۵۹۲۷۶۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پیشنهاد خواهرخواندگی شیراز با شهری از شیلی

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس پیشنهاد کرد که امضای پیمان خواهرخواندگی بین شیراز و یکی از شهرهای کشور شیلی بررسی شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس پیشنهاد کرد که امضای پیمان خواهرخواندگی بین شیراز و یکی از شهرهای کشور شیلی بررسی شود.

در دیدار سناتور خیدو خیراردی - معاون مجلس سنای شیلی - با مصیب امیری - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس - او پیشنهاد امضای پیمان خواهرخواندگی یکی از شهرهای شیلی و شیراز را با هماهنگی شهرداری شیراز مطرح کرد.

در این جلسه که ۱۰ شهریورماه برگزار شد، امیری به ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی، اقتصادی، طبیعی استان فارس و شهر شیراز اشاره و بر لزوم همکاری‌های دوجانبه در آینده نزدیک تأکید کرد. او همچنین از آمادگی در زمینه‌های مختلف برای همکاری دوجانبه، بخصوص در حوزه گردشگری، فرهنگی و صنایع‌ دستی خبر داد.

پیشنهادی برای برگزاری یک نمایشگاه از فرهنگ ایران در شیلی

سناتور خیدو خیراردی - معاون مجلس سنای شیلی - نیز در این دیدار، ایده کلی از این سفر را ایجاد روابط حسنه بین دو کشور و دو ملت دانست و اظهار کرد: یکی از پایه‌های اساسی این ارتباط، بخش فرهنگی است.

او با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی ایران و شیراز به‌عنوان مهد این تمدن و شگفت‌زده شدن از شکوه مجموعه جهانی تخت جمشید و دیگر آثار تاریخی - فرهنگی استان فارس، گفت: پیشنهاد برگزاری یک نمایشگاه بزرگ در کاخ ریاست جمهوری شیلی برای نشان دادن این جاذبه‌ها و فراهم کردن زمینه سفر مردم شیلی به ایران در جلسه‌ای با حضور محمدجواد ظریف - وزیر امور خارجه ۰ و علی‌اصغر مونسان - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مطرح شده است.

وی همچنین درباره‌ی بحث خواهرخواندگی شیراز با یکی از شهرهای شیلی، اظهار کرد: این موضوع با حساسیت بالایی بررسی خواهد شد تا بتوان شهری از کشور شیلی را که هم‌تراز با شهر تاریخی - فرهنگی شیراز باشد، به شهرداری شیراز معرفی و از این فرصت برای تعامل بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، شیراز پیش از این با پنج شهر از کشورهای دیگر پیمان خواهرخواندگی امضا کرده است. شهر «نیکوزیا» در قبرس از سال ۱۹۹۹، «دوشنبه» در تاجیکستان از سال ۱۹۸۰، «چونگ کینگ» در چین از سال ۲۰۰۵، شهر «پچ» مجارستان از ۲۰۱۶ ،‌ هر چند شهر «وایمار» آلمان نیز در فوریه ۲۰۰۹ با شیراز پیمان خواهرخوانندگی امضا کرد، اما این پیمان در ژوئن همان سال توسط شیراز قطع شد.

همچنین تیرماه امسال توافق‌های اولیه برای امضای پیمان خواهرخواندگی بین شیراز و شهر «نانجینگ» کشور چین انجام شد . از سوی دیگر، شهرهای رامسر و خوی از ایران از سال ۲۰۱۳ پیمان خواهرخوانندگی با شیراز امضا کرده‌اند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر مسخره و خنده دار.واقعا که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج