۵۹۵۸۲۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

اعلام برترین‌های مسابقات ریاضی دانشجویان کشور

تیم‌های برتر چهل و یکمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه شهرکرد معرفی شدند.

خبرگزاری ایسنا: تیم‌های برتر چهل و یکمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه شهرکرد معرفی شدند.

مجتبی قیراطی رئیس کمیته علمی این مسابقات گفت: ۳۹ تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور در دو روز به ۱۲ سوال جبر، آنالیز و سوالات ابتکاری پاسخ دادند.

وی ادامه داد: در این مسابقات در نهایت تیم دانشگاه صنعتی شریف مقام نخست، تیم دانشگاه تهران مقام دوم و تیم دانشگاه‌های امیر کبیر و باهنر کرمان جایگاه سوم را کسب کردند.

قیراطی بیان کرد: تیم دانشگاه شهید بهشتی تهران مقام چهارم و تیم دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران جایگاه پنجم این رقابت‌ها را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: در نتایج انفرادی سید ابوالفضل نجفیان، علیرضا شاولی کوه شور از دانشگاه صنعتی شریف و امیرحمزه خوشنام مقام اول مسابقات را کسب و مدال‌های طلا را به گردن آویختند و دوازده نفر مدال نقره و ۲۲ نفر از سایر دانشگاه‌ها مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کردند.

مهران عربی، معاون پژوهشی و فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد در اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویان کشور اظهار کرد: علم ریاضی در حل و شناسایی مشکلات به کمک سایر علوم می‌آید و سابقه آن به مصر باستان باز می‌گردد.

معاون پژوهشی و فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد افزود: علم ریاضی تنها برای شناسایی اعداد و رابطه‌ها نیست بلکه هنر بهره‌گیری از اعداد و رابطه‌های میان آنان است.

عربی تصریح کرد: دانشکده علوم ریاضی داننشگاه شهرکرد در سال ۹۰ از علوم پایه جدا شد و در حال حاضر با ۶۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در سه رشته اصلی ریاضی محض و کاربردی و علوم کامپیوتر با ۲۷ عضو هیات علمی دارای شاخصه‌های خاص فعالیت می‌کند.

عربی تاکید کرد: این دانشگاه دارای ۳۲۲ عضو هیات علمی و ۹ هزار دانشجو در ۱۶۵ رشته درمقاطع مختلف تحصیلی است و نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۱۸ است.

وی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی این دانشگاه در برترین‌های کشاورزی ایران قرار گرفته است، اظهار کرد: تولیدات علمی این دانشگاه از ۱.۱۷ درصد به ۳.۷ درصد و افزایش سه برابری رسیده است که این مهم به همت اساتید حاصل شده است.

غفار رئیسی دبیر اجرایی مسابقات نیز خاطرنشان کرد: به رغم کمک‌ دستگاه‌هایی مانند شهرداری و شورای شهر، انتظار این بود که سایر نهادهای متولی حمایت لازم و کافی از این مسابقات در استان را داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صنعتی اصفهان چندم شد؟!

    • بدون نام

      پس علوم و تحقیقات کجاست؟

    • بدون نام

      ای مسئولین عزیز شمارو به خدا. یه کم بیشتر مواظب باشید واسطه های سودجو این نفرات اول و بقیه نابغه ای علمی این مسابقات والمپادهای مختلف علمی جهانی .که فلسفه اصلیش شناسائی نخبه های کشورهای مختلف و کوچ دادن اونا به کشور خودشون هست.روبه راحتیی از کشور خارج نکنن سعی کنید حتی الامکان امکانات راحتی برای ادامه تحصیل و شغل ایندشون فراهم کنید . تا کشور بتونه برای توسعه وپیشرفت از اونا استفاده کنه. هرچه که امروز روی این نخبه ها سرمایه گذاری کنید اینده از خیلی هزینه‌ها برای بعضی امور راحت خواهید بود ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج