۶۲۶۱۵۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

طنز؛ نیروی انتظامی در رسانه‌ها

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت: سؤال «سازمان نظام رسانه‌ای» چیست؟ ۱ - خلاصه‌اش این است که مطبوعات باید «در» دولت باشند و خلاص.

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

سؤال «سازمان نظام رسانه‌ای» چیست؟

۱- خلاصه‌اش این است که مطبوعات باید «در» دولت باشند و خلاص.

۲- مطبوعات باید منتقد دولت باشند، اما نظام رسانه می‌گوید ما نظارت سخت می‌کنیم و باید روزنامه‌نگاران را تأیید کنیم. خب کدام شیر پاک‌خورده‌ای منتقد یا معترضش را تأیید می‌کند؟

۳- روزنامه‌نگاری قبلا چیز مستقلی بود، بعد از قانون‌شدن نظام رسانه، از استقلال که یک امر انتزاعی است تبدیل می‌شود به پرسپولیس که یک امر تاریخی و ازدست‌رفته است!

۴- تصویب نظام رسانه روزنامه‌نگاران را عملا می‌کند کارمند دولت. خب وقتی حق با کسی است که حقوق می‌دهد، معلوم است عاقبت مطبوعات چه می‌شود.

۵- نظام رسانه مطبوعات را به دلیل روابط خصوصی تبدیل می‌کند به روابط‌عمومی دولت‌ها.

۶- می‌گویند نظام رسانه مثل نظام پزشکی و نظام وکالت است. بله! منتها یک پزشک و وکیل فردا تصمیم بگیرند می‌توانند کار «روزنامه‌نگاری» کنند، اما یک روزنامه‌نگار بخواهد از فردا وکالت یا طبابت کند، باید دوباره ١٠ سال برود مدرسه و دانشگاه، بعد هم همین نظام‌پزشکی‌ها و نظام‌وکالت‌ها می‌زنند پدر صاحب‌بچه‌اش را درمی‌آورند.

۷- همین الان که مثلا مطبوعات مستقل‌اند، دوزار سوبسید نقدی، سبب شده مطبوعات جای نقد دولت‌ها، قربون‌صدقه دولت‌ها بروند. نظام رسانه تأیید شود، لابد هرروز تیتر می‌زنند: ‌ای دولت کریمه بخورم برات غصه‌ات را!

۸- احمدی‌نژاد با همه احمدی‌نژادبودنش و وزرای ارشادش اصلا نزدیک تصویب این موضوع نرفتند، الان روحانی با همه ارغوانی‌بودنش شش‌ساله دارد با پنبه گردن مطبوعات را ... ماساژ می‌دهد.

۹- همین الان یک روزنامه‌نگار بگوید بالای چشم دولت‌ها ابرو است، می‌برندش آرایشگاه و ابروش را برمی‌دارند. نظام رسانه قانون شود، دولت‌ها هی برای روزنامه‌نگارها چشم و ابرو می‌آیند، روزنامه‌نگارها هم باید چشمشان را ببندند.

۱۰- همین الان مطبوعات طوری هستند که چیزی نمی‌نویسند که کسی یا جایی یا مسئولی خوشش نیاید. تصویب نظام رسانه سبب خواهد شد مطبوعات همیشه طوری بنویسند که دولت‌ها خوششان بیاید.

۱۱- روحانی قبل از انتخابات به مردم و رسانه‌ها می‌گفت عزیزم اگر به من رأی بدهید از فردای رأی‌گیری همه هزینه‌ها برای تو می‌شود! الان بعد از تصویب نظام رسانه‌ای طوری می‌شود که این‌قدر کسی در تاریخ برای رسانه‌ها هزینه درست نکرده بود.

۱۲- به‌هرحال معاون مطبوعاتی انتظامی است و اصل نظام رسانه هم یک امر انتظامی برای منظم‌کردن رسانه‌هاست. درواقع از فردا رسانه‌ها به‌جای نیروی فرهنگی، نیروی انتظامی محسوب خواهند شد!

۱۳- به نیروی آقای انتظامی می‌گویند نیروی انتظامی. کاش ایشان فامیلش یک چیز دیگر بود؛ مثل نیروی آزادی قلم، مثل نیروی استقلال رسانه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اینها سعد حریری رو فراری دادند روزنامه نگار عددی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج