۶۴۶۸۸
۱۲۷ نظر
۵۰۴۰
۱۲۷ نظر
۵۰۴۰
پ

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

بررسی موفق ترین بازی رایانه ای که در طول چند دهه گذشته بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده اند.

روزنامه هفت صبح: بررسی موفق ترین بازی رایانه ای که در طول چند دهه گذشته بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده اند. سال ها پیش زمانی که نام بازی های رایانه ای به میان می آمد بسیاری از حاضرین تنها به عنوان یک سرگرمی ساده به آن نگاه می کردند. این در حالی بود که طرفداران بازی های رایانه ای و کسانی که به نوعی در جریان ساخت بازی ها قرار داشتند به هیچ وجه با این دیدگاه موافق نبودند. سال ها گذشت و هر روز بازی های رایانه ای به مرور پیشرفت می کردند. پیشرفتی که با توجه به حضور فناوری و سخت افزارهای جدید جنبه جدیدی پیدا کرده و توانست به نوعی این دسته از سرگرمی را به عنوان هنر هشتم ثابت کند.

حضور عناوین جدیدی همچون ندای وظیفه در طول چند سال گذشته به قدری گسترده بود که آثار بزرگ هالیوودی همچون اوتار نیز از آن عقب مانده اند. شرایط توضیح داده شده در نهایت به این امر منتهی شد که در حال حاضر بازی های کامپیوتری نه تنها سرمایه بیشتری را به خود جذب می کنند بلکه در انتها درآمد به مراتب بیشتری از هالیوود را نیز به دست می آورند. صنعتی که در حال حاضر رتبه اول دنیای سرگرمی را به خود اختصاص داده است. در همین راستا این بار قصد داریم به بررسی تعدادی از سری بازی های پرفروش تاریخ بپردازیم که از نزدیک به سه دهه گذشته تاکنون توانسته اند فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و شرایط را برای پیشرفت بازی های رایانه ای هموار کنند.

۱- Super Mario Bros

نینتندو سال ها پیش از اینکه وارد صنعت بازی های رایانه ای شود، در زمینه تولید کارت های بازی فعالیت می کرد. در ادامه بعد از ساخت و عرضه اولین کنسول این شرکت با نام NES همه چیز برای شرکتی که به دنبال تغییر در دنیای مدرن بود، عوض شد. نینتندو به یکباره توانست زمینه فعالیتی خود را تغییر داده و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکت های حاضر در زمینه عرضه سخت افزار و بازی های رایانه ای شناخته شود. اگر دلایل موفقیت نینتندو در طول این سال ها را به بررسی کنیم مطمئنا به یک نام می رسیم.

سوپر ماریو تبدیل به دلیل شماره یک خرید کنسول های نینتندو شد. عنوانی که به برای اولین بار توسط شیگور و میاموتو ساخته شده و اکنون تبدیل به پرطرفدارترین بازی رایانه ای تمام تاریخ شده است. حتی اگر در کشورمان از هر کسی با هر سنی بپرسید مطمئنا برای یک بار هم که شده ماریو یا همان قارچ خور خودمان را تجربه کرده اند. اولین عنوان از این سری در سال ۱۹۸۵ برای NES عرضه شد.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

عنوانی که با نام کامل Super Mario Bros اولین قدم از راهی طولانی را برداشت. امروزه این سری در سبک های مختلفی همچون پلتفرمر، ماجراجویی، مبارزه ای و پازل عرضه می شود. با توجه به آخرین آمار رسمی که از سوی نینتندو منتشر شده در کل سری بازی هایی که نام ماریو را یدک می کشند، بیش از 446 میلیون نسخه به فروش رسیده اند.

این در حالی است که اگر آمار اعلام شده را تنها به عناوین مخصوص به این شخصیت که با نام سوپر ماریو شناخته می شوند، را مورد بررسی قرار دهیم با آماری معادل 275 میلیون نسخه روبرو می شویم. با توجه به اطلاعاتی که از سوی نینتندو به عنوان تولید کننده اصلی این سری اعلام شده به این نتیجه می رسیم که سری بازی های ماریو پرفروش ترین بازی رایانه ای تاریخ است.

با این حال نباید از یاد برد که یکی از دلایل اصلی این امر وجود تعداد زیادی بازی است که از نزدیک به 30 سال گذشته روی پلتفرم و کنسول های مختلف عرضه شده اند. در نهایت بایستی به این موضوع نیز اشاره کرد که ماریو تاکنون میزبان تعداد زیادی فیلم، انیمیشن و حتی مانگا (معادل کتاب های مصور در ژاپن) بوده که با اسباب بازی های متعددی همراه شده اند. در حال حاضر نینتندو مشغول به ساخت عنوانی جدید از سری با نام سوپر ماریو ورد سه بعدی است که به صورت انحصاری برای کنسول Wii U عرضه می شود. کنسولی که این روزها فروش خوبی ندارد.


۲- GTA

گیمرهای نوجوان و جوان کشورمان مطمئنا سری بازی های GTA را به خوبی می شناسند. عنوانی که هر چند در طول سال های گذشته از سوی نهادهای مختلف در سرتاسر جهان مورد حمله قرار گرفته اما ذره ای از محبوبیتش کاسته نشده. بی شک یکی از بزرگترین آلمان هایی که با قرار گرفتن در قالب این سری باعث موفقیت آن شده، نوآوری و وجود آزادی عملی است که در هیچ عنوانی دیده نمی شود. چه آن زمان که دو قسمت اول سری به صورت دو بعدی تولید شده بودند و چه در حال حاضر که با گرافیکی خیره کننده قابلیت انجام هر کاری را در اختیار گیمر قرار می دهند، GTA در بالاترین سطح ممکن قرار داشته است.

استودیو بازی سازی راکستار در طول چند سال گذشت با عرضه عناوین مختلف از این سری برای کامپیوتر، کنسول های خانگی و دستی نه تنها موفقیت فراوانی را از لحاظ کیفی به دست آورده بلکه با استقبال خوبی از سوی گیمرها مواجه شده است. طبق آخرین آماری که مربوط به قسمت چهارم می شود، سری بازی GTA موفق شده فروشی معادل ۱۲۵ میلیون نسخه را تجربه کند. جالب است بدانید که در سال ۱۹۹۷ میلادی با عرضه اولین قسمت از سری مسئولین راکستار با هزینه کردن مبلغی سعی بر این داشتند که بر ضد بازی خود تبلیغ کنند.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

تبلیغاتی که در نهایت به کنجکاوی و خرید یک نسخه از سوی گیمرها منتهی می شد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که سن آندریاس به عنوان پرفروش ترین بازی پلی استیشن 2 شناخته می شود. پلتفرمی که لقب پرفروش ترین کنسول تاریخ را یدک می کشد. GTA درحالی به این موفقیت دست پیدا کرده است که سونی به عنوان سازنده پلی استیشن 2 عناوینی بزرگی همچون گرن توریزمو، رب النوع جنگ و جک و دکستر را برای این کنسول عرضه کرده بود.

در نسل فعلی نیز راکستار تاکنون یک عنوان اصلی و دو قسمت جانبی را نیز برای اکس باکس 360، پلی استیشن 3 و کامپیوترهای خانگی عرضه کرده که هر کدام فروش فوق العاده ای را تجربه کرده اند. در نهایت بایستی به این موضوع اشاره کرد که پنجمین قسمت از سری طی دو هفته آینده عرضه شده و این پتانسیل را در اختیار دارد که سود فراوانی را روانه راکستار و T2 به عنوان ناشر بازی کند.


۳- Call of Duty

امروزه برخلاف سال های دور که بازی های رایانه ای به عنوان یک صنعت، جدی گرفته نمی شدند، شاهد این هستیم که سری بازی های ندای وظیفه وضعیت را به طور کامل تغییر داده اند. شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که فیلم های هالیوودی با آن بودجه های سرسام آور در زیر سایه بازی های کامپیوتری قرار گیرند که از لحاظ هزینه ساخت به هیچ وجه قابل مقایسه با آنها نیستند.

به طور مثال در این زمینه می توان به ندای وظیفه: جنگ های مدرن ۳ اشاره کرد. این نسخه از ندای وظیفه توانست در ۲۴ ساعت ابتدایی به فروشی معادل ۴۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند. جالب است که در ادامه و با گذشت ۱۶ روز ندای وظیفه بالاخره توانست رکورد دو فیلم اوتار و قسمت آخر هری پاتر را شکسته و فروشی بیش از یک میلیارد دلار را تجربه کند.

آمار اعلام شده تنها برای یک عنوان از این سری به خوبی نشان می دهد که موفقیت ندای وظیفه اتفاق نبوده. طبق آخرین اطلاعاتی که از سوی اکتیویژن به عنوان ناشر این عنوان منتشر شده، فروش کل سری در حدود ۱۲۰ میلیون نسخه بوده. نکته مهم در رابطه با سری ندای وظیفه این است که عمده فروش این عنوان به کنسول ها و کامپیوترهای خانگی تعلق دارد.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

همین مسئله در نهایت نشاندهنده این موضوع است که نسخه های به فروش رسیده از بازی قیمتی معادل 40 تا 60 دلار داشته اند. حال کافی است که فروش بسته های قابل دانلودو نسخه های دیجیتالی عناوین قدیمی را نیز به آمار اعلام شده بیفزاییم تا با سودی مواجه شویم که می تواند آینده هر شرکتی را برای سال های متوالی تضمین کند.

در حال حاضر تنها شرکت EA است که سعی دارد با ندای وظیفه اکتیویژن رقابت کند. رقابتی که در سال های اخیر به صرف هزینه های چند ده میلیونی تنها برای تبلیغات منتهی شده است. با وجود موفقیت های چشمگیر ندای وظیفه اوضاع برای این سری در نسل آینده کنسول های خانگی کمی دشوار شده است. حضور رقبای جدی و البته پیشرفت کمس ری در نهایت پیش بینی ها را به این سمت سوق داده که ندای وظیفه حداقل امسال نمی تواند موفقیت های گذشته را تکرار کند. جدیدترین عنوان از این سری با نام ارواح در انتهای سال جاری میلادی برای کنسول های فعلی، نسل آینده و کامپیوترهای خانگی عرضه می شود.


۴- Final Fantasy

داستان فاینال فانتزی شاید برای هیچ بازی رایانه ای تکرار نشود. در سال ۱۹۸۷ میلادی شرکت اسکوئر سافت وضعیت به شدت بدی را پشت سر می گذاشت. اکثر محصولات شرکت از لحاظ فروش عملکرد خوبی نداشته و اسکوئر سافت را به مرز تعطیلی رسانده بودند. هیرونوبو ساکاگوچی در این سال بازی را تحت عنوان فاینال فانتزی طراحی و آماده عرضه کرد. اسکوئر که هیچ امیدی برای ادامه فعالیت نداشت، نام این عنوان را به همین خاطر آخرین فانتزی قرار دارد. هیچ کس پیش بینی نمی کرد که فاینال فانتزی به موفقیت خاصی دست پیدا کند اما برخلاف این نظرات ساخته ساکاگاچوی به عنوان آخرین امید شرکت تبدیل به موفق ترین بازی آن روزها شد.

فروش فوق العاده فاینال فانتزی در نهایت شرایط را برای ساخت قسمت های بعدی و البته بهبود وضعیت اسکوئر سافت که در حال حاضر تحت عنوان اسکوئر انیکس شناخته می شود، فراهم کرد. امروزه این شرکت ژاپنی بعد از گذراندن شرایط بد دو دهه قبل توانسته به یکی از بزرگترین ناشرهای منطقه تبدیل شده و حتی اذستودیو مطرحی همچون آیداس در غرب را به طور کامل خریداری کند. از ماجرای شکل گیری فاینال فانتزی که بگذریم بایستی به ساختار و اطلاعات جزئی این عنوان بپردازیم.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

فاینال فانتزی تا چند سال پیش به عنوان یکی از بهترین عناوین موجود در سبک نقش آفرینی ژاپنی شناخته می شد. بعد از اتفاقاتی که برای ورسوس افتاد. در نهایت مشخص شد که این بازی تحت عنوان نسخه پانزدهم برای کنسول های نسل جدید طی یک یا دو سال آینده عرضه می شود. آماری که اسکوئر انیکس به صورت رسمی اعلام کرده و جمع بندی جدول فروش ژاپن نشان از این دارد که تمامی عناوین اصلی و فرعی از این سری 102 میلیون نسخه فروش داشته اند. نکته ای در این قسمت اهمیت پیدا می کند، حضور تعداد زیادی عنوان جانبی است. هر چند بازی اصلی به قسمت پانزدهم رسیده اما تاکنون عناوین فرعی بسیاری برای کنسول های دستی و خانگی عرضه شده.

همین موضوع یکی از دلایل اصلی فروش بالای این سری است. جالب است بدانید که تاکنون دو فیلم بلند سینمایی به صورت انیمیشن نیز از این سری ساخته شده اند که البته تنها یکی از آنها به داستان بازی ها ارتباط داشته است. مسئله دیگری که باعث شده این سری بعد از گذشت این سال ها و عرضه تعداد زیادی بازی هنوز هم طرفداران جدیدی را به سمت خود جذب کند. این است که هیچ کدام از قسمت های اصلی از لحاظ داستانی به یکدیگر ارتباط نداشته و کاملا مجزا هستند.


۵- FIFA

شبیه ساز مسابقات فوتبال یکی از قدیمی ترین بازی های ورزشی است که با افزایش طرفداران مسابقات واقعی به مرور پیشرفت کرده است. اولین شرکتی که در زمینه ساخت فوتبال شروع به کار کرد، EA بود. این شرکت آمریکایی در تعطیلات کریسمس سال ۱۹۹۳ اولین قسمت از سری بازی های فیفا را به صورت جهانی عرضه کرد. عنوانی که از همان ابتدا با در اختیار داشتن تعداد زیادی از تیم های ملی و باشگاهی توانست طرفداران بسیاری پیدا کند. نکته ای که امروزه فیفا را به عنوان یکی از مدعیان پرفروش ترین بازی سال قرار داده، حضور همیشگی و البته پیشرفت آن بوده.

سازندگان بازی در استودیو داخلی EA با توجه به پیشرفت فناوری به این نکته دقت کرده اند که برای باقی نگه داشتن گیمرها در جبهه خود هر ساله بایستی فیفا را بیش از همیشه به فوتبال واقعی شبیه کنند. در همین راستا و بعد از نمایش های اولیه فیفا ۱۴ برای نسل آینده کنسول های خانگی کاملا مشخص است که دیگر تفاوت آنچنانی میان این بازی رایانه ای و مسابقات واقعی فوتبال باقی نمانده.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

انیمیشن های طبیعی، گرافیک خیره کننده و کنترل تمامی بخش های یک تیم از جمله مواردی هستند که این روزها فیفا را در سطح به مراتب بالاتری از PES قرار داده اند. وجود تمامی موارد اشاره شده به همراه حضور همیشگی سری در نهایت به این امر منتهی شده که سری بازی های فیفا بعد از گذشت 20 سال فروشی معادل 100 میلیون نسخه داشته باشند. این در حالی اس تکه با افزایش تعداد کنسول ها در هر نسل می توان پیش بینی کرد که فیفا حتی در سال های آینده از بازی های اکشن که مخاطب بیشتری دارند نیز پیشی بگیرد.

امروزه با توجه به قابلیت بازی کردن فیفا به صورت چهار نفره از طریق یک کنسول این عنوان تبدیل به انتخاب شماره یک جمع های دوستانه شده است. عنوانی که با توجه به ماهیت فوتبال و تکراری نشدن آن هیچ وجه مخاطب های خود را از دست نمی دهد. تنها شاید روزی با پیشرفت بیشتر PES خریداران این عنوان به سمت شبیه ساز ژاپنی نتمایل پیدا کنند.


۶- Need For Speed

کسانی که رانندگی با اتومبیل را تجربه کرده اند همگی اعتقاد دارند که انجام حرکت های نمایشی، رانندگی با سرعت بالا و نبود دغدغه نسبت به خسارت اتومبیل جذابیت هایی هستند که به این راحتی در اختیار هر کسی قرار نمی گیرند. در همین راستا بازی های رایانه ای سبک اتومبیل رانی جذابیت هایی را در اختیار گیمر قرار می دهند که شاید در دنیای واقعی دست نیافتنی باشند.

یکی از اولین عناوینی که سعی کرد به جای شبیه سازی دقیق لذت اشاره شده را به وجود آورد، (Need For Speed NFS) بود. شروع این سری به سال ۱۹۹۴ میلادی برمی گردد. در آن سال ها هر چند محدودیت های گرافیکی بسیاری در مقابل سازندگان قرار داشت اما EA توانست با استفاده درست از امکانات موجود عنوانی را روانه بازار کند که هنوز هم جذابیت خود را از دست نداده. از همان ابتدا تمرکز سازندگان روی این موضوع قرار داشت که گیمز را در قالبی کاملا متفاوت با رانندگی در واقعیت قرار دهند.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

تعقیب و گریز با پلیس ها و وجود اتومبیل های گران قیمت که شاید تجربه ما از آنها تنها به دیدن تصاویرشان خلاصه می شد یکی از اصلی ترین نکات مثبت NFS بود. در حال حاضر آخرین نسخه از NFS با نام رقبا در انتهای سال جاری میلادی عرضه می شود. بعد از موفقیت استودیو کریتریون در بازگرداندن NFS به روزهای اوج اینبار تیمی جدید سعی بر این دارد تا فرمول قدیمی تعقیب و گریز با پلیس را به شکلی بهتر پیاده سازی کند.

شرکت EA به عنوان یکی از بزرگترین ناشرهای دنیای بازی های رایانه ای چندی پیش اعلام کرد که اینس ری تاکنون 100 میلیون نسخه فروش داشته است. همین موضوع به خوبی نشان می دهد که هر چند تعداد زیادی بازی از این سری برای پلتفرم های متعدد عرضه شده اما همچنان NFS توانسته با فراز و نشیب های بسیار مخاطب خود را حفظ کند. مخاطبی که هر سال منتظر عرضه یکی از عناوین سری با بالاترین سطح کیفی ممکن است. نکته قابل توجه این است که فروش اینچنینی NFS تنها مربوط به بازار عناوین آرکید می شود. در مقابل بازی های اینچنینی شبیه سازهای واقعی اتومبیل رانی نیز قرار دارند که دارای طرفداران خاص خود هستند.


۷- Sonic

سگا یکی دیگر از شرکت هایی بود که سال ها پیش نتوانست در مقابل رقبایی همچون سونی و نینتندو ایستادگی کند. هر چند سگا بعد از شکست تجاری دریمکست از دنیای سخت افزار کناره گیری کرد اما همچنان به عنوان یکی از ناشران بزرگ صنعت بازی های رایانه ای حضور دارد. اگر دلایل موفقیت سگا در ابتدای کار خود و زمان عرضه کنسول سگا جنسیس (مگادرایو) را بررسی کنیم با نام سونیک روبرو می شویم.

سونیک شخصیتی بود که تنها به یک دلیل که چیزی جز رقابت با ماریو نبود، شکل گرفت. بر خلاف ماریو که کند بود، سونیک با سرعت بالا و پرش های بلند در نقطه مقابل شخصیت محبوب نینتندو قرار گرفته و به سرعت محبوب شد. جذابیت های بصری عناوین مرتبط با سونیک در آن سال ها و البته طراحی خوبی بازی این سری را به رقیب شماره یک سوپر ماریو تبدیل کرد. با اینحال این رقابت برای مدت زیادی طول نکشید. تغییرات متعدد در ساختار بازی و الگوگیری نامنساب از ماریوهای سه بعدی در نهایت محبوبیت سونیک به عنوان یک بازی خوب را کاهش داده و سگا را وارد فاز جدیدی کرد. فازی که در نهایت با شکست دریمکست به انتها رسید.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

بعد از پایان پروژه سگا در زمینه سخت افزار سونیک دیگر عنوانی انحصاری نبوده و برای پلتفرم های مختلف عرضه شد. جالب است که چندس ال پیش پای سونیک حتی به عناوین ماریو نیز باز شد. امروزه که سگا می داند توان رقابت با نینتندو را در اختیار ندارد، سعی می کند به وسیله محبوبیت کنسول های رقیب قدیمی خود از سونیک سود بیشتری کسب کند.

در همین راستا اعلام شده که تاکنون بیش از 85 میلیون نسخه از سری بازی های سونیک به فروش رسیده است. جالب است که سود به دست آمده از فروش این عناوین تنها به بازی های ارتباط پیدا می کند که سونیک در آنها شخصیت اصلی بوده. سگا در کنار فروش بازی های رایانه ای انیمیشن ها و اسباب بازی های بسیاری را با محوریت این خارپشت آبی به فروش رسانده. در نهایت بایستی به این موضوع اشاره کرد که جدیدترین عنوان از سری بازی های سونیک با نام دنیای گمشده طی ماه های آینده برای کنسول های 3DS و Wii U عرضه می شوند که هر دو متعلق به نینتندو هستند.


۸- Pro Evolution Soccer

تنها شبیه ساز ورزش که می تواند دو عنوان مختلف را در لیست پرفروش ترین بازی های تمام تاریخ قرار دهد، فوتبال است. برخلاف فیفا که کار خود از کنسول های قدیمی همچون سگا جنسیس با گرافیک دو بعدی شروع کرد، کونامی کحمی دیرتر و در سال ۱۹۹۶ میلادی با یک بازی کاملا سه بعدی و به صورت انحصاری برای پلی استیشن وارد رقابت با فیفا شد. در ابتدای کار با توجه به اختصاص عمده بازار عناوین اینچنینی به فیفا کونامی ریسک نکرده و بازی خود را تنها در ژاپن و با تیم های باشگاهی این کشور عرضه کرد. برخلاف انتظارات استقبال خوبی از Winning Eleven به عمل آمده و کونامی به سرعت و بعد از گذشت یک سال نسخه بین المللی بازی با حضور تیم های ملی مطرح جهان را آماده کرد.

اینجا بود که یکی از سخت ترین و طولانی ترین رقابت های موجود در دنیای بازی های رایانه ای شکل گرفت. در ادامه کار کونامی نسخه های مختلف بازی را عرضه کرد و در نهایت بعد از گذشت چند سال تصمیم گرفت که نام بازی را در خارج از ژاپن به PES تغییر دهد. جالب است که اکثر گیمرهای کشورمان این سری را با Winning Eleven ۳ می شناسند که مربوط به سال ۱۹۹۸ میلادی می شد.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

این عنوان حتی تیم ملی کشورمان را نیز به همراه داشت. نکته قابل توجه این است که اکثر نسخه های به فروش رسیده در داخل کشور مربوط به ژاپن شده و هیچ کدام انگلیسی نبودند. با اینحال گیمرها با صرف ساعت ها وقت از جزییات منوها باخبر شده و از آنها استفاده می کردند. با افت چشمگیر PES در نسل فعلی و البته پیشرفت مناسب فیفا کونامی این روزها شرایط خوبی را در زمینه فروش شبیه ساز فوتبال خود پشت سر نمی گذارد.

همین مسئله در کنار خریداری نکردن لایسنس بسیاری از تیم های باشگاهی ملی فروش بازی را کاهش داده و باعث شده که تا انتهای سال 2012 میلادی این سری 81 میلیون نسخه فروش کند. بایستی دید در آینده کونامی چه برنامه هایی را برای از بین بردن فاصله به وجود آمده و البته بازگرداندن طرفداران PES به این سری در نظر دارد. نکته قابل توجه این است که PES4 طبق آخرین اطلاعات رسمی برای کنسول های نسل بعد عرضه نشده و به وسیله موتور گرافیکی جدید Fox ساخته می شوند که توسط استودیو کوجیما پروداکشن طراحی شده است.


۹- Resident Evil

ژانر ترس در دنیای بازی های رایانه ای با نام رزیدنت اویل شناخته می شود هر چند قبل از عرضه اولین قسمت از این سری در سال ۱۹۹۶ میلادی بازی های دیگری نیز در ژانر ترس عرضه شده بودند اما این ساخته کپکام بود که با توجه مناسب به المان های ژانر و استفاده از آنها در محصولی با کیفیت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. رزیدنت در همان ابتدا و به عنوان بازی جدید توانست فروش فوق العاده ای را تجربه کند. در ادامه نیز کپکام با دیدن موفقیت سری بلافاصله مراحل ساخت قسمت دوم به کارگردانی هیدکی کامیا را شروع کرد.

فروش خوب سری همینطور ادامه داشت تا اینکه برای بار دیگر نوبت به شینجی میکامی خالق سری و قسمت چهارم رسید. میکامی با ایجاد تغییرات اساسی در گیم پلی سری و البته ایجاد جلوه های گرافیکی و سینمایی فوق العاده به یکباره رزیدنت اویل را وارد مراحله جدیدی کرد.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ

فروش فوق العاده قسمت چهارم روی گیم کیوب و پلی استیشن ۴ مسئولین کپکام را قانع کرد که به ریشه های سری بازنگشته و عناوین بعدی را نیز به همین شکل طراحی کنند. در ادامه و با خروج سازندگان قدیمی سری همچون میکامی و کامیا تیمی جدید مراحل ساخت قسمت پنجم را شروع کرده و در نهایت این عنوان برای پلتفرم های نسل حاضر عرضه شدند. هر چند رزیدنت اویل ۵ در زمینه کیفی به هیچ وجه نتوانست موفقیت گذشته را تکرار کند اما باز هم فروش خوبی داشت.

در نهایت نیز چند ماه پیش ششمین عنوان اصلی از این سری عرضه شد که سعی داشت فرمول سابق را با صحنه های سینمایی پیش تر پیاده سازی کند اما در انجام درست همین کار نیز موفق ظاهر نشد. رزیدنت اویل ۶ از نظر کیفی و تجاری شکست خورده و در حال حاضر آینده سری را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

با وجود تمام ماجراهای اشاره شده این سری تاکنون ۵۶ میلیون نسخه فروش داشته که برای عنوانی در ژانر ترس بی شک فوق العاده است. چندی پیش شایعاتی منتشر شد که کپکام قصد دارد هفتمین قسمت از این سری را برای نسل آینده با تغییرات اساسی آماده کند. عنوانی که بسیاری انتظار دارند بعد از شکست های اخیر به ریشه های سری بازگردد.


10- Halo

آخرین عنوان حاضر در این لیست به نوعی تنها عنوان انحصاری مایکروسافت در طول دو نسل گذشته است که همواره در بالاترین سطح کیفی ممکن قرار داشته و طرفداران بسیاری را نیز در اختیار دارد. هیلو عنوانی است که با عرضه در سال 2001 میلادی به نوعی جدیدترین عضو در فهرست پرفروش ترین سری بازی های تاریخ است. با وجود موفقیت Gears of War در نسل فعلی باز هم هیلو محبوبیت خود را حفظ کرده و توانسته به عنوان پرفروش ترین بازتی انحصاری مایکروسافت و البته کنسول ها در دو نسل اخیر ظاهر شود.

یکی از نکاتی که مطمئنا تاثیر به سزایی در موفقیت هیلو داشته قسمت چند نفره آنلاین است. زمانی که قسمت اول هیلو در سال 2001 میلادی عرضه شد، بازی به صورت آنلاین روی کنسول های خانگی معنایی نداشت. هیلو در آن زمان با تکیه بر شکبه لایو توانست این قسمت از بازی ها که تنها به کامپیوترها اختصاص داشتند را وارد کنسول ها کنند.

بهترین بازی های رایانه ای تاریخ
با اینحال نکته اشاره شده تنها عامل موفقیت هیلو نبوده. استفاده از داستانی گسترده، دنیایی غنی و گیم پلی روان از جمله دیگر مواردی بودند که همواره به عنوان نقاط مثبت سری بازی های هیلو شناخته می شدند. تاکنون چهار عنوان اصلی و دو عنوان فرعی برای پلتفرم های مایکروسافت از این سری عرضه شده اند که هر کدام فروش بسیار خوبی داشته اند.

چندی پیش از سوی مایکروسافت به صورت رسمی اعلام شد که فروش کلی سری ۵۰ میلیون نسخه بوده. با در نظر گرفتن این عدد بایستی به این موضوع اشاره کرد که هیلو تنها عنوان اکشن و انحصاری کنسول هاست که در لیست پرفروش ترین بازی های تاریخ قرار می گیرد.

طی نمایشگاه E۳ امسال مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی خود عنوانی جدید از این سری را به صورت ناقص معرفی کرد که قرار است به صورت انحصاری برای کنسول اکس باکس وان عرضه شود. اشاره به این موضوع نیز خالی از لطف نیست که بعد از به اتمام رسیدن مراحل ساخت هیلو ریچ سازندگان اصلی بازی در استودیو بانجی از مایکروسافت و هیلو جدا شده و بعد از آن مراحل ساخت بازی برعهده استودیو ۳۴۳ قرار گرفت که به صورت داخلی در مایکروسافت مشغول به کار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملی

      NFS most wanted عالی بود عالی
      Resident Evil 4 فوق العاده بود
      Call of Duty black ops حرف نداشت.
      fifa و pes هم که جای خود

      پاسخ ها

      • صادق

        بانظرت موافقم

      • porya

        چرا اساسین کرید رو نزاشتین

    • بدون نام

      فقط pes
      pes2014 هم تازه اومده بازی کردم عالیه

      پاسخ ها

      • Ufo

        فقط call of 5

    • بدون نام

      Final Fantasy VII عاااااالي بود!!

      پاسخ ها

      • پریا

        prince of persia و Final Fantasy VII خیلی کسل کننده ان

    • پویا

      فقط قارچ خور
      فقط میکرو و خاطراتش
      زنده باد یاد و خاطرات کودکی
      زنده باد بچه های دهه 60

    • EHSAN

      فقط Call of Duty 6

      پاسخ ها

      • صادق

        فقط کلاف 6 عشق

    • علی

      فقط خاله بازی یا دکتر بازی یادش بخیر

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        صحیح :/

    • حمیدرضا

      GTA فوق العاده س
      و همینطور PES

    • اشکان

      فقط pes وneed for speed

    • eli

      just GTA

    • بنده ي خدا

      گيرم كه اين بازي ها رو به آخر برسونين...بهتون جايزه ميدن يا به علمتون اضافه ميشه؟...اگه براي هيجان چند دقيقه ايش بازي ميكنين ول معطل هستيد چون شور و هيجان حقيقي در تحصيل علوم الهي در راه خداست...والا...

      پاسخ ها

      • ایرانی

        ....... اینجا جای اظهار نظر امثال تو نیست ......!!!

      • بدون نام

        منفی ها رو حال کن و ببند دهنتو

      • بدون نام

        عزیزم هر چیزی جای خودش رو داره؛ لطفا مسایل رو با هم قاطی نکنید.علایق آدمهای مختلف متفاوته و بیشتر آدمها علاقه ای به مسایل دینی و مذهبی ندارن

      • بدون نام

        حالا تو با تحصیل علوم الهی چه نفعی واسه بشر داشتی جز یه روضه خوندن

      • بدون نام

        کاملا مشخصه که از قصد این نظر دادی تا مذهبی ها فحش بخورند . کارت خیلی کثیف بود

      • مسعود

        دوست عزیزی که گفتی بیشتر آدما علاقه ای به مسائل دینی و مذهبی ندارن خدمتت عرض کنم که انسان بدون معنویت به پوچی و یاس فلسفی می رسه

      • یه بازی ساز

        آقاب محترم ادمین سایت لطفا این چرت و پرت هایی
        که این اشخاص نوشتن حرف همه رو جمع میکنم والسلام بدون دین و مذهب و خداپرستی انسان ول معطله الکی نیومدید اینجا کارهای چرت و پرت بکنین و آخرش هم بمیرید کاراتون حساب رسی داره اون دنیا اینقدر هم شهر هرت نیست هرکسی هرکار بکنه دوم اینکه خدا انسانو خلق کرد برای اینکه تو مسیر اون حرکت کنه اول اینکه نظر مرکز که گفته بود با این بازی ها جایزه نمیگیرید غلطه چون همه که نباید تحصیل حوزوی کنند و بسیاری از فواید بازیهای رایانه ای رو در رسانش دین و جنگ با داعش و دفاع علیه ایران رو میبینیم که کارهای شهدای گرانقدر ماست ولی بازی های مزخرفی مثل جی تی ای و بازی های بی محتوای دیگه ای مثل منهات و سیمس هم که شاید اسمش رو شنیده باشید به درد لای جرز دیوار هم نمی خوره و به نظر چیزای بهتری برای جرز دیوار وجود دارند چه برسه به اینا من خودم بازی ساز هستم ولی در راه خدا کار می کنم نه فقط بازی های انقلابی بسازم نه بازی های روایتگر تاریخ مثل جنگ جهانی و دوران قدیم و داستان های شاهنامه هم در نظر من هست و در پاسخ به اشخاصی که می گن برخی به دین علاقه ندارن باید بگم زندگیشون تو مسیر علافی هستش اگه کار سازنده هم برای خودشون و مملکت بکنن تهش هیچه چون در راه خدا نیست و خدا به ریاکاری هیچ پاسخی نمیده و میگه برو از همونی که کارتو براش کردی پاداشتو بگیر بعد هم هر روحانی بعد نیست شما زباله های مملکت هستین که این حوری مملکتو به گند زدید و نظراتی که اعتقادات جامعه اسلامی رو به هم می زنن رو منتشر می کنید و همون بهتره وقتی چیزی نمی دونید و همش دنبال عیب جویی از روحانیون و افراد دینی و دولت هستید و کور خود و بینای مردم هستیدحرف نزنید و اول عقلتون و به کار بندازید و مثل حیوانات چهارپا نباشید حیف اون عقل که تو جمجمه ی شما ها باشه مثلا اشرف مخلوقات آفریده شدید و در آخر هم تشکر میکنم از مدیر سایت که این نظر رو تایید میکنن چون این نظر باید بخوره تو گوش اونایی که حرف سالم تو دهنشون در نمیاد و تشکر از اونایی که از دین و خدا و اعتقادشون دفاع کردند یا حق خدا یارتون

      • ناشناس

        زندگی مردم به تو ربطی نداره بذار مردم هر جوری خواستن زندگی کنن

      • پارسا

        اخه چی سرت

      • بدون نام

        بحث هر کدوم جدای عبادت یک طرف بازی یک طرف خداوند که تگفت شب تا صبح بشین دعا بخون یا گریه کن یکم همه به تفریح بازی کن من که با تمام این بازی ها خاطر دارم خیر ازدویکی شماره 4-10

      • Danil.S.Kennedy

        هر انسانی نیاز به سرگرمی داره ... حالا چگونه و چه مدلشو دیگه خدا داند ... اگه قرار بود بر پایه نظر شما همه چیز بچرخه باید اینم اضافه کنیم که وقتی سینما میریم و یه فیلم اکشن میبینیم ... یه مامور کارکشته نمیشیم ... ولی به هدفمون که 2 ساعت سرگرمیه رسیدیم ... یا همون بازی هایی که هممون توی بچگیمون توی کوچه انجام میدادیم ... همشون بدرد نمیخورن ! گیمینگ هم اونقدر عظمت داره که چ من چ شما اگه کل زندگیمونم رو هم بزاریم به عظمت گیمینگ نمیرسه ... بازی های مورد انتظار ...متا ی بازی جدید ... گیم پلی ... همزاد پنداری با کارکتر ها ... داستان فوق
        ... العاده ی بازی ها ... رترو گیمینگ و

        اینو گفتم که همه بدونن ... و گرنه با دیسلایک دادن و دعوا کردن چیزی عوض نمیشه ... برای شما هم یه دست سوپر ماریو تجویز میکنم D:

      • بدون نام

        حتما بازی هم حرومه ؟؟؟

      • علی لک

        احسنت برادر بیا تلگرامم @ALI_LAK_81

    • شهاب

      فقط gtav

    • hosna

      پس assasins creed کو ؟

    • Old gamer

      باسلام
      تقریبا میشه گفت همه اینا رو بازی کردم
      عاشق Resident Evil 4 هستم
      طوری سری چهارم اون رو چهل بار تموم کردم
      به نظر من این درست نیست که بگیم چون بازی فروشش زیاد بوده پس از همه بهتره
      تو این میون بازی هایی هستند که واقعا طرف دارای زیادی داشتن و دارن
      مثل
      God of war . Metal gear solid . devil may cry . medal of honor . tomb raider . و...
      در ضمن خیلی دیگه هم هست که الان یادم نیست
      برای همه گیمرا که زندگی رو ول نکردن آرزوی موفقیت دارم...

    • گیمر بسیار حرفه ای

      به نظر من crysis و dead space هم مي تونستن تو اين رده بندی باشن منتظر crysis 4 باشید من مطمن هستم جنجالی ترین بازی خواهد شد crysis از گرافیک فوق العاده ای همراه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از بازی های فضایی وتخیلی خوشم نمیاد

    • بدون نام

      بی نظر من اول جی تی ای وی بعد کالاف دیوتی

    • امیر

      pes13 عالی ترین بازی

    • علی

      فقط ASSASSINS CREED 4

    • نیکزاد

      واقعا جای کراش باندیکوت خالیه
      بهترین بازی تمام طول تاریخ
      دوست داران کراش لایک کنن

    • MOHAMMAD

      فقط بازیهDevel my cryبهترشو ندیدم تاحالا

    • بدون نام

      فقط جی تی ای. چون بهترین و خاطره انگیزترین بازی است که تاحالا بازی کردم

    • محمد

      پس بازی هایی نظیر prince of persia و battlefield و generals کجاهستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        prince of persia و Final Fantasy VII خیلی کسل کننده هستن.

    • manhunt

      ترسناک ترین بازی دنیا manhunt. تا حالا 10 بار بازیش کردم ولی هنوز ازش سیر نشدم

      پاسخ ها

      • ئا

        manhuntترسناک نیست خشن هستش

    • مهدی

      فقط resident evil4

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        کلا 4 اوکیه (:
        ... بازیش میکنم یک حالی میده Wii هنوزم تو

      • رضا

        عالیه

    • Mrr2d

      The last of us و farcry4 اينا خاليه اين سونيك كجاش خوبه

      پاسخ ها

      • reza8a

        آره مخصوصا the last of us

      • Danil.S.Kennedy

        شمارو نمیدونم
        ولی ایا د لست فرانچایزه ؟! تکرار میکنم
        "فرانچایز"

        سونیکم همه جاش خوبه :/

        نمیتونی لول رد کنی ایراد نگیر ناموسا

    • محمدجوادعلیزاده

      فقط اویل دیگه هیچکدوم بدردنمی خوره

    • صادق

      من موندم چرا همه الکی از فیفا تعریف میکنن
      در برابر پی ای اس ....فیفا حرفی برای گفتن نداره
      چه گرافیک و چه گیم پلی

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        قبل 2010 اینطوری بود ولی خب الان پی اس افت کرده

    • محمد

      بازیهایی که شما ها بازی میکنید بچه بازیه

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        صحیح
        فقط Angony :/

        تو عمرت فک نکنم کلمه ای به اسم "گیم پلی" شنیده باشی

    • محمد جواد

      بچه ها یک بازی شمشیر زنی جالب معرفی کنید مثل سام ماجرا جو

      پاسخ ها

      • محسن

        یا حضرت فیفا.سام ماجراجو شمشیر زنیه؟؟؟؟

    • Max Payne

      Max Payne 2 یادت بخیر

    • مجتبی

      بازیها سبک های متفاوت داره مثلا یایبریا که خدای سبک ادونچره جاش خالیه

    • علي

      بهترين بازي تاريخ فقط اويل ٤و٥و٦و اويل روليشن٢بهترين بهترين

    • محمد نذير

      بازى هاى call of dutty بهترين است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کالاف از یک تا هفت خوب بود

    • Abolfazl

      پس وارکرافت و پرنس اف پرشیا چی پر طرفدار ترین بازی های دنیا رو نزاشتی

    • عاشق گیم

      فقط سونیک وGTA sanوv بهترینها

    • کسرا

      بازی پارس ایمپریا پس کجاست؟ www.parsimperia.ir

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین جاست جایی نرفته:D

    • سعید

      سلام

      پاسخ ها

      • تیرداد

        سلام

    • پسر جنجالی

      بهترین بازی های دنیا از نظر من 1-doom کالاف دیوتی ادوانسد وار فار 3بلک آپس 2و3 4اینفینیتی وار فار 5 فارکرای امبد وارم مورد پسند شما باشد لطفا لایک کنید

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        خب فار کرای رو زیاد ندیدم پس نظر نمیدم ... اما میرسیم به کالاف
        ...

        تمام بازی هایی که شما گفتی جز بلک اپس 1 شرووری بیش نبودن ... باور ندارین ؟! خب کاری نداره که ! یه مقایسه با مدرن وارفر بزنید یا اینکه برید تاریخچه کالاف رو ببینید

        دووم هم که کلا خوبه
        (:

    • داریوش 60006 d d

      درود . بازی های زیبایی هستند اما یکی از بهترین و سیاسی ترین بازی که در دنیا ساخته شده بازی نیست جز بازی
      Joint Task Force
      یا gtf
      شاید کسایی که دنیا دیده باشن و زندگی رو خوب میفهمن بدونن که این بازی همیشه تازگی دارد و همیشه میتوان از او به عنوان بهترین ها نام برد
      بازی های دوست داشتنی تاریخی مثل جنگ های صلیبی من همه رو دوست دارم اما بازم میگم نسبت دید شما به بازی همه چیز رو نشون میده بازی gtf رو همه بازی نمیکنن یا اینطور بگم یک بازی خاص دید خاص میخواد
      موفق باشید

    • شهریار پاشا

      داداش خدایی فارکرای 3 رو بازی نکردی؟

      خدایی بهترین بازیی بود که تو دوران گیمریم بازی کردم داستانش وااقعا گیرا بود باید رتبه 1 رو میگرفت

      به دوستانی که هنوز بازی نکردن حتماااا تهیه و بازی کنین خیلیییی بازی قشنگ و با کیفیتیه پشیمون نمیشد❤

    • کاپیتان پرایس

      هیچ شرکتی نمی‌تونه در برابر کل آف دیوتی ‌‌ اکتیویژیون قد علم کنه.

    • تیرداد

      بهترین بازی جهان:Minecraft

    • soap

      فقط کالاف دیوتی و اویل به نظر من اویل کلا اشغاله مخصوصا اویل 4 هرکی با من موافقه بزنه لایکو

    • مسعود

      فقط GTA V با گرافیک فوق العادش

    • ارش

      فقط god of war

      پاسخ ها

      • س

        دقیقا

    • کیانا

      فقط این بازیا . دخترم اما میدونم چون خیلی سرچ و تحقیق کردم . The Legend of Zelda ___ Ultima VII: The Black Gat
      Super Metroid ___ Fallout 4
      Far Cry 2 ___ Assassin's Creed II
      Deadly Premonitio ___ Just Cause 2 ___ forza horizon2

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        اوخیش ... چ عجب یکی تعصبی نظر نداد

        و چ عجب که یکی متروید و زلدا میشناسه !!!!!!!

        متروید
        Other M
        ش فوق العادست

        زلدا هم همشون خوبن این سوییچه منتاها خفن ترینشونه

    • محمد

      به نظرم جای بازی های هیتمن و ارنچرتد و جاست گاز خالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم جاست گازعالیه

      • Mosy

        زدی توهدف. Just cause2یکی ازبهترین هاست

    • سینا گیمر 2004

      کاملا دروغ

    • حسین

      یعنی این چه چیزیه اخه. بهترین های تاریخ؟ اسمی از ویچر نیست اسمی از متالگیر نیست اسمی فالوت نیست فقط نظر شخصی تو گفتی تا نظر های کلی از تمام بازی ها

    • رضا بهرامی

      فقط اساسینزکرید،جی تی آ،پیس

    • alireza

      سلام کانتر رو یادت رفت بگی

    • erfan

      فقطgta vوpes

    • عرشیا

      همه یه طرف رزیدنت اویل ۴ یه طرف
      از همه بهتر بود داخل کامپیوتر بازی کردم قبلا هم توps2 بازی کرده بودم

    • مهناز

      فیفا و جی تی ای عالی

    • بهارک

      فقط gta v چون من این بازی و نسخه های قبلیش رو خیلی بازی کردم و دوسش دارم و call of duty هم خیلی عالیه

    • بدون نام

      فقط تتریس بالاتر بره هنگ میکنم :(

    • زهرا 21 ساله

      بازی فقط خدای جنگ 1و2 تیکِن هم عالیه به زور دل کندم چون دستگام خراب شد
      موافق ها لایک کنن

      پاسخ ها

      • ممد 25 ساله

        خدا جنگ خیلی تخیلیه.

      • س

        عالیه...بی نظیره

    • جمشید

      رزیدنت اویل 4.یادش بخیر بازی خوبی بود.هر کس یه سبکی از بازی رو می پسنده.منم اویل 4 و هیتمن رو دوس داشتم

    • نگار

      حالم دیگه ازین مطلب به هم میخوره هفته ای هفت دفعه اینو میذارید اولشم ماریوس همون قارچخوره کوفته چیه همون اوووووقققق بسه دیگه

    • فلان شخص

      assassins creed ?
      farcry ?

    • جواد

      مقاله مال دو سه سال پیش

    • مهدی

      زدین بهترین بازی های تاریخ. و تا حدی هم درست هست. ولی برداشتین کل یه مجموعه رو به عنوان بهترین زدید در صورتی که تو هر مجموعه ای فقط چندتاش عالیه البته اگه طرفدار اون مجموعه باشین قضیش فرق میکنه. و در عین حال جای بازی هایی مثل اسکایریم و ویچر و خیلیای دیگه خالیه. که هر کدوم برا خودشون یه انقلاب تو صنعت بازی بودند. من نمیگم بازیایی که زدین اشتباهه ولی میگم لیستتون خیلی ناقص و به درد نخوره.

    • سید مصطفی حسینی

      این مطلب خیلی قدیمیه بدلیل اینکه زده رزیدنت اویل ۶ چند ماه پیش وارد بازار شد و رزیدنت اویل ۷ در طی ساخته درحالی که نزدیک ۴ سال رزیدنت اویل ۶ ساخته شده و نزدیکه ۲ ساله رزیدنت اویل ۷ وارد بازار شده

    • یاسیت رفیعی

      دوستان ولی بگم که بازی جی تی ای از لحاظ قانونی ، غیرقانونیه و فروش این بازی در بعضی از شهر های آمریکا ممنوعه یعنی مثل مواد مخدر و بگم که صحنه و محتوای این بازی به درد نخور ترین بازی هایی هست که دیدم و بازی کردن این بازی کاملا احمقانه و به دور شأن یک ایرانی و مسلمان است لطفا روی حساب گیم پلی خوب و گرافیک بالا خودتونو به چیزایی مشغول نکنید که فکر و ذهن و روحتون رو درگیر جامعه لیبرالیسم آمریکا کنه که تابعان لیبرالیسم که همون آزادی گرا ها هستند افرادی بی فایده هستند که زباله زیستی ای بیش نیستند همچنین سازنده بازی جی تی ای بازی دیگه ای به اسم مَنهات داره که بدلیل ایجاد مشکلات روحی و روانی در افراد از بازار جمع شده و شرکت سازنده رو هم به خاطر این بازی چند میلیون دلار جریمه کردند از نویشنده این مطلب هم می خوام که با تحقیق تبلیغ بازی های مجاز در ایران رو بکنه و بازی هایی که از نظر محتوا فایده دارند نه این جور چیزا و بکش بکش های بی محتوای خارجی که داستان هایی به دور از فرهنگ یم ایرانی دارند به جای برخی بازی های بی محتوا سراغ بازی های ایرانی درجه یکی که حتی به نمایشگاه E3 یعنی نمایشگاه معروف بازیسازی جهان هست هم رفتند و این بازیهای عبارت اند از: گرشاسب، شبگرد ، ارتش های فرازمینی و ...

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        جی تی ای بهترین اپن ورده :/

        اونقدر ازادی عمل داری که فوق العادست !

        بعدشم ما به اعتقادات خودمون عمل نمیکنیم
        (چ اعتقاداتیم مثلا)
        اونوقت راک استار میخواد با جی تی ای رومون تاثیر بزاره ؟

        بازیم توی امریکا ممنوع نیست
        (نمیدونم خبرو از کجا در اوردی)

        راک استار نمیدونم تو
        E3
        گفته ازادی گرا هستم ؟

        منهانتم نمیدونم چون هنوز تجربش نکردم ولی متاش که متوسطه
        (64 اینا بود)

        این بازی هایی هم که شما گفتی به نظر من هیچ کدومشون اوکی نیستن ... فقط از 41148 و ریمستر "قارچ خور" لذت بردم ...

        هرچند اینا سر وضعیت ایرانه و گرنه ملت ایده زیاد داره

        کلا حرف ما اینه

        نه بازی ای که بگیری ملت رو جر بدی بده
        نه بازی ای که شاد باشه و بپر بپر کنه
        (گیمر های عزیز ایرانی میدونن چی میگم ... بازی هایی که چون خشونت ندارن شروورن ... مثل ماریو ... فقط کالافو اساسییییییییین) خب دیگه ... بحث شیرینی بود

    • عرفان

      سلام دوستان عزیز...

    • بماند...

      سلام دوستان کسی میدونه تاریخ انتشار gta 6 کی هست؟


      و بعضیا میگن کلا لغوش کردن


      ممنون میشم جواب بدین❤

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        ایشالا نسل نهم

    • امیر

      مکس پین نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • س

      یکی انصافا god of war تو این لیست جا نداشت؟؟؟
      بازی که با اختلاف زیاد نصبت به همه اینا اوله

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        گاد اف وار فوق العاده بود ولی انچنان تاثیر گزار نبود ...

        اگه قرار بود هک اند اسلش باشه قطعا دویل می کرای بود چون اغاز کننده بکش برو جلو مدرن یا همون هک اند اسلشه

        هرچند این لیست کلا مشکل داره :/

        سونیک داره زلدا نداره llll:

    • ناشناس

      آقا صنعت گیم و بامعنی معادلات ریاضی که وارد یازی کردن گند زدن به جز فوتبال والله یک سری بازی مثل خدای جنگ کدوی می کری با این که معما هم داره هیچ بازی ای ارزش بازی کردن نداره زمان قدیم میکرو وسگا بازی میکردیم هم لذت میبریم وهم سرگرم میشویم اما حالت باید معادلات ریاضی وسط بازی حل کنین هم اعصاب خورد کنین وهم وقتی ویچ لذتی نداره وقتتان و حروم بازی های امروزی نکنین

      پاسخ ها

      • Danil.S.Kennedy

        توصیه میکنم یه نگاه به
        ip
        های جدید و قدیمی زلدا بندازی ...

        ماریو و زلدا فوق العادن ...

        گاد اف وار و دویل می کرای هم هک اند اسلشی فوق
        العاده هستن و توی گیمینگ ماندگار هستند :/

        خواهشا چون بچه بودین میکرو سگا بازی کردین ادای رترو گیمر هارو در نیارید l:

    • hamid

      نید فور اسپید هست ولی فالوت نیست!

    • علی

      بهترین بازی عمرم مکس پین 1 بود بعد اویل 3 بعد هیتمن 1 2 3

    • Javad

      این که نام بازی مثل بایوشاک نیست تو این مقاله و بازیهایی به مراتب سطح پایین و پرطرفدار و بلک باستر تو مقاله ن نشون از ضعیف بودن مقاله است

    • محمد حسین

      بنظرم جای روم توتال وار واقعا خالیه...

    • yasin

      پس watch dogs کو؟؟؟؟
      مگع بهتر از اینم داریم؟؟؟؟؟

    • محمد امین الهی

      همشون عالین

    • علی

      لیستت خوب بود ولی جای بازی های انلاین مثل کانتر . وارکرافت . کالاف و.. واقعا خالیه

    • ارغوان

      بازی های جدید تر بگذارید اینا چیه بچه ها

    • ناشناس

      حرومه حرومه دانلود نکنید

    • مهدی

      بابا نسل تموم شد بازی بذاید دیگه

    • گیمر 1990

      به نظرم بهترین بازیای تاریخ اینهایی هستن که میگم
      توسری رزیدنت اویل 4 از همه بهتره هم داستان بهتری داره هم گیم پلی جذاب ونکات مخفی ومراحل جانبی بسیار زیاد اونو به جذاب ترین نسخه تبدیل کرد حتی نسخه ریمیک 2 و 5و6و7هم نمی تواند در مواردی که گفتم اونو پشت سر بگذارد
      در کال اف بلک اپس1ودر اساسین 2(سه گانه)در گاد او وار نسخه دوم رد دد نسخه دوم پرنس نسخه دوم ندای خوارز نسخه دوم

    • علی

      داداش پس مترو جاش کجاست واساسین کرید اوریجینز

      پاسخ ها

      • فلانی

        داش چرا میری سراغ یکی از قسمت های متوسط اساسین این همه قسمت خوب داره میگی اوریجینز!؟

    • ?????

      پس مورتال کمبت چی ?

    • نیاسان

      چگونه بازی را دانلود کنم

    • nia

      چگونه بازی را دانلود کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج