۶۲۳۶۷۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مردم یزد چشم انتظار اعمال قانون در مورد سپنتا

انتخابات اخیر شوراهای شهر که با حضور پر شور مردم انجام شد، نشان دهنده اهمیت بالای رسیدگی به وضعیت شهر و شهرنشینی برای مردم بود.


امین ترابی در روزنامه قانون نوشت: انتخابات اخیر شوراهای شهر که با حضور پر شور مردم انجام شد، نشان دهنده اهمیت بالای رسیدگی به وضعیت شهر و شهرنشینی برای مردم بود.
شهر دارالعباده یزد که از دیرباز خاستگاه علما، دانشمندان و فرهیختگان بوده و در دامن خود افراد تاثیرگذار بسیاری پرورانده است، مانند سایر شهرهای کشور، شورای شهر خود را با انتخاب مستقیم مردم شناخت. در این جمع که متشکل از آقایان و بانوان منتخب مردم بود، نام آقای سپنتا نیکنام امروز بیشتر از هر زمان دیگری شنیده می شود. عضو زرتشتی شورای شهر یزد که برای بار دوم مورد اعتماد مردم قرار می گیرد.
این انتخاب مجدد به دلیل موفقیت ایشان در انجام مسئولیت های محوله بوده و انگیزه ای برای ادامه فعالیت ایشان محسوب خواهد شد. اما پس از این انتخاب، شورای نگهبان به دلیل زرتشتی بودن، انتخاب ایشان را ملغی كرده و این حکم را غیرقابل تغییر دانستند. در اهمیت نهاد شورای نگهبان و جایگاه ویژه این نهاد در قانون اساسی هیچ کس کوچک‌ترین تردیدی ندارد اما آنچه باید مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد، تبعات تصمیم‌هاي خلق‌الساعه این‌چنینی است.
ایشان در ابتدای ثبت نام، دین خود را اعلام کرده و صلاحیت ایشان مورد تايید قرار گرفته است. در انتخابات شورای چهارم برگزیده شده و شورای نگهبان نیز با اطلاع از دین ایشان، صلاحیت ایشان را تاييد کرده است. اکنون پس از چهار سال که این فرآیند تکرار شده است، به یک‌باره شاهد عدم تایید صلاحیت ایشان، آن هم بعد از انتخابات، به دلیلی که پیش از این نیز وجود داشته، هستیم. اگر زرتشتی بودن ایشان دلیل رد صلاحیت باشد، چرا در شورای چهارم به این موضوع پرداخته نشد؟
خدشه ای را که در این راستا به اعتماد مردم وارد می آید، چه کسی پاسخ خواهد داد؟ به شهادت اعضای مسلمان شورای شهر یزد، هیچ فعالیت خلاف شرع و قانون از نامبرده دیده یا گزارش نشده است. به چه دلیل باید نسبت به یکی از هموطنان‌مان که به نیکنامی مشهور است اینچنین بی اعتماد باشیم. تفاوت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی ما با یکدیگر ضامن بقای ماست. همین همبستگی همگانی است که امنیت ما را تامین کرده است.
اگر به هر بهانه ای اقلیت های مذهبی را برنجانیم یا آن‌ها را که مثل ما نیستند، طرد کنیم، در نهایت دایره همفکران‌مان آن‌قدر تنگ خواهد شد که حتی خودمان هم در آن، جا نخواهیم شد. به نظر می‌رسد بايد در اسرع وقت با اتخاذ رویکردی همگرایانه و با هدف جلب اعتماد مجدد مردم و احترام به انتخاب آن‌هاکه مهم‌ترین پشتوانه آقای نیکنام است، آب رفته را به جوی بازگرداند. امروز در جامعه ای هستیم که هم افزایی و وحدت، نیاز اصلی آن است و همگان باید بکوشند از هرگونه اقدام اعتماد زا و تشتت برانگیز پرهیز کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج