۶۶۴۵۶۴
۴ نظر
۵۰۶۴
۴ نظر
۵۰۶۴
پ

بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

گزارشی درباره بازار عجیب گیفت کارت ها که اجازه می دهند کاربران ایرانی مثل بقیه مردم دنیا خرید و پرداخت آنلاین از فروشگاه های سونی، اپل و ... را تجربه کنند!

روزنامه هفت صبح - میثم فرزیان: آنهایی که می گفتند تحریم ها کاغذپاره هستند، خیلی هم بی راه نگفته اند. در حال حاضر به عنوان یک کاربر ایرانی تقریبا هیچ موجودیت رسمی در شبکه های آنلاین ندارید. به عنوان مثال نمی توانید از شبکه های آنلاین سونی و مایکروسافت بازی بخرید یا اپلیکیشن های غیر رایگان اندروید و iOS را روی گوشی تان دانلود کنید چون آنها هیچ راهی برای پرداخت امن پول سفارش تان سراغ ندارند اما صبر کنید؛ چون کارت هایی وجود دارند که انگار برای ما ساخته شده اند.
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

آنها را به اسم گیفت کارت می شناسیم و با کمک شان می توان تقریبا تمام تحریم ها را دور زد. خبر بد این است که حق صدور این کارت ها روی ارزش واقعی شان محاسبه شده است. به عنوان مثال گیفت کارت سه دلاری PSN چیزی در حدود ۳۰ هزار تومان است که یعنی دوستان هر دلار را با شما حدود ۱۰ هزار تومان حساب کرده اند.

گیفت کارت شبکه بازی سونی

گیفت کارت PlayStation Store یکی از لوازم جانبی دیجیتالی کنسول نسل هشتم سونی به حساب می آید که برای گیمرها بسیار کاربردی است. شما با تهیه این گیفت کارت می توانید تا سقف اعتبار مشخص شده از فروشگاه پلی استیشن خرید کنید. روی هر کارت یک کد برای فعال سازی اعتبار در اکانت PSN وجود دارد که با ورود آن کد، به میزان اعتبار خریداری شده توسط کاربر، حساب او شارژ می شود و می تواند با استفاده از آن نسبت به خرید اینترنتی اقدام کند. لازم به ذکر است کارت های عضویت دلاری، برای حساب های کاربری با ریجن های مختلف مناسب هستند. کارت های یورویی، برای حساب های کاربری ریجن ۲ یا همان اروپا مناسب هستند.
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

* وضعیت بازار: ارزان ترین گیفت کارت با ارزش سه دلار عرضه می شود. اگر قیمت دلار را در حال حاضر چهار هزار و ۴۰۰ تومان در نظر بگیریم ارزش دلاری این کارت می شود چیزی در حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان اما شما در ایران مجبورید همین گیفت کارت لعنتی را حدود ۳۰ هزار تومان بخرید یعنی دوستان هر دلار را به پای شما حدود ۱۰ هزار تومان حساب کرده اند.

همچنین گیفت کارت ۱۰ دلاری در ایران به قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه می شود و قیمت کارت ۲۰ دلاری ۹۰ هزار تومان است. گیفت کارت های ۲۵، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۵ و ۱۰۰ دلاری هم وجود دارد که به ترتیب ۱۱۵، ۱۸۳، ۲۲۰، ۲۶۳، ۳۲۷ و ۴۳۴ هزار تومان فروخته می شوند.

همچنین گیفت کارت هایی با عنوان اکانت پلاس وجود دارد که می توان از آنها برای اتصال به شبکه بازی و انجام مسابقات آنلاین استفاده کرد. این کارت ها با اعتباری زمانی به فروش می رسند؛ به عنوان مثال قیمت اکانت یک ماهه در ایران ۵۵ هزار تومان، سه ماهه حدود ۱۱۵ هزار تومان و یکساله حدود ۲۶۰ هزار تومان و یک ساله حدود ۲۶۰ هزار تومان قیمت دارد.

* موارد استفاده: خرید بازی های پلی استیشن، پیش خرید یا Pre-Order بازی های پلی استیشن، استفاده از تخفیف بازی ها، خرید موزیک از سونی، خرید تم های آنلاین، خرید گیفت کارت های پلاس برای بازی آنلاین.

* بیشتر بدانید: گیفت کارت های پلیس استیشن تاریخ انقضا ندارند، بنابراین گزینه مناسبی برای هدیه دادن به دوستان به شمار می روند. کسی که مالک آنهاست، می تواند شارژ خود را در فواصل زمانی نامحدود استفاده کند.

گیفت کارت iTunes

اپل جزو پولدارترین شرکت های تجاری دنیاست اما به همان اندازه که پول و اعتبار به دست می آورد ناخن خشک است. تقریبا هیچ راهی برای دور زدن محدودیت های این شرکت و خرید غیرقانونی محصولات نرم افزاری اش وجود ندارد. آنها فقط پول را می شناسند و متاسفانه در حال حاضر هیچ دام از کارت های اعتباری ما را به رسمیت نمی شناسند. تنها راه باقی مانده استفاده از گیفت کارت های مخصوص iTunes است که با ارزش های مختلف به وفور در بازار به چشم می خورد.
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

* وضعیت بازار: در حال حاضر به سختی می توانید کارت های پنج دلاری را پیدا کنید اما همین میزان دلار در بیشتر مواقع برای خرید یک بازی یا اپلیکیشن با کیفیت کفایت می کند. این کارت در بازار ایران ۲۶ هزار تومان قیمت دارد که یعنی هر دلار پنج هزار و ۲۰۰ تومان ارزش گذاری شده است. برای خرید کارت ۱۰ دلاری باید ۵۷ هزار تومان پول بدهید. قیمت کارت ۱۵ دلاری ۷۰ هزار تومان، کارت ۲۰ دلاری ۹۰ هزار تومان، کارت ۲۵ دلاری ۱۳۵ هزار تومان است.

اپل همچنین کارت های ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ دلاری هم دارد که قیمت های شان حداقل برای هدیه دادن کمی غیرمنطقی است. به خصوص مورد آخر که باید برایش دو میلیون و ۱۳۰ هزار تومان پیاده شوید. اگر می دانید که طرف حساب تان دلباخته موسیقی است همچنین می توانید از بازار برایش کارت های مخصوص اپل موزیک بخرید. اکانت سه ماهه این کارت ها ۱۴۵ هزار تومان و اکانت یک ساله شان ۴۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

* موارد استفاده: AppStore پر از نرم افزارهای رایگان و غیر رایگان است؛ از بازی کودکان و نرم افزارهای مختلف مهندسی و سرگرم کننده گرفته تا پخش موزیک آنلاین یا خرید اکانت نرم افزار UpToDate جهت دسترسی پزشکان به بزرگ ترین پایگاه پزشکی دنیا.

* بیشتر بدانید: با استفاده از گیفت کارت Apple شما علاوه بر خرید پلن های موسیقی و نرم افزار می توانید فضای پنج گیگابایتی iCloud خود را ارتقا دهید و به حجم های ۵۰ گیگابایتی، ۲۰۰ گیگابایتی، یک ترابایتی و دو ترابایتی تبدیل کنید.

گیفت کارت گوگل پلی

Google Play اپلیکیشنی چند رسانه ای از کمپانی گوگل است که یک فروشگاه بزرگ آنلاین برای خرید نرم افزار، بازی، یلم، آهنگ و کتاب به حساب می آید. همچنین می توانید از آن به عنوان پخش کننده صوتی ابری استفاده کنید. این فروشگاه دارای نسخه تحت وب و نسخه اپلیکیشن در گوشی ها با سیستم عامل اندروید است. گیفت کارت گوگل پلی همانطور که از اسمش بر می آید، کارت هدیه شرکت گوگل است که از این اعتبار مجازی برای هدیه دادن یا خرید شخصی از فروشگاه گوگل پلی استفاده می شود.
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

* وضعیت بازار: کارت های گوگل پلی از اعتبارهای ۱۰ دلار شروع می شوند تا مثلا گوگل بالاخره خلاقیتی از خودش نشان داده باشد. همین کارت ۱۰ دلاری فعلا در بازار نرم افزاری خودمان حدود ۵۸ هزار تومان قیمت دارد که یعنی هر دلار را دوستان پنج هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته اند. قیمت کارت ۱۵ دلاری ۷۲ هزار تومان و قیمت کارت ۲۰ دلاری ۹۵ هزار تومان است.

همچنین می توانید کارت های ۲۰، ۲۵، ۳۰ و ۵۰ دلاری بخرید که قیمت شان به ترتیب ۱۱۶، ۱۴۰ و ۲۲۰ هزار تومان است. انتخاب های ۱۰۰ و ۲۰۰ دلاری را هم با قیمت تقریبی ۴۲۶ هزار تومان و ۸۷۰ هزار تومان پیش رو دارید. دلار در مورد آخر به پای خریدار ایرانی چهار هزار و ۳۵۰ تومان تمام می شود که البته از قیمت فعلی دلار در بازار آزاد یعنی چهار هزار و ۴۰۰ تومان به صرفه تر است!

* موارد استفاده: برای دریافت نرم افزار، کتاب، موسیقی و چیزهایی از این دست که به صورت غیر رایگان عرضه شده اند، باید اکانت گوگل پلی خود را شارژ کنید.

* بیشتر بدانید: در سال ۲۰۱۳ گوگل از پشت به کاربران ایرانی خنجر زد و دسترسی آنها را به فروشگاه بست. اگرچه بعد از ارتقا به نسخه جدید گوگل پلی تحریم ها لغو شده اما آنهایی که در آن سال با وجود داشتن اعتبار موفق نشدند اپلیکیشن های مورد علاقه خود را بخرند، خاطره خوبی از گوگل و سیاست هایش ندارند.

گیفت کارت آمازون

آمازون بزرگ ترین فروشگاه آنلاین جهان است. تقریبا هر چیزی که بخواهید در قفسه ها و انبارهای شان وجود دارد. می توانید با چند کلیک چیزی که می خواهید را انتخاب کنید و بعد کلید ثبت را بزنید تا خیلی سریع آن را جلوی در خانه تحویل تان بدهند البته به این شرط که در ایران زندگی نکنید. این بار قضیه فقط حساب کردن صورتحساب نیست چون سفارش تان را باید به کی تحویل بدهند؟ برای باز کردن این گره به قوم و خویشی نیاز دارید که ساکن ممالک خارجه باشد. کالای تان را انتخاب کنید، آدرس طرف را بدهید و عوض فرستادن پول، هزینه را با گیفت کارت بپردازید. چی از این بهتر؟
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

* وضعیت بازار: قیمت کارت پنج دلاری آمازون ۲۷ هزار تومان است. یعنی هر دلار پنج هزار و ۴۰۰ تومان. با این پنج دلار چه چیزی می توانید بخرید؟ پس بهتر است گیفت کارت های با ارزش بیشتر را بررسی کنیم.

مثلا قیمت گیفت کارت ۱۰ دلاری ۵۱ هزار تومان، ۱۵ دلاری ۷۵ هزار تومان، ۲۰ دلاری ۱۰۰ هزار تومان، ۲۵ دلاری ۱۲۳ هزار تومان و ۵۰ دلاری ۲۴۰ هزار تومان است. گیفت کارت ۱۰۰ دلاری هم وجود دارد که ۴۸۰ هزار تومان فروخته می شود، یعنی هر دلار چهار هزار و ۸۰۰ تومان.

* موارد استفاده: غیر از کالاهایی که آمازون به دست مشتریانش می رساند، این فروشگاه اینترنتی دارای یک App Store معتبر جهت ارائه نرم افزار و بازی های تلفن همراه هوشمند است. کاربران می توانند نرم افزارهای محبوب و کمیابی را از این فروشگاه خریداری و دانلود کنند. بیشتر مشتریان آمازون در ایران را می توان دانشجویان و اساتید دانشگاه دانست که کتاب ها و مقالات علمی خود را از این فروشگاه به صورت الکترونیکی دانلود می کنند. خرید لایسنس نرم افزارهای کاربردی برای ویندوز و مک و خرید فیلم هم کارهای دیگری است که می توانید با گیفت کارت آمازون انجام دهید.

* بیشتر بدانید: آمازون در سال به مناسبت های مختلف نسبت به حراج محصولاتش اقدام می کند. این تخفیف ها گاهی تا ۸۰ درصد هم می رسد. به عنوان مثال در موسم حراج بلک فرایدی می توان با یک گیفت کارت آمازون، جمعه سیاه واقعی را تجربه کرد.

سایر گیفت کارت ها

گیفت کارت هایی که درباره شان خواندید، محصولاتی هستند که مردم به طور عمومی زیاد با آنها سروکار دارند اما قبل از این که ناامید شوید، بهتر است بدانید هزارتا کار و سایت دیگر وجود دارد که می توان با خرید گیفت کارت و البته پرداخت دوبله، سوبله دلاری کارتان را در آنها راه بیندازید.

* گیفت کارت Spotify: اسپاتیفای سرویس پخش آنلاین موسیقی دیجیتال است. اگر خودتان عاشق موسیقی که هیچ اما اگر کسی را می شناسید که عاشق سینه چاک موسیقی است حتم داشته باشید که با یکی از این کارت ها ذوق مرگ می شود. اکانت های ۱۰ دلاری ۴۸ هزار تومان است. می توانید اکانت ۳۰ دلاری یا ۶۰ دلاری هم انتخاب کنید.
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

* گیفت کارت STEAM: استیم پلتفرم ویژه دیوانه های بازی آنلاین است که از همه بیشتر عشاق بازی های مشهوری مثل Counter Strike و Call of Duty در آن به چشم می خورند. اگر چنین آدم حرفه ای می شناسید، دسترسی به STEAM با وجود تحریم ها امکانپذیر است. این کارت ها در بازار ایران با حداقل ارزش یک دلاری به قیمت هفت هزار تومان و حداکثر ارزش ۱۰۰ دلار به قیمت ۴۵۰ هزار تومان فروخته می شوند.
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

* گیفت کارت اسکایپ: عزیز سفر کرده در راه دور دارید که دل تان برای دیدنش لک می زند؟ شاید هم باید با شرکای تجاری تان در خارج کنفرانس برگزار کنید. فروشنده های ایرانی کارت های مخصوص SKYPE را هم می فروشند؛ کارت ۱۰ دلاری حدود ۴۸ هزار تومان است و کارت ۳۵ دلاری ۱۲۰ هزار تومان
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

* گیفت کارت Xbox Live: تا عشاق کنسول مایکروسافت ما را به طرفداری از سونی متهم نکرده اند، قیمت گیفت کارت های مخصوص شبکه آنلاین بازی های شان را بگوییم. این کارت ها را می توانید با حداقل ارزش یک دلار به قیمت هفت هزار تومان و حداکثر ارزش ۱۰۰ دلار به قیمت ۴۴۰ هزار تومان بخرید. اشتراک یک ماهه حضور در رقابت های آنلاین برای کنسول مایکروسافت در ایران ۴۰ هزار تومان و اعتبار یک ساله اش حدود ۱۳۰ هزار تومان تمام می شود.
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

* گیفت کارت NETFLIX: دوردست تر از شبکه نت فیلیکس سراغ دارید؟ این لعنتی را هم می توانید با دور زدن تحریم ها در ایران داشته باشید. فقط باید برای کارت ۲۵ دلاری، ۳۰ دلاری و ۶۰ دلاری بین ۱۴۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان پول پرداخت کنید. حواس تان هست که دارید دست به کار خیلی لوکسی می زنید؟ آن طور که دوستان حساب می کنند در این حالت قیمت دلار در ارزان ترین حالت برای تان حدود پنج هزار و ۶۰۰ تومان تمام می شود. تقریبا تمام فیلم ها و سریال های نت فلیکس را می توانید خودتان بدون منت تبدیل دلار و یورو از اینترنت دانلود کنید یا از گوشه خیابان بخرید.
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران

* گیفت کارت مسترکارت و ویزاکارت: گیفت کارت های قبلی کارتان را راه نمی اندازند یا ترجیح می دهید یک کارت بخرید و تمام کارهای تان را با آن انجام دهید؟ برای این راه حل می توان ویزاکارت و مسترکارت خرید و به روح و روان دنیا دهن کجی کرد. در ارزان ترین حالت این کار برای تان ۱۶۰ هزار تومان آب می خورد اما می توانید اعتبارهای ۵۰۰ دلاری هم انتخاب کرده و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.
بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد عینی زاده

      لطفاً چند تا از سایت های فروش گیفت کارت هم میزاشتید تو نوشته هاتون من خودم دنبال سایتش هستم ولی معتبر نیستند لطفاً یه بخشی هم به این کار سفارش بدید با تشکر از مطلب پر محتوا تون .

    • بدون نام

      اقا یه سوال: خرید بازی پلی استیشن از طریق گیفت کارت صرفه اقتصادی داره؟!
      مثلا کال آف دیوتی و فیفا 18 چند درمیاد؟
      من همیشه به یکی از دوستان که از قدیم تو این کار بوده میدم به صورت قانونی بازی بریزه برام

    • بدون نام

      از اسمش پیداست : گیفت کارت.کارت هدیه.اما متاسفانه یه عده واقعا دارن به اسم تحریم مردم رو چپاول میکنن

    • به هیچی کاری ندارم

      تو چقدر خوب نوشتی ادمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج