۵۹۳۷۷۰
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

رشد تقاضای اقساطی خودرو با کاهش نرخ سود

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کاهش نرخ سود سپرده و به طبع آن کاهش نرخ سود تسهیلات تاثیر قابل توجهی بر شرکتهای خودروسازی نخواهد داشت اما در حوزه لیزینگ و فروش اقساطی خودرو می‌تواند باعث افزایش تقاضا در این بخش شود.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کاهش نرخ سود سپرده و به طبع آن کاهش نرخ سود تسهیلات تاثیر قابل توجهی بر شرکتهای خودروسازی نخواهد داشت اما در حوزه لیزینگ و فروش اقساطی خودرو می‌تواند باعث افزایش تقاضا در این بخش شود.

فربد زاوه اظهار کرد: تمرکز خودروسازان داخلی در سالهای اخیر بر تامین منابع از مشتریان و بازار غیر رسمی پول و نه شبکه بانکی بوده است.

وی با بیان اینکه در این سالها خودروسازان چند درصد بالاتر از نرخ سود شبکه بانکی، سود مشارکت به مشتریان خود پرداخت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که خودروسازان در دریافت تسهیلات از شبکه بانکی دچار مشکل هستند و به ناچار به جذب منابع از مشتریان روی آورده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی از جمله بدهی‌های معوق گذشته به شبکه بانکی، زیان انباشته و بالا بودن ریسک داشته باشد که باعث می‌شود بانکها تمایلی به پرداخت تسهیلات به خودروسازان نداشته باشند.

وی افزود: بنابراین در این شرایط کاهش نرخ سود سپرده و به طبع آن کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی تاثیر خاصی بر کاهش قیمت تمام شده پول برای خودروسازان نخواهد داشت.

زاوه با بیان اینکه کاهش نرخ سود سپرده و کاهش بهره تسهیلات تنها می‌تواند تاثیر مثبتی بر شرکتهای لیزینگ خودرو داشته باشد، تصریح کرد: اگر متناسب با کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی، شرکتهای لیزینگ خودرو نیز نرخ بهره تسهیلات پرداختی به مشتریان را کاهش دهند این موضوع می‌تواند باعث بهبود قدرت خرید مردم و رشد تقاضا در این بخش شود.

اخیرا بانک مرکزی با هدف مدیریت نقدینگی و سرمایه در اقتصاد ملی نرخ سود سپرده در شبکه بانکی را به یک ساله ۱۵ درصد و روزشمار ۱۰ درصد کاهش داد و مقرر کرد تمام بانکها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود سپرده‌ را به این میزان کاهش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به این امید که تولید رونق بگیرد و صادرات بیشتر شود.

    • حیدر

      اقتصاد بی سر وته با این جنگولک بازیها درست نمیشه.فکر ما بدبختا باشید که پولدارها ازمون رهن نمیخوان و اجارهها را دارن دو برابر میکنن.چرا باید همیشه ازمون و خطاهای بی پایه واساس بدون زیر ساخت انجام بدین چرا؟تا کی

      پاسخ ها

      • ahmad

        واقعا حق با آقا حیدر هستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج