۶۴۳۷۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استراتژی‌های بازاریابی برای شرکت‌های شکست ناپذیر

من اساساً طرفدار هک کردن رشد نیستم. اگر با اصطلاح هک کردن رشد آشنا نیستید باید بگویم که این اصطلاح یعنی راه‎های میانبری که استارتاپ‌ها برای رشد سریع‌تر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در این رشد سریع، برخی موارد مانند اصول و مبانی بازاریابی و فروش ممکن است نادیده گرفته شوند.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: من اساساً طرفدار هک کردن رشد نیستم. اگر با اصطلاح هک کردن رشد آشنا نیستید باید بگویم که این اصطلاح یعنی راه‎های میانبری که استارتاپ‌ها برای رشد سریع‌تر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در این رشد سریع، برخی موارد مانند اصول و مبانی بازاریابی و فروش ممکن است نادیده گرفته شوند.
تاکتیک‌های کوتاه‌مدت ممکن است که برخی بردهای سریع را به دست بدهند، اما برای به دست گرفتن بازار در دراز مدت، شما به یک استراتژی برای دست‌یابی به مشتریان نیاز دارید و این استراتژی باید مقیاس‌پذیر و کارآمد نیز باشد.
به عقیده من، بهترین رویکرد برای دست‌یابی به موفقیت آن است که در ابتدا تفکر رهبری را در خود به وجود بیاورید و شرکت خود را به‌گونه‌ای سامان‌ دهید که اولین و برترین انتخاب شما برای مشکلاتی باشد که قصد حل کردنشان را دارید. این فرآیند زمان‌بر است، اما وقتی به این مرحله رسیدید، شکست دادن شما برای رقبایتان کاری بسیار سخت می‌شود و آن‌ها هرچقدر هم که تلاش کنند، شما از چشم مشتریان خود نمی‌افتید.
استراتژی‌های بازاریابی برای شرکت‌های شکست ناپذیر

اجرایی کردن استراتژی بازاریابی تفکر رهبری موثر به سه چیز نیاز دارد: تمرکز، محتوای استثنایی و ارتباط چهره به چهره با افراد

روی بخش‌های کشف نشده بازار تمرکز کنید

مهم‌‌ترین عامل موفقیت شما در تبدیل‌شدن به یک رهبر فکری در بازار، تمرکز است. تبدیل‌شدن به یک رهبر مقتدر در امنیت سایبری بانکداری ممکن است که یک امر غیرمحتمل باشد، اما تبدیل‌شدن به رهبر اصلی جریان امنیت اپلیکیشن‌های موبایلی برای بانک‌ها و موسسات اعتباری قطعاً امری محتمل است. در اولین موضوع، شما در مسیر خود برای رشد دادن نام و آوازه‌تان قطعاً با چالش‌های بسیار مواجه خواهید شد و بازار رقابت در این حوزه نیز قطعاً بسیار داغ است. اما با در پیش گرفتن دومین استراتژی، شما و کمپانی نوپایتان یک شانس برای مبارزه و ایجاد شهرت و رهبری فکری دارید.

Hireology نام شرکتی است که من در سال 2010 تأسیس کردم. بعد از تأسیس این شرکت، زمان زیادی طول نکشید تا متوجه شوم ایجاد تمایز در استخدام ما را به هیچ جایی نمی‌رساند. زیرا هزاران رقیب ما نیز دقیقا همین استراتژی و تفکر را در پیش گرفته بودند. در عوض، ما تصمیم گرفتیم تمام تلاشمان را روی حل مسائل بسیار خاص یک بازار بزرگ اما دست نخورده متمرکز کنیم. اگر ما تمرکز خود را روی بخشی از بازار صنعت قرار نمی‌دادیم، شک دارم که امروز هنوز هم می‌توانستیم پابرجا بمانیم.

محتوای استثنایی ایجاد کنید

اگر محتوای بدی دارید، قطعاً در بازار به یک رهبر فکری تبدیل نخواهید شد. مهارت‌های صحبت کردن و نوشتن شما باید واضح، مختصر و ارزشمند باشد.

