صحیح مطالعه در سیستم آموزشی

‎آرش همتیان گفت: جای خالی شیوه‌های صحیح مطالعه در سیستم آموزشی کشور به شدت خالی است.

خبرگزاری فارس: ‎آرش همتیان کارشناس آموزشی و مشاور تحصیلی با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر دانش آموزان از ابتدا با شیوه های صحیح مطالعه کردن آشنا می شدند امروز فرآیند درس خواندن برای بسیاری لذت بخش می شد و آنها می توانستند با بکارگیری روش مطالعه صحیح از تلاش هایش بهترین نتیجه بگیرند، نقیصه ای که اثرات آن در سال های آخر دبیرستان به دلیل حجم وسیع کتاب ها و جمع بندی مباحث درسی بیش از پیش قابل مشاهده است.

‎وی تصریح کرد: فاصله یک ساله بین دبیرستان تا آغاز آزمون های سراسری همان فرصت سرنوشت سازی است که باعث می شود بسیاری از افراد به دلیل مهارت نداشتن با شیوه های مطالعه از تلاش خود نتیجه مطلوبی را نگیرند و یا در اواسط راه از درس خواندن دلزده شوند، چالشی که اثرات آن در پایان دبیرستان مشهود می شود.

‎وی ادامه داد: دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون های سراسری دارند باید توجه داشته باشند که برای موفقیت در کنکور به جای منتظر ماندن تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه باید از امروز هدف گذاری و برنامه ریزی درسی کنند.

‎این کارشناس آموزشی گفت: بسیاری از دانش آموزان براین باورند که با استراحت در تابستان و شروع جدی مطالعه از مهرماه می تواند آنها را به موفقیت نزدیک کند درحالی که با توجه به کثرت داوطلب ها و ظرفیت دانشگاهها، افرادی که از تابستان به طور جدی مطالعه را آغاز کرده باشند نسبت به سایر رقبا از درصد موفقیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

‎وی ابراز کرد: آغاز مطالعه از تابستان باعث خواهد شد افراد تا پایان سال به طور کامل همه مطالب را خوانده باشد و با پایان تعطیلات نوروز، فرد می تواند اقدام به بازخوانی مطالب و منابع درسی کند که البته این امر علاوه بر تسلط بر مباحث درسی موجب کاهش استرس در روزهای پایانی خواهد شد.

‎همتیان ادامه داد: گروهی معتقدند که اگر از تابستان شروع به درس خواندن کنند در روزهای نزدیک به آزمون سراسری خسته می شوند درحالی که این تصور به دو دلیل درست نیست، اول اینکه کنکور بیشتر شبیه دو ماراتون است نه دو صد متر! یعنی مطالعه پر فشار در روزهای محدود نتیجه بخش نیست، بلکه افرادی به نتایج عالی میرسند که در یک بازه زمانی یکساله، تلاش کرده اند و دلیل دوم اینکه با شروع در تابستان فرد فرصت برطرف سازی ضعف های پایه ای خود را دارد و این موضوع باعث می شود رفتار مطالعاتی وی از مهرماه با آرامش همراه باشد و پیشرفت خوبی از خود ببیند.

‎این کارشناس تحصیلی اضافه کرد: یکی از موارد مهم برای نتیجه گیری در کنکور، داشتن برنامه ریزی صحیح و عمل کردن به آن است به طور نمونه برنامه تابستان داوطلب باید هم شامل تست زنی مطالب پایه (حدود ۶۰درصد زمان مطالعاتی) و هم یادگیری مطالب سال چهارم (حدود ۴۰درصد زمان مطالعاتی)باشد که البته این موضوع باتوجه به پایه دانش آموز کاملا متغیر است.

‎وی با اشاره به اینکه تابستان فرصت مناسبی برای خلاصه نویسی مباحث درسی است افزود: افراد وقتی به هفته های پایانی کنکور نزدیک می شوند دیگر فرصت دوره کردن کتاب های حجیم را ندارد و اگر از تابستان با تکنیک های صحیح، اقدام به خلاصه نویسی کرده باشد با مطالعه همین اطلاعات خلاصه شده می تواند در هفته های پایانی جمع بندی مطلوبی داشته باشد.

‎همتیان تاکید کرد: برخی براین باورند اگر منابع کمک آموزشی گران قیمت را تهیه و مطالعه کنند موفقیت خود را تضمین کرده اند درحالی که همیشه اینطور نیست و افراد باید با توجه به تیپ شخصیتی و پایه درسی خود، منبع مطالعاتی انتخاب کنند ضمن اینکه از تهیه چند منبع مطالعاتی برای یک درس خاص نیز باید پرهیز شود چراکه تسلط بر یک منبع، بسیار مفیدتر از مطالعه سطحی چند منبع است.

‎وی با اشاره به اینکه ثبت نام های افراطی و شرکت در کلاس های متعدد و غیرضروری یکی از عوامل شکست است افزود: برای شرکت در کلاس های آموزشی نباید بیش از اندازه افراطی بود چرا که در نهایت به میزان ساعت مطالعه خود رشد خواهید کرد، واقعیت این است که افراد وقت زیادی را با شرکت در کلاس های متعدد و همچنین رفت و آمد تلف می کند پس بهتر است با نظر مشاور فقط در کلاس هایی که نیاز ضروری دارید ثبت نام کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج