۶۲۱۰۹۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خودروی گران قیمت گامپرت با ۷۷۰ اسب بخار قدرت

اگر اخبار دنیای اتومبیل را با دقت پیگیری کنید احتمالا با خودروی آپولو گامپرت آشنایی دارید. ماشینی بسیار قدرتمند، سریع و البته نه چندان زیبا که چندین سال از زمان معرفی آن توسط این کمپانی (در سال ۲۰۰۸) می گذرد.

مجله سخت افزار: اگر اخبار دنیای اتومبیل را با دقت پیگیری کنید احتمالا با خودروی آپولو گامپرت آشنایی دارید. ماشینی بسیار قدرتمند، سریع و البته نه چندان زیبا که چندین سال از زمان معرفی آن توسط این کمپانی (در سال ۲۰۰۸) می گذرد. پس از بازنشسته شدن آپولو این شرکت یک مدل نه چندان قدرتمند دیگر با نام Tornante را نیز در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد و از آن پس تصمیم گرفت تا زمانی که تجربه مناسبی در دنیای ساخت ابرخودروها به دست نیاورده بار دیگر بین بزرگان حاضر نشود. اما ظاهرا آنها پس از گذشت شش سال سرانجام تجربیات لازم را به دست آورده اند و حالا با یک غول ۳ میلیون دلاری به رقابت بازگشته اند.


خودروی گران قیمت گامپرت با 770 اسب بخار قدرت

این خودرو که Intensa Emozione نام دارد از همین ابتدا تلاش کرده با انتخاب اسمی ایتالیایی قدرت خود را به رخ سایرین بکشد. به گفته گامپرت تنها 10 عدد از این ماشین تولید خواهد شد و هر کدام از آنها نیز 3 میلیون دلار قیمت دارند اما مشخص نیست چرا شخصی باید با این مبلغ به جای خریدن یک بوگاتی به گامپرت علاقمند باشد. با وجود تاییدیه های لازم برای استفاده از IE در جاده، کمپانی تولید کننده آن را تنها برای پیست های مسابقه ای در اختیار خریداران گمنام قرار خواهد داد. بر خلاف آپولو، IE از شاسی ساخته شده از فیبرکربن استفاده می کند که تنها 105 کیلوگرم وزن دارد و حتی بخش هایی مانند سقف و محافظت های جلو و عقب نیز از فیبر کربن ساخته شده اند. در نتیجه استفاده از این ماده وزن کل ماشین تنها 1250 کیلوگرم است.


خودروی گران قیمت گامپرت با 770 اسب بخار قدرت

در دپارتمان فنی، قدرت این ماشین توسط پیشرانه ۶.۳ لیتری با آرایش V۱۲ که در مرکز بدنه قرار گرفته تامین می شود. همه ۷۶۹ اسب بخار تولید شده توسط این موتور توسط یک جعبه دنده شش سرعته مسابقه ای به چرخ های عقب منتقل می شوند. به سبک ماشین های کلاسیک ایتالیایی هیچ خبری هم از تقویت کننده های الکتریکی و هیبریدی نیست.

گامپرت اعلام کرده که پیشرانه به کار گرفته شده در IE جزو مدل های اولیه پروژه F۱۵۰ فراری است که توسط متخصصین ایتالیایی Autotecnica Motori بهینه سازی و بازطراحی شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها ۲.۷ ثانیه عنوان شده و حداکثر سرعت آن نیز ۳۳۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


خودروی گران قیمت گامپرت با 770 اسب بخار قدرت
با اینکه مدیران گامپرت اعلام کرده اند Intensa Emozione قرار نیست در مسابقه درگ با ابرخودروهایی مانند مک لارن P1 و پورشه 918 رقابت کند و هدف اصلی آنها شکستن رکورد مسابقه در پیست است، اما شاید موفقیت تیم جوان ساخت این خودرو (که مدیران اصلی آن کمتر از 30 سال سن دارند) بتواند گامپرت را به ساخت ماشین های قدرتمند تر، زیباتر و شاید در آینده ماشین های استاندارد خیابانی هم امیدوار کند.
خودروی گران قیمت گامپرت با 770 اسب بخار قدرت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج