تست روانی برای صدور گواهینامه
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر ولدخانی_1
دکتر استرکی_1
اپیلاسیون نانا 1
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر ولدخانی_4
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر ولدخانی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۵۸۱۹۹۶
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
۹۰۷۸
همیشه عامل انسانی نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری تصادفات دارند. از این رو انجمن مددکاران اجتماعی با تشکیل کمپین پیشگیری از تصادفات سعی می‌کند که در کنترل این آسیب تاثیرگذار باشد.
روزنامه آرمان: همیشه عامل انسانی نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری تصادفات دارند. از این رو انجمن مددکاران اجتماعی با تشکیل کمپین پیشگیری از تصادفات سعی می‌کند که در کنترل این آسیب تاثیرگذار باشد.
 
حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران ایران درباره کمپین پیشگیری از تصادفات رانندگی در گفت‌وگو با «آرمان» می‌گوید: ما در مناسبت‌های مختلف روی کمپین پیشگیری از تصادفات رانندگی کار کرده و اطلاع‌رسانی می‌کنیم، همکاران ما درگیر این موضوع هستند. البته ما محدودیت‌های زمانی برای این کمپین قائل نیستیم.
 
به این دلیل که همیشه خودرو، جاده و تصادف وجود دارد. بنابراین موضوع به مقطع خاصی مربوط نیست. از سوی دیگر، کسی فکر نمی‌کرد که روزی موضوع تصادفات به انجمن مددکاران اجتماعی ایران مربوط شود، اما اکنون انجمن مددکاری در حد بضاعت خود به این مساله وارد شده است.

کمپین پیشگیری از تصادفات رانندگی چه اهدافی را دنبال می‌کند ؟

ما با موضوعی در کشور مواجه بودیم و آن هم آمار بالای تصادفات رانندگی و فوتی‌های ناشی از آن بود. بنابراین از چندین سال قبل روی این موضوع متمرکز شدیم، آن‌چنان که در انجمن مددکاران اجتماعی نشست‌هایی برگزار کردیم.
 
حتی یکی از دانشجویان که در مقطع دکتری درس می‌خواند رساله خود را راجع به این موضوع نوشت و بالاخره به این مرحله رسیدیم که وقتی می‌گوییم در تصادقات عامل انسانی، جاده و ایمنی خودرو مهم است باید روی نیروی انسانی کار شود. از سوی دیگر، این موضوع با آموزش نیروی انسانی مرتبط است.
 
برای مثال فردی که پشت فرمان نشسته بسیار در ایجاد تصادف تاثیر‌گذار است. ما اعتقاد داریم بخش عمده‌ای از تصادفات به آموزش نیروی انسانی برمی گردد. از این رو یک دوره آموزشی با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و دانشگاه لاکزیک آلمان که در این حوزه کار می‌کند، برگزار کردیم.
 
همچنین در این میان تفاهمنامه‌هایی با سازمان جوانان هلال احمر امضا شد و برنامه‌های مشترکی را در ارتباط با موضوع تصادفات در ایام تابستان و نوروز داشتیم. از سوی دیگر، نشست‌ها و کمپین‌هایی در قالب گفت‌و‌گوی اجتماعی برگزار کردیم. هدف ما این است که بگوییم اگر عامل انسانی در تصادفات رانندگی مهم و کلیدی است، این عامل را می‌توان با آموزش کنترل کرد.
 
هر چند در این بین بخشی از پلیس راهور با ما همکاری داشتند، ولی انتظار ما این بود که وقتی به عنوان تشکل غیر دولتی وارد کار می‌شویم، این بخش هم همکاری بیشتری داشته باشد. نکته‌ای که برای ما مهم است این است که اگر فردی بر اثر تصادف معلول می‌شود هزینه‌هایی برای جامعه می‌تراشد.
 
اگر کودکی والدین خود را از دست می‌دهد باید حوزه اجتماعی از آن حمایت کند. اگر زنی همسر خود را از دست می‌دهد یا همسر وی بر اثر تصادف دچار معلولیت می‌شود به حوزه اجتماعی مربوط است. بنابراین وقتی می‌توان با آموزش از این مساله پیشگیری کرد راه‌اندازی کمپین را دنبال کردیم. کمپین برنامه اجرایی نیست و محدود به یک بازه زمانی خاص مثل نوروز یا تابستان نمی‌شود.
 
از این رو همیشه باید آموزش نیروی انسانی با هدف کاهش تصادفات انجام شود. ما هم به عنوان تشکل این کار را آغاز کرده ایم و اعتقاد داریم که باید مدیریت اجتماعی ترافیک هم بررسی شود. فردی که تصادف خطرناک می‌کند، برای گرفتن گواهی مجدد نیازمند بررسی همه جانبه سلامت، روانی، جسمی و اجتماعی است.
 
طبیعتا بخش اجتماعی را مددکاران اجتماعی تامین می‌کنند. برای مثال فردی که به دلیل تصادف عزیز خود را از دست می‌دهد، نیازمند حمایت و خدمات اجتماعی است. طبیعی است که در این حوزه باید مددکاران اجتماعی ایفای نقش کنند. ما دنبال این هستیم که این موضوع نهادینه شده و در سیاستگذاری‌ها و قوانین آورده و اجباری شود.
 
فردی که با مصرف مواد مخدر و الکل تصادف خطرناک می‌کند و وقتی طرف مقابلی که با او تصادف کرده فوت می‌شود، نیازمند حمایت‌های روانی و اجتماعی است. ما بر همین اساس این کمپین را ایجاد کردیم.

این کمپین چقدر مورد حمایت قرار گرفت؟

سازمان جوانان هلال احمر همکاری خوبی می‌کند که جای تشکر دارد، ولی اگر پلیس راهور این موضوع را بپذیرد و بیشتر همکاری می‌کند ما ظرفیت خود را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. نباید فراموش کنیم که چند سال پیش در آلمان آمار تصافات منجر به فوت 21‌هزار نفر در سال می‌شد و با استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های غیردولتی و اجتماعی اکنون به کمتر ازچهار‌هزار نفر تقلیل یافته است.
 
ما هم در ایران می‌توانیم همین فضا را ایجادکنیم، به شرط آنکه استقبال از ورود داوطلبانه انجمن صورت بگیرد. نمی‌خواهیم بگوییم که فقط ما هستیم، اما می‌توانیم ظرفیت خود را کامل در کنار مجموعه‌های دیگر قرار دهیم. امیدواریم شاهد تصادف کمتری باشیم و اگر فردی به دلیل تصادف دچار مشکلاتی شد از وی حمایت روانی و اجتماعی صورت گیرد.

در سفرهای تابستانی،تصادفات افزایش می‌یابد. این کمپین چه راهکار‌هایی در این حوزه دارد؟

ما محدودیت‌های زمانی برای این کمپین قائل نیستیم، به این دلیل که همیشه خودرو، جاده و تصادف وجود دارد. بنابراین موضوع به مقطع خاصی مربوط نیست. از سوی دیگر، فلسفه تشکیل کمپین‌ها ایجاد حساسیت است. بنابراین این کمپین به عنوان یکی از راهکارهای کاهش تصادفات به کشور کمک می‌کند.
 
کشورهای دیگر هم در این راستا گام برداشته‌اند. اکنون ما هم همین فضا را درست کرده‌ایم. دادن آگاهی اولیه یکی از اقدامات این کمپین است. کسی فکر نمی‌کرد روزی موضوع تصادفات به انجمن مددکاران اجتماعی ایران مربوط شود، اما اکنون انجمن مددکاری در حد بضاعت خود به این مساله وارد شده است. از سوی دیگر، وقتی به عامل انسانی در ایجاد تصادفات توجه می‌کنیم، چند مولفه تاثیرگذار است.
 
بر اساس تحلیل‌های پلیس راهور بیشتر تصادفات به علت سرعت و سبقت غیر مجاز اتفاق می‌افتد. طبیعی است که ما بر همین مبنا اطلاعاتی را که لازم باشد در کمپین بازنشر می‌کنیم. واقعیت این است که کار را آغاز کرده ایم و توقع نداریم در کوتاه‌مدت همه چیز درست شود، ولی انتظار داریم دستگاه‌هایی که به این بخش مرتبط هستند از فعالیت داوطلبانه تشکل‌های اجتماعی که به نظر من اثربخشی آنها بیشتر از اقدامات مستقیم پلیس است، حمایت کنند. بنابراین باید از سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یک ظرفیت استفاده شود.

خلأهای موجود در بخش اجتماعی تصادفات چیست؟

ارائه خدمات اجتماعی و بررسی وضعیت اجتماعی و روانی رانندگان در صدور گواهینامه مبنا نیست. اگر فرد تصادف و خلاف شدید کند، پلیس گواهینامه او را باطل می‌کند. ما به دنبال آن هستیم که خدمات روانی و اجتماعی اجباری و الزامی شود. با الزامی شدن برخی موارد و مداخلات طبیعی است که آمار تصادفات کاهش یابد.
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Germany
20:36 - 1396/05/23
اين طوري بايد بيست چهار ساعت مواظب سلامتى روح رواني راننده بود و روي اون نظريه پردازي كردءءءءتا تصادف خطرناك ياخلاف سنگين كه منجر به مرگ و مصدوميت خود وديگران شودءءءءانوقت ممانعت كنيد فايده نداره زده چند نَفَر بدبخت كرده و كار از كار گذشتهءءءءاينجا بايد زمينه پيشگيري فعال شودءءءءيعني چه؟؟،،يعني انكه رانندگي يك مهارت است مهارت فردي بايد مهارت أفراد در رانندگي كشف شود و كارشناسان ضريب و استعداد مهارت شخص را در رانندگي بررسي و به شخص بر پايه مهارت در شهر واتوبان و يا جاده ها اجازه تردد در موارد ضروري و لازم و مورد نياز فردي و خانوادگي داده شودءءءءنظارت صحيح و هدفمند نيازمند ميكانيزم صحيح و كاربردي استءءء
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
سفیر بار ساقدوش_3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
تدبیرکالا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
فنی آتل_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
کلینیک النا_فوتر