جاباما
۶۶۶۶۸۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

امضای ۸ سند همکاری میان ایران و بلاروس

در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و بلاروس ۸ سند همکاری میان دو کشور به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و بلاروس اظهار کرد: در این اجلاس دو روزه موفق شدیم نقشه راه همکاری های دو کشور را برای سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تهیه و تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: شناخت از فرصت های اقتصادی قابل مبادله بین دو کشور با ارتباط نزدیک و به روز به دست می‌آید که این شناخت مهمترین راهکار توسعه همکاری هاست.

وی در این راستا تصریح کرد: در این اجلاس توافق شد در حوزه های صنعتی، ساخت خودروهای سواری و سنگین، ماشین آلات کشاورزی و معدنی و اتوبوس های برقی و همچنین فاینانس این پروژه ها تلاش کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: توسعه همکاری های دارویی و صنایع مرتبط، عرصه جدیدی از توسعه همکاری‌های دو کشور بود که در این اجلاس مورد تفاهم قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سطح همکاری‌های فعلی بانکی ۲ کشور رضایت بخش نیست، تاکید کرد: سند راه همکاری‌های بانکی تهران و مینسک باید پس از این اجلاس تهیه و تنظیم شود.

شریعتمداری اضافه کرد: ۲ کشور در زمینه همکاری‌های نفتی نیز تجربه جدیدی را با هم آغاز کردند و می‌خواهیم آن را حفظ کرده و توسعه دهیم.

امضای نقشه راه و دورنمای همکاری های دو کشور برای سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بانکی، کشاورزی، حمل و نقل، علوم و فرهنگ، بهداشت و گردشگری مهمترین سند امضا شده در این کمیسیون مشترک بود.

همچنین 2 کشور در زمینه تولید و صادرات دارو، همکاری های تحقیقاتی بین شرکتهای دارویی، تولید هزار دستگاه خودروی دنا و دنا پلاس به صورت اس. کی. دی و افزایش آن به پنج هزار دستگاه در پنج سال، تولید مشترک اتوبوس های برقی در ایران توسط شرکت سام سبز خودرو و بل کامون ماش بلاروس و همچنین سه هزار دستگاه کامیون و اتوبوس گازسوز توافق کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج