روزهای اولیه پس از ترک سیگار را چگونه بگذرانیم؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ریزخور_1
سفیر بار ساقدوش_1
زمردی_داخلی1
دکتر نداف کرمانی 1
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
زمردی_داخلی3
ریزخور_3
دکتر نداف کرمانی 3
سفیر بار ساقدوش_4
ریزخور_4
زمردی_داخلی4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر نداف کرمانی 4
لاله زار مال_4
کلاسینو_4
سفیر بار ساقدوش_2
لاله زار مال_2
ریزخور_2
کلاسینو_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی 2
زمردی_داخلی2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۵۸۹۶۳۶
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
۵۱۶۸۰
هنگام اشتیاق به سیگار کشیدن، به جایی بروید که امکان استعمال دخانیات نداشته باشید، به طورمثال سینما، کتابخانه و یا یک فروشگاه. محیط مناسبی که حواس شما را پرت کند و هوای سیگار کشیدن را از شما دور کند.
وبسایت سلامتیسم: چشیدن آب سرد با نی می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیگار کشیدن باشد. این عمل باعث ترشح دوپامین می‌شود. دوپامین، ماده‌ای شیمیایی در مغز است که به رفع بی حوصلگی کمک خواهد کرد.

 خوردن وعده‌های غذایی کوچک، میل شما به سیگار کشیدن را کاهش می‌دهد. غذاهای سالم و اندک انتخاب کنید تا از اضافه وزن جلوگیری کنید. در ادامه، با سایر روش‌های موثر برای ترک سیگار در روزهای سخت ابتدایی ترک، آشنا می‌شویم.
 
 روزهای اولیه پس از ترک سیگار را چگونه بگذرانیم؟

منتظر نتایج چشمگیر باشید

خیلی سریع متوجه مزایای یک زندگی بدون سیگار خواهید شد. بهتر است لیستی از تغییرات مثبت زندگی خود تهیه کنید. به طور مثال مواردی از قبیل توانایی کنترل خود، پس انداز پول، بویایی بهتر، چشیدن بهتر و احساس پرانرژی بودن را در ابتدای راهِ ترک سیگار، احساس خواهید کرد.

برای غلبه بر اشتیاق مجدد به سیگارکشیدن نگاهی به لیست خود بیندازید و به خود یادآوری کنید چه نکات مثبتی از زمان ترک سیگار به دست  آورده‌اید.

بیشترمسواک بزنید

یکی از اولین امتیازاتی که از ترک سیگار خواهید گرفت این است که دهان و نفس‌های شما بو و رایحه بهتری خواهند داشت. بدین شکل شما تمایل کمتری برای سیگار روشن کردن و آلوده کردن مجدد دهان تمیز خود خواهید داشت.

نقطه امن سیگار نکشیدن خود را پیدا کنید

هنگام اشتیاق به سیگار کشیدن، به جایی بروید که امکان استعمال دخانیات نداشته باشید، به طورمثال سینما، کتابخانه و یا یک فروشگاه. محیط مناسبی که حواس شما را پرت کند و هوای سیگار کشیدن را از شما دور کند.

دلایل ترک سیگار را به خود یادآوری کنید

لیستی از دلایل خود برای ترک سیگار تهیه کنید و آن را در آشپزخانه ، محل کار، کنار آینه و هر جایی که زمان بیشتری وقت صرف می‌کنید به دیوار بزنید. آن را جایی بگذارید که هر کجا که رفتید به راحتی آن را ببینید. برخی از افرادی که سیگاری بوده‌اند معتقدند که علاوه بر دلایل‌شان، همراه داشتن عکسی از خانواده و یا کسانی که دوست‌شان دارند نیز کمک موثری بوده است.

هر روز فعال و پر جنب و جوش باشید

ورزش راه حلی موثر و توانمند برای حواس پرتی و عدم تمایل دوباره به سیگار کشیدن است. زمانی که شما فعالیت دارید بدن شما موادی شیمیایی ترشح می‌کند که به حالت روحی و روانی شما و همچنین کاهش استرس کمکی شایان خواهد کرد. پیاده روی یکی از ساده ترین کارها است. برای انگیزه بیشتر و تشویق خود، فعالیت‌های مختلفی را انتخاب کنید. هر روز زمانی را برای فعالیت‌های بدنی خود در نظر بگیرید، مخصوصا در ماه‌های اول ترک سیگار.

در تقویم خود یادداشت کنید

طی هفته‌های اول ترک سیگار، فهرستی از کارهایی که می‌خواهید و یا باید انجام دهید، تهیه کنید. برای صرف غذا با خانواده و دوستان خود برنامه ریزی کنید و سعی کنید از وسوسه شدن خود جلوگیری کنید هرچه بیشتر سرگرم باشید میل کمتری به سیگار کشیدن خواهید داشت.

دهان خود را بجنبانید

یکی از دلایلی که باعث اشتیاق شما به سیگار می‌شود خواستن چیزی در دهان است. به جای سیگار، جویدن آدامس بدون شکر، آبنبات سفت  و یا اسنکی سبک را انتخاب کنید. همیشه چیزی همراه خود داشته باشید. اگر نگران اضافه وزن هستید از مواد کم کالری مثل سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنید.

خط زندگی امنی داشته باشید

از کسی بخواهید هنگام نیاز کنار و همراهتان باشد. بهترین انتخاب دوستی است که سابقا سیگاری بوده است. اما هر فردی که به شما اهمیت می‌دهد و می‌خواهد که شما ترک کنید در مواقع ضروری موثر خواهد بود.

محدودیت در مصرف کافئین داشته باشید

مصرف کافئین در صبح باعث هوشیاری و سرحالی در زمان خستگی می‌شود. اما در بعضی افراد باعث ایجاد خشم، دلشوره و دلهره و استرس می‌شود. قطع نیکوتین ممکن است باعث بالا رفتن این تاثیرات در شما شود. اگر کافئین شما را عصبی و نگران می‌کند، میزان مصرف آن را کاهش دهید.

به بی‌حوصلگی‌های خود توجه کنید

احساسات منفی، استرس، خشم و عصبانیت دلایل رایج افراد برای سیگار کشیدن مجدد است. بی حوصلگی برای همه هست اما در هفته‌های اول ترک شما سهم بیشتری از این موضوع خواهید داشت. راهی برای حواس خود را پرت کردن پیدا کنید. با دوستان خود قرار بگذارید و یا کاری که از انجام آن لذت می‌برید انجام دهید.

از افراد آشوبگر و پردردسر دوری کنید

اگرچه دوستان و افراد خانواده باید حامی و پشتیبان شما باشند اما همیشه اینطور نیست. بعضی از افراد تهدیدی برای تصمیم شما خواهند بود. آنها می‌توانند برای بهترین تصمیمات شما مخرب باشند. اگر شما فکر می‌کنید چنین افرادی کنار شما وجود دارند از آنها دوری کنید. اگر چنین چیزی برایتان امکان پذیر نیست، با هم صحبت کنید و برایشان توضیح دهید چرا ترک سیگار برای شما مهم است ، برای حمایت و کمکشان درخواست کمک کنید.

دنباله‌رو باشید

بعد از سپری کردن دو هفته اول، شما در مسیر رهایی از اعتیاد به نیکوتین خواهید بود اما همیشه آماده دودلی و لغزش احتمالی هم باشید. به خاطر داشته باشید یک لغزش به معنای شکست کامل نیست. ببینید کجای کار اشتباه بوده و راه حلی مناسب برای موارد مشابه آن در آینده پیدا کنید. در ضمن دکتر شما می‌تواند آمادگی لازم را به شما بدهد.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
خرید باکس 1
عارفی_1
شیرآلات زمانی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
سوییچ ایران_3
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_3
عارفی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
دکتر نائبی_3
عارفی_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
دکتر نائبی_4
عارفی_2
سوییچ ایران_2
خرید باکس 2
شیرآلات زمانی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
دکتر نائبی_2
شاخه نبات_ فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
شفا_فوترموبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
دکتر عارفی - موبایل فوتر
زمردی_فوتر موبایل اصلی
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر
شفا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
فنی آتل_فوتر