یکی از مزایای داشتن یک تمرکز خالص صنعتی این است که می‌توانید به نشان تجاری در همه کسب‌وکارها دسترسی داشته باشید. هر یک از این نشریات تجاری مشتاق محتواهایی هستند که به بزرگ‌ترین چالش‌های کسب‌وکاری خوانندگانشان می‌پردازند و اینجا دقیقا همان‌جایی است که شما باید وارد گود شوید.
با یکی از این نشریات تماس بگیرید و بپرسید که آیا حاضر هستند محتوای نگاشته شده توسط شما را در مجله خود چاپ کنند یا خیر. بسیاری از این نشریات اگر شما درخواست خود را برای چندین ماه تکرار کنید، سرانجام حاضر به انجام این کار خواهند شد. برخی از نشریات تجاری نیز برای چاپ کردن محتواهای دیگران، معمولا مبلغ مشخصی را طلب می‌کنند.
استراتژی‌های بازاریابی برای شرکت‌های شکست ناپذیر

همه‌جا باشید

من بارها و بارها از مدیران عامل و موسسان شرکت‌ها شنیده‌ام که گفته‌اند حضور در نمایشگاه‌های تجاری اتلاف وقت است. استدلال آن‌ها این است که نمایشگاه‌های تجاری اولا گران هستند و ثانیا زمان‌بر؛ البته این دو استدلال را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان رد کرد. اما در مقایسه با چه چیزی؟

اگر شما در صنعتی حضور دارید که تصمیم‌گیرنده نهایی‌تان (مشتریان) غیرممکن است که پشت تلفن و یا جلسات حاضر شود، شما باید هزینه‌های زیادی را برای دست‌یابی به آن‌ها از طریق روش‌های سنتی فروش و بازاریابی صرف کنید. شما چقدر زمان و منابع مالی را صرف برگزاری جلسه با تصمیم‌گیرنده نهایی خود می‌کنید و این جلسه حتی ممکن است به بن‌بست نیز ختم شود؟ برای بسیاری از کسب‌وکارهای B۲B، برگزاری چنین جلساتی گاها تا چندین هزاران نیز هزینه در بر خواهد داشت.

باز هم تمرکز می‌تواند منافع زیادی برای شما داشته باشد. تعداد محدودی کنفرانس صنعتی در بازار شما برگزار می‌شود و تصمیم‌گیرندگان نهایی به احتمال زیاد به این کنفرانس‌ها مراجعه می‌کنند. در این نمایشگاه‌های تجاری یک غرفه اجاره کنید و بهترین افراد خود را درون آن قرار دهید. توانایی‌های خود را با مقالات چاپی و مطالعات موردی به نمایش بگذارید و با هرکسی که به سمت شما می‌آید تعامل کنید.
راه دیگر و بهتری نیز وجود دارد و آن این است که به‌عنوان سخنران در یکی از کنفرانس‌ها سخنرانی کنید و از این واقعیت که بسیاری از مشتریانتان پای صحبت‌ شما می‌نشینند و به راه‌حل‌های شما برای حل مشکلات گوش می‌دهند نهایت استفاده را ببرید. این کار را باید بی‌وقفه انجام دهید و خود را به عنوان یک رهبر فکری نشان دهید که زمانش را روی پیشبرد صنعت صرف می‌کند.

بازاریابی مبتنی بر اقتدار یک استراتژی قدرتمند است، زیرا اولا اثبات شده است و ثانیا انجام دادن آن نیز سخت است. با هک کردن رشد شما نمی‌توانید به یک رهبر مقتدر در بازار خود برای حل کردن مشکلات بخصوص تبدیل شوید، اما در کل چیز خوبی است. با تمرکز، محتوای خوب و حضور می‌توانید یک دارایی بازاریابی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید که بازار را فتح می‌کند و شما را در اوج نگه‌ می‌دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج