۶۱۵۰۶۱
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

۱۵ میلیون ایرانی، درگیر اختلالات روانی هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تدوین برنامه کوتاه و میان مدت برای پیشگیری از بروز اختلالات روانی تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به اینکه ۱۵ میلیون نفر در کشور از اختلالات روانی رنج می‌برند از بی توجهی به سلامت روان انتقاد کرد و افزود: باورهای غلط و تابوهای موجود موجب شده افراد از مراجعه به کلینیک های روان پزشکی و مراکز درمانی امتناع کنند که در این رابطه می طلبد فرهنگ سازی مناسبی انجام شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته نمی توان تمامی ۱۵ میلیون نفر را بیمار نامید در واقع یک سری اختلالات روانی بسته به شرایط زندگی به صورت مقطعی برای هر فردی پیش می آید که مرتفع کردن آنها نیازمند مراجعه به کلینیک‌های روان پزشکی است.

وی با انتقاد از اینکه بحث سلامت روان و مددکاری اجتماعی در کشور مغفول مانده است، تصریح کرد: این در حالی است که توجه به بخش مشاوره و روان شناسی می تواند بسیاری از اختلالات روانی را کاهش دهد که نیاز به مداخلات جدی تری نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم تقویت بخش مشاوره و روان شناسی، گفت: سازمان اختصاصی برای این موضوع ایجاد شده اما هنوز نتوانسته است ضریب نفوذ خود را در بین آحاد مردم افزایش دهد؛ به صورت جدی نیاز است مداخله روان شناس در زندگی ایرانیان توسعه پیدا کند تا بسیاری از مشکلات با مشاوره رفع و نیازی به مداخلات بعدی نباشد.

هاشمی با بیان اینکه استرس و اضطراب در میان دانش آموزان کشور به وفور دیده می شود، گفت: می طلبد وزارت آموزش و پرورش با به کارگیری مشاوران متبحر و آگاه به علم روانپزشکی ورودی جدی به این موضوع داشته باشد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس دهم، با بیان اینکه بیکاری، فقر اقتصادی و اعتیاد موتور محرک بیماری های روحی و روانی است، افزود: این مشکلات در نهایت به اختلالات روانی منتهی می شود که اگر افراد درگیر به موقع تحت درمان قرار نگیرند شدت و عمق بیماری آنها افزایش می یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: آمارهای ارائه شده از افراد درگیر اختلالات روانی جای نگرانی دارد و در واقع شدت و عمق موضوع به اندازه ای است که مسئولان برنامه کوتاه و میان مدت برای پیشگیری از بروز اختلالات روانی و مدیریت آنها تدوین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش قاسم

      هر روز یک آماری از اختلالات. روانی ایرانیان. میدن. یک دفعه بگین هشتاد میلیون

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا...

    • امینی

      چرا دلیلشو نمیگید....خجالت نمیکشید این امار اعلام میکنید

    • بدون نام

      بیشترازایناس همش به خاطرفقروبیکاری که ملت روانی شدن قبلاً میگفتن۷۰درصدو۲کشورافسردوروانی اعصبانی و۳۰درثدسرپرست خانوادها بیکارن بدون درامدو۲۰ملیون جوان به خاطرفقروبیکاری نمیتونن ازدواج کنن نتیجش این میش

    • بدون نام

      این اماری که می فرمایید علتش خود شمایید که بعناوین مختلف برای ملت حادثه می افرینید که فشار اقتصادی دلیل عمده است بخوددتان بیایید

    • بدون نام

      آقا پانزده میلیون نه، اکثریت مردم! از بس مردم با اخبار درگیری این کشور و آن کشور پوشش داده اید. وضعیت پارازیت ها هم که بی اثر نیست. وضع بد اقتصادی عقل را زایل می کنه و اعتماد به نفس را به زیر می کشونه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج