پرجست و جوترین‌های گوگل در سال ۲۰۱۷
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ادیب_1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 3
شیرآلات زمانی_3
ادیب_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_4
شیرآلات زمانی_4
لاله زار مال_4
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۶۵۵۴۶۹
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
۹۷۸۷
گوگلیده ها
مردم دنیا در سال 2017 میلادی دنبال چه چیزهایی بودند و چطور فکر می کردند؟ بیشترین جست و جوهای گوگل بخشی از جواب این سوال را دارد.
هفته نامه همشهری جوان - اشکان خسروپور: مردم دنیا در سال 2017 میلادی دنبال چه چیزهایی بودند و چطور فکر می کردند؟ بیشترین جست و جوهای گوگل بخشی از جواب این سوال را دارد.

هربار که سال میلادی به آخرین روزهایش نزدیک می شود، گوگل یک گزارش سالانه از تمام کلماتی که در نقاط مختلف دنیا جست و جو شده اند، منتشر می کند. این گزارش ها همیشه حسابی در دنیا سر و صدا به پا می کنند. برای هر منطقه از جهان، جداگانه در دسترس هستند و یک قسمت هم دارند که روی هر بخش از این جهان متمرکز می شود یا می تواند بگوید، کلمه های «پرجست و جو» یا «ترند» در چه زمان هایی بیشتر ذهن دنیا را به خودشان مشغول کرده اند. با بررسی نتایج این جست و جوها می توان یک نقشه فرهنگی از کشورها یا جهان کشید و فهمید دنیا چطور به مسائل اطرافش نگاه می کند. این نتیجه بخشی از تحلیل هایی است که درباره «پر جست و جو»ها مطرح شده است.

زمانیکه گوگل به وجود آمد، فقط یک سایت کوچک بود که می توانست چند چیز ساده را جست و جو کند اما به مرور آن قدر پیشرفت کرد که در تمام دنیا ریشه دواند و حالا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می شود. یاهو و بینگ سیستم هایی بودند که بعد از آن به بازار آمدند و مدت کوتاهی بعد تمرکزشان را به جای دیگری معطوف کردند. گوگل و نتایج جست و جویش این روزها یکی از مهم ترین ابزارهای سنجش وضعیت روانی، اجتماعی، تقسیم ثروت و... در تمام دنیاست. هر ماه صفحه ویژه ترندها (نتیجه های پرجست و جوی گوگل) در یک صفحه ویژه منتشر می شود. بعضی از پراستفاده ترین جست و جوها هم در یک صفحه ویژه وجود دارند، نمودارشان کشیده شده است و بعضی از نتایج اولیه- بدون این که نیاز به جست و جو باشد- برای کاربر به نمایش در می آید.
 
پرجست و جوترین های گوگل در سال 2017 
نسخه ابتدایی گوگل

همه این کارها باعث می شود اولا کاربر سریع تر به داده هایی که نیاز دارد برسد و دوم، مصرف انرژی گوگل را پایین می آورد. سال که به روزهای آخر نزدیک می شود، تمام این داده ها را کنار هم می گذارند و براساس آن، وضعیت جوامع مختلف را تحلیل می کنند. اگر داعش و تکفیری ها در سال گذشته میلادی جز پرجست و جوترین واژه ها بودند، امسال- با وجود این که داعش همچنان زنده بود- کمتر کسی نام شان را جست و جو می کرد. این اتفاق می توانست چند دلیل داشته باشد، از جمله کم شدن ترس از داعش، پایین آمدن حساسیت نسبت به آن ها یا بی تفاوت شدن آدم ها نسبت به این موضوع. هرچه باشد، گوگل یک ابزار دقیق برای پی بردن به حس و حال آدم هاست و با استفاده از الگوریتم های ریاضی پیچیده، نمودار جست و جوها را مشخص می کند.

100 میلیارد:
این تعداد متوسط جست و جوهای گوگل در یک ماه است که توسط یک میلیارد نفر انجام می شود.

10.89 درصد: فقط همین قدر از اینترنت چین به گوگل وصل است و بقیه اینترنت داخلی و پرسانسور است.

2.26 میلیون مگاوات ساعت: این میزان کال انرژی ای است که شرکت گوگل در یک سال، فقط برای جست و جوی کاربرانش مصرف می کند.

0.2 گرم: این میزان کربن دی اکسیدی است که به ازای هر 100 بار جست و جو وارد جو زمین می شود؛ معادل سوختن یک لامپ 60 وات برای 28 دقیقه.

آنالیزگرهای گوگل نتیجه های جست و جو را چطور مرتب می کنند؟

چند بسته‌ی جست و جو

«سیمون راجرز» خبرنگار فناوری و آنالیزکننده داده در گوگل می گوید: «ما با چندین و چند میلیارد جست و جو در سال طرف هستیم. از طرفی دیگر، این داده ها بیش از اندازه زیاد هستند و نمی توانی به سادگی و با سرعت همه چیز را آنالیز کنی. برای این که کارمان تا حدودی راحت شود، در طول سال، در زمان هایی که یک اتفاق در حال رخ دادن است، ما داده ها ر ا در همان دقایق اول بسته بندی و آنالیز می کنیم. با این حساب، در روزهای آخر سال اکثرا با بسته هایی آنالیز شده طرف هستیم که باید آن ها را کنار هم گذاشت. این داده ها به تفکیک منطقه، شهر و کشور در اختیار ما قرار می گیرد.»

• توافق پاریس و تغییرات اقلیمی برای یک ماه درصدر اخبار بودند؛ جزییات تعهدات کشورها و وضعیت ترامپ در توافق هم در یک دوره زمانی زیاد جست و جو شد.

• در کره شمالی چیزی به نام اینترنت وجود ندارد. هر کس که اینترنت بخواهد، یک فلش مموری یا سی دی به دستش می دهند و خیلی حق به جانب می گویند، همه چیز همین جا هست!
 
پرجست و جوترین های گوگل در سال 2017 

جست و جوهای گوگل تعجب عده زیادی را برانگیخته است

چرا ترامپ جا ماند؟

منتشر شدن نتیجه گزارش های جست و جوی گوگل- به خصوص انتشار پرجست و جوهای آمریکا- خیلی ها را غافلگیر کرد. در سالی که درگیری بین ترامپ و «اون» (رهبر کره شمالی) به شکل غیرقابل باوری بالا گرفته بود، عبارت های دیگری در گوگل جست و جو شدند که همه را شگفت زده کرد. عده زیادی از مردم و کارشناسان انتظار داشتند مسائلی مثل آیفون و بیت کوین در بین پرجست و جوهای جهان باشند اما این که مجانین دنیای سیاست و دعواهایشان در این میان جایی نداشته باشند، تعجب برانگیز بود.
 
آمار ترندهای گوگل نشان می داد که، نه در خود آمریکا و نه در هیچ منطقه دیگری در جهان کسی نام دونالد ترامپ و خانواده اش را به تعداد قابل توجهی جست و جو نکرده است. ماجرا آن قدر عجیب به نظر می رسید که یکی از سخنگوهای گوگل به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: «ما در یک بازه زمانی یک ساله جست و جوهایی را که بیشتر از دیگران مورد توجه بوده اند، بررسی می کنیم. بدیهی است که هر قدر تعداد سرچ های یک موضوع بیشتر باشد، بقیه نتایج پایین می آیند. با این حساب، نام آقای ترامپ هم جست و جو شده اما چون فاجعه توفان آمریکا و رسوایی های جنسی بیشتر مورد توجه بوده، این نام ها به انتهای لیست سقوط کرده اند. به همین دلیل دیده نمی شوند.» او ادامه داد:
 
«در هفته های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری نام ترامپ در صدر تمام جست و جوها بود. حتی بیشترین جست و جوهای تاریخ گوگل را ثبت کردیم. هیلاری کلینتون در همان زمان رتبه دوم گوگل را داشت اما مدتی بعد مسائل دیگری مورد توجه قرار گرفتند که رتبه شان بالا رفت.» او برای این که  نظر دیگران را به حرف هایش جلب کند، یک نمودار مفصل هم از جست و جوهای مردم در سال های 2016 و 2017 همراه آورده بود. در این نمودار سه قله دیده می شود. این قله ها مربوط به «رسوایی جنسی هالیوود»، «انتخابات آمریکا» و «مراسم سوگند ریاست جمهوری» بود.
 
در بخش هایی از نمودار هم نام «ملانیا» همسر ترامپ دیده می شد که به خاطر ظاهر خاص و شغل گذشته اش (مانکن بودن) مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفته بود. در دنیای سیاست مایکل فلین» معاون ریاست جمهوری آمریکا رتبه بهتری به دست آورد. درگیری ها و تظاهرات برضد دولت آقای موزرد هم در صدر جست و جوهای سیاسی در یک دوره زمانی مشخص بود اما به مرور همه چیز تحت تاثیر مسائل دیگری قرار گرفت. با شروع سال 2017 میلادی مسائل دیگری بودند که مهم به نظر می رسیدند. این سخنگو در نهایت ترامپ را «حباب جست و جوی اینترنتی» نامید که در دوره ای باد شد، به حد مشخصی رسید و بعد ناگهان غیبش زد.

پرجست و جو ترین های گوگل چه کلماتی بودند؟
 
پرجست و جوترین های گوگل در سال 2017 

غیرقابل باورها!

بیت کوین، رسوایی جنسی هالیوود و چند بازی، جزء پربازدیدترین واژه های جست و جو شده گوگل در سال گذشته میلادی هستند. این ها البته قابل پیش بینی ترین واژه ها بودند. در مقابل، توفان های آمریکا و ترامپ هم یک دوره ای زیاد سرچ شدند اما در دنیا مردم سرشان به موضوع های دیگری گرم بود.

1. تکنولوژی؛ Technology
 
در سال 2017 همه چیز در دنیا- حتی فاجعه های بزرگ طبعی، جنگ و...- تحت تاثیر دنیای فناوری بود. رتبه های اول در دست آخرین مدل های آیفون بود، بعد هم بیت کوین که نوعی پول دیجیتال و تقریبا نوظهور است. بعد از همه این ها، رسوایی جنسی بازیگران و کارگردانان مطرح می شد و توفان ایرما آمریکا.

2. آدم ها؛ People
 
سه نفر در رتبه بیشتر آدم های جست و جو شده در گوگل 2017 بودند. باورتان بشود یا نه، هیچ کدام از این افراد مقام سیاسی یا اقتصادی ویژه ای نداشتند. هر چند از رسانه ها و محتوایشان این طور به نظر می رسید که بشار اسد، ابوبکر البغدادی یا دونالد ترامپ بیشتر مورد توجه هستند اما داستان طور دیگری رقم خورد. «ملت لوئر» مجری یک برنامه تلویزیونی معروف در آمریکا به نام Today Show پرجست و جوترین کلیدواژه 2017 در بین انسان ها بود. دو مقام بعدی به «هاروی واینستین» و «کوین اسپیسی» رسید؛ هر سه کسانی بودند که  به رسوایی جنسی متهم شده بودند.

3. چطور؟؛ ?How
 
«چطور؟»، «چگونه؟» یا همان How در زبان انگلیسی پرجست و جوترین کلمه سال بود. عبارت های زیادی با این کلیدواژه جست و جو شده بودند و استفاده از این کلمه محدود به نقطه خاصی هم نبود. حتی سوژه هایی که با این کلیدواژه جست و جو می شد، متفاوت و عجیب بود لزوما هیچ تناسبی با دیگری نداشت. از پرجست و جوترین عبارت هایی که «چطور» و «چگونه» را همراه شان داشتند، این ها بودند: «آتش سوزی طبیعی (در جنگل) چطور شروع می شود؟»، «موشک های طبیعی (در جنگل) چطور شروع می شود؟»، «موشک های کره شمالی تا چه فاصله ای را می توانند هدف بگیرند؟» و «دیوار (مرزی بین آمریکا و مکزیک) چقدر هزینه بر می دارد؟»

4. بازی؛ Game
 
بازی های خاصی امسال جزء پرجست و جوها بودند. امسال دو کلیدواژه اصلی در رده بازی ها به دو پدیده کاملا متفاوت رسید. رتبه اول به بازی «پوکمون گو» رسید و دومین مسئله ای که ذهن دنیا را درگیر کرده بود، «بازی المپیک» بود. دو جست و جوی بعدی به Play به عنوان کلیدواژه ای در دنیای موسیقی اشاره داشت و انتهای نخ را که می گرفتی به دو خواننده می رسیدی که سال پیش از دنیا رفته بودند: «پرسن» و «دیوید بویی».
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
دکتر نائبی_3
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
دکتر نائبی_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نائبی_2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
تنورستان_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
دکتر لاجوردی_فوتر
فنی آتل_فوتر
اورانوس_فوتر2
تنورستان_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
آیلین_تزریق چربی
رستوران باغ بهشت _فوتر
پارسیان طب - فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
کلینیک النا_فوتر