۶۵۳۲۵۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

پارلمان ایتالیا منحل شد

رئیس جمهوری ایتالیا در پی توافق با نخست وزیر و احزاب این کشور در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات سیاسی، پارلمان این کشور را منحل کرد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری ایتالیا در پی توافق با نخست وزیر و احزاب این کشور در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات سیاسی، پارلمان این کشور را منحل کرد.

'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری ایتالیا امروز پس از یک سری دیدارهای جداگانه با 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر، 'پیترو گراسو' رئیس مجلس سنا و 'لائورا بولدرینی' رئیس مجلس نمایندگان، بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی این کشور، دستور انحلال پارلمان را صادر کرد.

نخست وزیر ایتالیا امروز در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال میلادی به جمع بندی عملکرد یک سال گذشته دولت پرداخت و سپس به کاخ ریاست جمهوری رفته و به ماتارلا اعلام کرد که مأموریت خود را به پایان رسانده است. نخست وزیر کنونی ایتالیا تا زمان برگزاری انتخابات زمام امور جاری کشور را در دست خواهد داشت.

ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا امروز براساس ماده ۸۸ قانون اساسی با احضار روسای مجلسین سنا و نمایندگان، فرمان انحلال پارلمان این کشور را صادر کرد.

ماتارلا در روزهای آتی با نخست وزیر و مارکو مینیتی وزیر کشور برای امضای حکم برگزاری انتخابات سیاسی و آغاز به کار پارلمان جدید، دیدار خواهد کرد. انتخابات سیاسی ایتالیا روز چهارم مارس (13 اسفند ماه) برگزار شود و هجدهمین قوه مقننه (پارلمان) نیز باید از روز جمعه 23 مارس (سوم فروردین ماه 97) آغاز به کار کند.

نخست وزیر از زمان انحلال پارلمان (مجلس نمایندگان با ۶۳۰ نماینده و مجلس سنا با ۳۱۵ سناتور) تا برگزاری انتخابات سیاسی در ماه مارس، مجبور به استعفا نیست و می تواند تا آن زمان در مقام خود باقی بماند.

با توجه به سه قطبی بودن چارچوب سیاسی در ایتالیا، امکان ناتوانی احزاب برای کسب اکثریت مطلق آرا در انتخابات، وجود دارد و بنابراین پائولو جنتیلونی می تواند در صورت بروز مشکل تا زمانی که راه حلی پیدا شود، در مقام خود باقی بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهم نیست که منحل بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج