۶۱۴۱۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رحیمی: ترامپ حرف جدیدی نداشت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سخنان صریح و کوبنده رییس جمهور نیز نشان از دست برتر ایران در تهدیدهای فزاینده دارد، گفت: ایران تقویت امنیت و صلح در منطقه را در چهارچوب قواعد بین المللی با قوت ادامه خواهد داد و در این فرایند به عقب برنمی گردیم.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سخنان صریح و کوبنده رییس جمهور نیز نشان از دست برتر ایران در تهدیدهای فزاینده دارد، گفت: ایران تقویت امنیت و صلح در منطقه را در چهارچوب قواعد بین المللی با قوت ادامه خواهد داد و در این فرایند به عقب برنمی گردیم.

علیرضا رحیمی در واکنش به سخنان ترامپ در کانال تلگرامی اش گفت: بدون تردید تضعیف برجام به تقویت ایران منجر خواهد شد. منطق شکننده امریکا با سخنان ترامپ برای جهان آشکار شد و نشان داد حلقه ترامپ همچنان برای جامعه امریکا بی اعتباری و هزینه های کلان می سازد.

وی افزود:فقر حقوقی و ضعف مفرط دیپلماسی در سخنان ترامپ موج میزد و علاوه بر ادبیات نازل وی، تاثیر دلارهای نفتی عربی در سخنان بی پروای او کاملا مشهود بود.

رحیمی تاکید کرد که ترامپ هیچگونه حرف جدیدی برای ایران و جهان نداشت و رجزهایش هم بسرعت نخ نما و پوسیده شده است. اتهامات واهی مداخله ایران در کشورهای منطقه از سوی خود این کشورها مدعی ندارد و ترامپ خود را وکیل مدافع بی وکالت کشورهای منطقه فرض کرده است.

به گفته وی پیش بینی این سخنان درسطوح عالی توسط مقامات ارشد ایرانی شده بود و هوشمندانه امادگی پاسخ قاطع را داشتیم، سخنان صریح و کوبنده دکتر روحانی نیز نشان از دست برتر ایران در تهدیدهای فزاینده داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اجماع قوی و سازنده جهان نسبت به برجام ادامه دارد، افزود: شرکای امریکا در برجام بعد از سخنان ترامپ نیز بطور محکم مسیرشان را از رویکرد مخرب امریکا جدا کردند و بر حفظ برجام و منافع جهانیش پافشاری نمودند که این اولین شکست مفتضحانه ترامپ پس از مانور سیاسی اش بود.

وی ادامه داد: افکار عمومی امریکا شاهد افزایش بی اعتباری پرچم و دولت خود بدست ترامپ هستند واین خسارت و خفت بزرگی برای یک ملت است اگرچه چالش برجام در رقابتهای حزبی و انتخاباتی امریکا قابل ردیابی است اما تهدید امنیت و صلح جهانی با سخنان و تصمیمات ترامپ خسارتی است که جامعه امریکا هزینه هایش را متحمل خواهد شد.

رحیمی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اولویت امنیت و منافع ملی مسیر همکاری بین المللی برای تامین و تقویت امنیت و صلح در منطقه را در چهارچوب قواعد بین المللی با قوت ادامه خواهد داد و در این فرایند به عقب برنمی گردیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج