۵ راه مخ زدن مشتری برای فروش بیشتر
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 1
ادیب_1
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_4
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۶۶۲۱۵۳
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
۱۴۲۰۷
مهارت های مذاکره خود را ارتقا دهید تا معاملات بهتری انجام دهید. «بهترین قیمتی که می توانید ارائه کنید چقدر است؟» «خیلی گران است.» «رقیبتان همین محصول را خیلی ارزان تر می دهد.» بیشتر فروشندگان و مالکان کسب و کار هر روز جملاتی این چنین می شنوند.
مجله پنجره خلاقیت - کلی رابرتسون، ترجمه شادی حسن پور: مهارت های مذاکره خود را ارتقا دهید تا معاملات بهتری انجام دهید.

«بهترین قیمتی که می توانید ارائه کنید چقدر است؟»
«خیلی گران است.»
«رقیبتان همین محصول را خیلی ارزان تر می دهد.»

بیشتر فروشندگان و مالکان کسب و کار هر روز جملاتی این چنین می شنوند. این موضوع بدان معناست که یادگیری مذاکره کارآمد بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به معرفی پنج استراتژی ای می پردازیم که به شما در بهبود مهارت های مذاکره تان کمک کرده و در نهایت سود بیشتری برایتان به ارمغان خواهدآورد:

1.  یاد بگیرید حیرت زده شوید.

حیرت زدگی یکی از قدیمی ترین تاکتیک هایی است که در مذاکرات مورد استفاده قرار می گرفته است. این مسئله واکنشی آشکار به پیشنهاد یا قیمتی است که از سوی مشتری در مذاکرات رو در رو ارائه شده است. هدف از این تاکتیک این است که کاری کنید تا طرف مقابل نسبت به پیشنهادی که ارائه کرده احساس ناراحتی کند. به یک مثال توجه کنید. تامین کننده ای قیمتی را برای یک محصول بیان می کند. فروشنده با استفاده از تاکتیک حیرت زدگی می پرسد «ببخشید چقدر؟!» او باید حسابی متعجب و شگفت زده به نظر برسد و نشان دهد که مشتری خیلی به خود جرات داده که چنین قیمتی بیان کرده است. مشتریان معمولا دو واکنش نسبت به این تاکتیک نشان می دهد:

الف: احساس عدم راحتی کرده و قیمت منطقی تری پیشنهاد می کنند.
ب: درجا از خرید منصرف می شوند.
 
بهره‌وری مذاکرات خود را افزایش دهید 

2. به یاد داشته باشید که مردم معمولا خیلی بیشتر از آنچه توقع دارند، درخواست می کنند.

این بدان معناست که شما باید در مقابل وسوسه کاهش قیمت سریع یا دادن تخفیف مقاومت کنید. یک بار می خواستم کفشی بخرم و از فروشنده خواستم که تخفیف خیلی زیادی (در حد نصف قیمت) به من بدهد. و واقعا از این که دیدم او درخواست مرا قبول کرد متعجب شدم!

3. شخصی که اطلاعات بیشتری دارد، پیروز میدان است.

شما باید تا جای ممکن نسبت به موقعیت طرف مقابل اطلاعات داشته باشید. این تاکتیک به ویژه برای نمایندگان فروش اهمیت دارد. اگر شرکت شما سابقه همکاری با طرف مقابل را دارد، مطمئن شوید که قبل از جلسه مذاکره چند و چون آن را به خوبی بدانید (و آماده باشید که در طول جلسه به آن اشاره ای نیز بکنید). پرسش های بیشتری در مورد محصول مورد نیاز از مشتری تان بپرسید. بدانید که چه چیزی برایش اهمیت دارد و می خواهد با خرید این محصول یا خدمات، کدام نیاز یا خواسته خود را مرتفع کند. سپس راهکار مناسبی به او ارائه کنید. عادت کنید پرسش هایی از این قبیل بپرسید:

- چه چیزی باعث شد که به خرید چنین محصولی روی بیاورید؟
- چه تجربه ای تا به حال از محصولات مشابه داشته اید؟
- آیا محدودیت زمانی دارید؟ آیا محدودیت بودجه دارید؟
- چه چیزی برایتان در این خرید از همه چیز مهم تر است؟

بهتر است تا حد ممکن در مورد رقبایتان نیز اطلاعات جمع کنید. اما وارد جنگ قیمتی نشوید.
 
بهره‌وری مذاکرات خود را افزایش دهید 

4. بسیاری از مردم به دلیل عدم اعتماد به نفس از مذاکرات دوری می کنند.

بیشتر مذاکره کنید و اعتماد به نفستان را افزایش دهید. از تامین کننده درخواست تخفیف کنید. شما به عنوان مصرف کننده می توانید از خرده فروش درخواست کاهش قیمت داشته باشید. در ادامه جملاتی نوشته شده اند که می توانید برای بهبود مهارت مذاکره تان به کار بگیرید:

- «احتمالا می توانید قیمت بهترین پیشنهاد کنید!»
- «امروز چقدر تخفیف می دهید؟!»
- «خیلی گران است.»

و منتظر واکنش فروشنده بمانید. حیرت زده شوید. رفتاری خوشایند داشته باشید و پای حرفتان بمانید، اما طلبکار نباشید. همواره رویکردی حرفه ای را پیشه خود کنید. اگر مذاکره تان براساس حرف شما پیش نرفت، ناامید و عصبانی نشوید. با خود عهد کنید که در هر شرایطی به مذاکره بپردازید تا در نهایت در این مهارت احساس راحتی، اعتماد به نفس و موفقیت کنید.

5. کمی زمان بخرید و آن لحظه از فرآیند خرید فاصله بگیرید.

به جای این که کلا پاسخ منفی بدهید یا تخفیف زیادی روی محصولاتتان بدهید، کمی زمان بخرید. فروشندگانی که در کارگاه های من شرکت کرده بودند، می گفتند این راهکار بهترین چیزی است که برای کنار آمدن با مشتریان به کار بسته اند.
 
مذاکره در تمام فرهنگ ها وجود دارد و یکی از مهارت های اساسی زندگی به شمار می آید. همه مردم هر روز از این مهارت استفاده می کنند. این استراتژی های مذاکره را به کار بگیرید تا به سرعت متوجه بهبود نتایجی شوید که به دست می آورید.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
شرکت هوش و دانش سپهر_1
شرکت هوش و دانش سپهر_3
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
شرکت هوش و دانش سپهر_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
شرکت هوش و دانش سپهر_2
سفیر بار ساقدوش_2
پارسیان طب - فوتر موبایل
دندانپزشکی تاج _ فوترموبایل2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر صالحی_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
دندانپزشکی تاج _ فوتر2
پارسیان طب - فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
اورانوس_فوتر2
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
آیلین_تزریق چربی
رستوران باغ بهشت _فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تنورستان_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
شفا_فوتر