۶۲۰۵۲۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

اروپای شرقی و اوکراین، گرفتار باج‌افزار خرگوش بد

دو کمپانی امنیتی کسپرسکی و ESET اعلام کردند نویسندگان خرگوش بد و پتیا باید یکی باشند، چرا که مقصد حمله کنندگان یکی است و متروی کی‌یف، فرودگاه بین المللی اودیسه اوکراین از این باج افزار درامان نمانده و آلوده شده‌اند.

خبرآنلاین: نسخه توسعه یافته باج افزار پتیا به نام خرگوش بد/ BadRabbit اروپای شرقی و اوکراین را فراگرفت. دو کمپانی امنیتی کسپرسکی و ESET اعلام کردند نویسندگان خرگوش بد و پتیا باید یکی باشند، چرا که مقصد حمله کنندگان یکی است و متروی کی‌یف، فرودگاه بین المللی اودیسه اوکراین از این باج افزار درامان نمانده و آلوده شده‌اند.
اروپای شرقی و اوکراین، گرفتار باج‌افزار خرگوش بد

باج افزار جدید مانند قبلی از اسکریپت مدیریت ویندوز سوء استفاده کرده و با اجرای ابزار Mimikatz پسورد‌ها را در یک شبکه به سرقت برده و در نهایت سیستم‌های قربانی را قفل می‌کند.

باج افزار پتیا و نات پتیا در تیر ماه امسال قربانیان زیادی در اوکراین گرفت و حالا خرگوش بد نسخه توسعه یافته آن محسوب می‌شود.

کارشناسان ESET می گویند باج افزار از طریق دانلود درایور و تزریق جاوااسکریپت در بدنه اچ تی ام ای وب سایتها قربانی می‌گیرد و بدین صورت است که کاربری وارد یک سایت شده و سایت برای دیدن فایل فلش از کاربر می‌خواهد تا فلش پلیر خود را آپدیت کند. کاربر قربانی نیز شروع به دانلود فایل آپدیت کرده و باج افزار را روی سیستم خود نصب می‌کند که به اصطلاح به این متد smoke screen می گویند.

قربانی سپس اخاذی شده و سیستمش با دادن ۲۷۵ دلار/ یعنی ۰۵. بیت کوئین در عرض ۴۱ ساعت آزاد می‌شود. اگر قربانی مبلغ را در زمان تعیین شده نپردازد، رقم اخاذی بالاتر می‌رود.

بدلیل قربانی شدن سیستم‌های حکومتی در اوکراین، انگشت اتهام به سوی روس‌ها بوده و گفته می‌شود خرگوش بد نیز ساخته و پرداخته کرملین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج