خوراکی های چربی سوز کدامند؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_1
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
دکتر نداف کرمانی 1
دکتر نداف کرمانی 3
زمردی_داخلی3
کلاسینو_3
لاله زار مال_3
ریزخور_3
سفیر بار ساقدوش_3
اپیلاسیون نانا 3
اپیلاسیون نانا 4
زمردی_داخلی4
کلاسینو_4
لاله زار مال_4
دکتر نداف کرمانی 4
سفیر بار ساقدوش_4
ریزخور_4
لاله زار مال_2
دکتر نداف کرمانی 2
اپیلاسیون نانا 2
زمردی_داخلی2
ریزخور_2
کلاسینو_2
سفیر بار ساقدوش_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۵۶۲۳۳۰
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
۴۹۴۴۸
تقریباً ۱۰٪ کل کالری بدن برای هضم غذا استفاده می‌شود. بعضی مواد غذایی، مانند کرفس، کالری منفی دارند، زیرا میزان کالری مورد نیاز برای هضم آنها، از مقدار کالری موجود در آن بیشتر است.
وب‌سایت تناسب اندام: ترموجنسیس، فرآیند تولید گرما در بدن است و می‌تواند سوخت و سازتان را افزایش داده و باعث سوختن کالری بیشتر، و در نتیجه چربی سوزی بیشتر شود. بهترین روش برای افزایش دمای داخلی بدن، ورزش کردن است، ولی با رژیم غذایی مناسب هم می‌توان این کار را انجام داد. تمامی غذاها تأثیر گرمایی دارند، زیرا بدن از انرژی استفاده می‌کند، و برای هضم غذا کالری می‌سوزاند.
 
تقریباً ۱۰٪ کل کالری بدن برای هضم غذا استفاده می‌شود. بعضی مواد غذایی، مانند کرفس، کالری منفی دارند، زیرا میزان کالری مورد نیاز برای هضم آنها، از مقدار کالری موجود در آن بیشتر است.

ولی بعضی مواد قدم را از این نیز فراتر گذاشته و میزان سوخت و ساز را در حالت عادی افزایش داده و در نتیجه کالری بیشتری در حالت استراحت می‌سوزانید. این مواد شامل ادویه‌جات، پروتئین، روغن نارگیل و چای سبز است. گفته شده که این مواد سوخت و ساز بدن را ۲ تا ۵ درصد – معادل۴۰ تا ۱۰۰ درصد کالری بیشتر در هر روز – افزایش می‌دهد. حالا می‌توانید چند کیلو بیشتر کم کنید.
 
خوراکی های چربی سوز کدامند؟ 

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Food and Nutrition، همه کالری‌ها به یک میزان سوخت و سازتان را افزایش نمی‌دهد. محققان دریافته‌اند که غذاهای آماده میزان انرژی‌تان را ۵۰٪ بعد از خوردن غذا کاهش می‌دهد. بدن، غذای آماده را سریع‌تر هضم می‌کند در نتیجه کالری کم‌تری می‌سوزاند.

پروتئین

پروتئین تأثیر گرمایی بیشتری نسبت به کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها دارد زیرا زمان بیشتری طول می‌کشد تا هضم شود. همچنین پروتئین باعث می‌شود که برای مدت بیشتری احساس سیری بکنید. بر اساس مقاله‌ منتشر شده در مجله American Journal of Clinic Nutrition محققان دریافته‌اند که پروتئین Whey نسبت به دیگر انواع پروتئین تأثیر گرمایی بیشتری داشته و مقدار چربی بیشتری می‌سوزاند.

مقداری گرما

ادویه‌جاتی مانند فلفل سیاه و قرمز بسیار تأثیر گذار هستند. یک محقق آلمانی دریافته‌ است که پس از مصرف ۱۰ گرم فلفل قرمز در هر وعده، دمای بدنتان بلافاصله افزایش پیدا می‌کند. ماده واکنش دهنده در فلفل قرمز کپسایسین است که سوخت و ساز و چربی سوزی را به شدت افزایش داده، و ممکن است اشتهایتان را نیز کاهش دهد. البته ۱۰ گرم فلفل قرمز خیلی زیاد است! همچنین فلفل سیار حاوی پایپراین است، ترکیبی که سوخت و ساز را افزایش می‌دهد. همچنین میزان جذب مواد مفید برای بدن از طریق معده را نیز افزایش می‌دهد.

کافئین

یک مقاله‌ی دیگر که در مجله Obestin منتشر شده بیان می‌کند که کافئین و کاتچین موجود در چای سبز با یکدیگر ترکیب شده و باعث از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شوند. همچنین محققان سوئدی دریافتند که گرمازایی در موش‌ها با مصرف ترکیبات چای سبز تا ۷۰٪ افزایش یافته است. برای بهره‌مندی از خاصیت چای سبز، توصیه می‌شود روزانه هر دو ساعت یکبار چای سبز بنوشید تا سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهید.

چربی بخورید

بر اساس مقاله منتشر شده در مجله American Journal of Clinical Nutrition، اسید‌های چرب میان زنجیره‌ای موجود در روغن نارگیل سوخت و ساز را تحریک کرده و تا ۵٪ افزایش می‌دهد. اسید‌های چرب میان زنجیره‌ای نسب به زنجیره بلندها، که ۹۸٪ چربی حیوانات و گیاهان دانه‌ روغنی را تشکیل می‌دهند، راحت‌‌تر به انرژی تبدیل شده و کمتر به صورت سلول چربی در بدن رسوب می‌کنند. روغن نارگیل کالری بسیار زیادی دارد، پس با دقت آن را مصرف کنید. پیشنهاد می‌شود روغن نارگیل را جایگزین روغن‌های روزمره‌تان کرده و غذاهایتان را سالم سرخ کنید، و یا از نارگیل به عنوان میان وعده استفاده کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

غذاهای دیگر…

محققان هچنین بر این باورند که توت‌ها، انگور، روغن زیتون، لیمو و زردچوبه تأثیر گرمایی بر بدن دارند. البته هنوز تأثیر این مواد بر افزایش سوخت و ساز بدن اثبات نشده است. ولی پیشنهاد می‌شود این مواد را نیز به رژیم غذاییتان اضافه کنید زیرا فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارند.

در بازار، مکمل‌های گرمازای زیادی وجود دارند، ولی تغییر در رژیم غذاییتان کار مفیدتر و سالم‌تری برای افزایش چربی سوزی است. اگر به طور معمول ورزش کنید و فست فود را از رژیم غذاییتان حذف کنید، می‌توانید میزان سوخت و سازتان را افزایش دهید. اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید و تا به حال فعالیت بدنی نکرده‌اید، ۱۰ دقیقه ورزش کردن همراه با رژیم غذایی مناسب می‌تواند سوخت و سازتان را بیشتر از مصرف تنها همین مواد افزایش دهد.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
18:54 - 1396/04/19
خیلی مفید بود
ولی روزانه هر دو ساعت 1 بار چای سبز بخوریم , به نظرم خیلی زیادروی میشه
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_1
عارفی_1
خرید باکس 1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
عارفی_3
دکتر نائبی_3
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_4
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
خرید باکس 4
عارفی_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 2
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
عارفی_2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر ساختمان
آیلین_فوتر بلفارو
زمردی_فوتر اصلی
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_تزریق چربی
رستوران پارسیان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر
فنی آتل_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
شفا_فوتر