۵۹۹۸۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تبدیل ذهن به بستر اینترنت اشیا

گروهی از محققان موفق به ساخت رابطی بین انسان و رایانه شده‌اند که برای اولین بار امکان اتصال مستقیم ذهن به اینترنت را به برای کاربران فراهم می‌کند.

وب سایت سایبربان - مرتضی خاک پور: گروهی از محققان موفق به ساخت رابطی بین انسان و رایانه شده‌اند که برای اولین بار امکان اتصال مستقیم ذهن به اینترنت را به برای کاربران فراهم می‌کند.

تبدیل ذهن به بستر اینترنت اشیا

گروهی از مهندسان پزشکی دانشگاه ویتز آفریقای جنوبی (University of the Witwatersrand) موفق شدند در قالب پروژه‌ای به نام «برینترنت» (Brainternet)، ذهن انسان را به شکل زمان واقعی به اینترنت متصل بکنند. برینترنت جریان امواج مغزی را به اینترنت منتقل می‌کند؛ به عبارت دیگر برینترنت ذهن انسان‌ها را در این شبکه‌ی جهانی، به گره‌های اینترنت اشیا تبدیل می‌کند.

آدام پانتانویتز (Adam Pantanowitz)، استاد دانشکده‌ی برق و مهندسی اطلاعات دانشگاه ویتز مخترع پروژه‌ی برینترنت، به مدت چهار سال روی توسعه‌ی آن توسط جیما-فایی چایت (Jemma-Faye Chait) و دنیل وینتر (Danielle Winter) نظارت می‌کرد.

پانتانویتز گفت: «برینترنت مرزهای جدیدی را برای سامانه‌های رابط ذهن و رایانه تعریف می‌کند. هم‌اینک اطلاعات قابل‌درک بسیار کمی از نحوه‌ی عملکرد مغز و پردازش داده‌ها توسط آن وجود دارد. پروژه‌ی ما تلاش می‌کند تا مردم درک ساده‌ای از ذهن خود و دیگران پیدا بکنند. این کار از طریق نظارت دائمی روی فعالیت‌ها و تعاملات مغز صورت می‌گیرد.»

تبدیل ذهن به بستر اینترنت اشیا
آدام پانتانویتز مخترع برینترنت

برینترنت امواج مغزی جمع‌آوری شده با ابزارهای الکترومغزنگاری (EEG) را به جریانی زنده و منبع باز از ذهن تبدیل می‌کند. در این فناوری کاربر برای یک دوره‌ی طولانی مدت از کلاه‌های الکترومغزنگاری خاصی استفاده می‌کند که قابلیت اتصال را به اینترنت دارد.
این وسیله جریان زنده‌ی امواج مغزی را به یک تراشه‌ی رزپری پای (Raspberry Pi) و رابط کاربری نرم‌افزاری -که شامل کدهایی است که به نرم‌افزار اجازه‌ی برقراری ارتباط را می‌دهد- منتقل می‌کند. در نهایت داده روی یک وبگاه به نمایش در می‌آیند. این عمل هم‌اکنون به صورت منبع باز رخ می‌دهد و عمومی مردم می‌توانند فعالیت‌های ذهن داوطلبان را مشاهده کنند.
وی افزود: «ما قصد داریم رابطی بین رایانه و ذهن انسان ایجاد بکنیم تا کاربران بتوانند محرکی ایجاد کرده و پاسخ آن را مشاهده کنند. برینترنت می‌تواند فرایند طبقه‌بندی فایل‌ها را از طریق نرم‌افزارهای موبایلی که داده‌های الگوریتم یادگیری ماشینی را فراهم می‌کند، بهبود دهد. در آینده این داده‌ها قابلیت انتقال در هر دو جهت ورودی و خروجی از مغز را خواهند داشت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج