۶۵۹۴۸۳
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

قتل طلبکار با شلیک گلوله

مردی که طلبکار خود را با شلیک یک گلوله به قتل رسانده بود، سرانجام به جرمش اعتراف کرد.

روزنامه شرق: مردی که طلبکار خود را با شلیک یک گلوله به قتل رسانده بود، سرانجام به جرمش اعتراف کرد.
ساعت ٢٣:٣٠ روز ٢٩ مهر، مأموران کلانتری نازی‌آباد حین گشت‌زنی در خیابان بهمن‌یار-آموزگار به یک دستگاه خودروی پژو٢٠٦ نوک‌مدادی که راننده آن ظاهرا پشت فرمان در حالت استراحت بود، نزدیک شده و متوجه شدند این شخص بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان با حضور در صحنه جنایت، ضمن بررسی اسناد و مدارک به‌دست‌آمده از مقتول موفق به شناسایی هویت او به نام جواد شدند و پی بردند این مرد، ٣٦ ساله، متأهل و دارای یک فرزند است و در بازار پارچه‌فروشان مغازه دارد. محل کشف جسد جواد دقیقا در ابتدای کوچه منتهی به محل سکونت برادرش قرار داشت.
با شناسایی هویت مقتول، تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت وارد مرحله جدیدی شد. کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی یکی از دوستان مقتول به نام «مرتضی» (٣٢ ساله) شدند. بنا بر اظهارات خانواده مقتول قرار بود جواد برای پیگیری طلب مالی‌اش نزد مرتضی برود. کارآگاهان پس از شناسایی محل سکونت مرتضی در منطقه نازی‌آباد، با مراجعه به خانه او اطلاع پیدا کردند محل سکونت مرتضی در فاصله نزدیکی از محل کشف پژو٢٠٦ مقتول قرار دارد.
در ادامه رسیدگی به پرونده، تحقیقات پلیسی از مرتضی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت. مرتضی در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بدهکاری به مقتول و حتی ملاقات با او در شب جنایت شد، اما در ادامه تحقیقات و با ارائه مدارک از سوی کارآگاهان اعتراف کرد که در شب جنایت با مقتول ملاقات داشت اما کماکان منکر هرگونه اطلاع از جنایت شد.
با توجه به شواهد و دلایل به‌دست‌آمده و همچنین وجود برخی تناقضات در اظهارات مرتضی، هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده انجام شد و سرانجام مرتضی روز ١٠ آبان دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد اما او کماکان منکر هرگونه ارتکاب جنایت یا اطلاع از آن بود. سرانجام با تحقیقات شبانه‌روزی و ارائه مدارک ازسوی کارآگاهان، این مرد دو روز پیش لب به اعتراف گشود و صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. او در اعترافاتش گفت: «چندی پیش به‌دلیل ورشکستگی مالی، مبلغی حدود یک‌میلیون تومان را از مقتول قرض کردم تا بتوانم خودروی سواری‌ام را تعمیرات اساسی کرده و با آن مسافرکشی کنم؛ با این پول توانستم خودروی شخصی‌ام را تعمیر کنم اما در فاصله کوتاهی پس از آن، تصادف شدیدی کردم؛ به‌گونه‌ای که دیگر امکان مسافرکشی با ماشین را نیز نداشتم.
در چنین شرایطی هر بار جواد نیز به شکلی پول خودش را طلب می‌کرد و شرایط بسیار سختی را برای پس‌گرفتن پولش ایجاد کرده بود به‌گونه‌ای که اعضای خانواده‌ام نیز درگیر این موضوع شدند. شب جنایت درحالی‌که جواد برای گرفتن پولش به در خانه ما آمده بود، با سلاحی که از چند سال پیش تهیه کرده بودم، سراغش رفتم. سوار ماشین جواد شدم. از او درخواست مهلت کردم اما او شرایط بسیار سختی را برای تصفیه مالی پیش پایم گذاشته بود. دیگر تصمیم به کشتن او گرفتم.
از او درخواست کردم تا حرکت کند. پس از دورشدن از خانه، ناگهان سلاح را از زیر لباس بیرون آوردم و به‌سمت جواد شلیک کردم. سپس به‌سرعت از ماشین خارج شدم، سلاح را داخل سطل زباله انداختم و بلافاصله به خانه برگشتم».

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی صحت اظهاراتش در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسل سوخته

      خسته نشدین این ماجرارو چندبارنوشتین

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      خاک تو سرش فقط بخاطر 1میلیون ....
      پوووووف

    • رسول 10 ساله از تهران

      چی بگم به خدا من گیج شدم هم متاسف همین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج