۶۸۱۴۰۳
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

دبل جام در دربي

پرسپولیس فاصله بسياری تا قهرمانی لیگ برتر در سال ۹۶ و ثبت رکوردی باورنکردنی ندارد. برانکو هر روز با پرسپولیس به رکوردي رویایی نزدیک و نزدیک‌تر می شود.

روزنامه قانون: پرسپولیس فاصله بسياری تا قهرمانی لیگ برتر در سال ۹۶ و ثبت رکوردی باورنکردنی ندارد. برانکو هر روز با پرسپولیس به رکوردي رویایی نزدیک و نزدیک‌تر می شود.

آن‌ها تا دربی می توانند قهرمانی در لیگ را به‌دست بیاورند و در مقابل چشمان هواداران رقيب جشن قهرماني بگيرند هرچند كه اين موضوع با مخالفت مسئولان سازمان ليگ همراه شده اما به هرترتيب، پرسپوليس و استقلال در تاريخ ليگ برتر هرگز نتوانسته‌اند در دربي، قهرماني‌شان را قطعي كنند. آمار بردهای متوالی چند هفته اخیر پرسپولیس نشان می دهد قرمزها تبديل به همان تیم رویایی علی پروین دهه ۶۰ شده‌اند. این تیم در ۲۵ دقیقه نخست بازی‌های این فصل ۱۶ گل به ثمر رسانده و فقط یک گل خورده است. پرسپولیس درصورت قهرمانی در پایان هفته بیست و پنجم، می‌تواند خالق رکورد سریع ترین مقام قهرمانی تاریخ لیگ برتر شود و یک جام فراموش‌نشدنی دیگر پس از شهرآورد هشتاد و ششم پایتخت به ویترین افتخارات خود اضافه کند. پیش از این، سرخ‌ها در فصلی که به همراه علی پروین موفق به کسب دوگانه در فوتبال ایران شده بودند، در دیدار فینال از سد رقیب سنتی خود عبور کرده و عنوان قهرمانی را به دست آورده بودند. پرسپولیس همچنین یک بار دیگر با هدایت حمید استیلی پس از پیروزی بر استقلال، فاتح تورنمنت چهارگانه ولایت و قهرمان آن مسابقات شده بود.

سرخ‌پوشان در حالی به ثبت دومین قهرمانی خود در سال ۹۶ می‌اندیشند که دو دیدار دیگر پیش‌روی خود دارند. آن ها در لیگ برتر ابتدا باید به مصاف تیم استقلال خوزستان بروند.

تیمی که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند و به احتمال زياد مقابل پرسپولیس سعی در حفظ نتیجه تساوی و بازی دفاعی خواهد داشت. پس از دیدار مقابل استقلال خوزستان که دو تقابل قبلی خود را به شاگردان برانکو واگذار کرده، پرسپولیس باید شهرآورد هشتاد و ششم پایتخت را مقابل استقلال تهران برگزار کند. این دیدار سراسر هیجان و حساسیت، تقابل اندیشه‌های وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ خواهد بود.

درصورت برتری پرسپولیس در این دو دیدار، سرخ‌پوشان در انتهای هفته بیست و پنجم، به امتیاز ۶۰ دست خواهند یافت و با توقف فولاد در یکی از سه دیدار آتی خود مقابل استقلال، سایپا و پیکان، قهرمانی خود را مسجل خواهند کرد. این در حالی است که فولاد با دو تساوی اخیر خود، احتمال دارد در سه دیدار آتی امتیاز از دست ‌بدهد و شاگردان برانکو می‌توانند امیدوار به یک روز فراموش نشدنی باشند.

قهرمانی‌های مقتدرانه ادوار لیگ برتر

بیشترین فاصله ای که بین تیم قهرمان با تیم های تعقیب کننده وجود داشته، ۱۲ امتیاز بوده است .در سال ۷۷ زمانی که پرسپولیس پروین با کسب ۶۵ امتیاز در ۳۰ بازی قهرمان شد، تیم‌های استقلال وسپاهان با ۵۳ امتیاز عنوان‌های بعدی را از آن خود کردند.حال در صورتی که پرسپولیس بتواند با فاصله ۱۳ امتیازی از رقبای خود عنوان قهرمانی را از آن خود کند، این رکورد نیز شکسته خواهد شد. در حالت منطقی پرسپولیس می تواند صاحب این رکورد شود.

سرخ‌پوشان فصل گذشته نیز در حالی قهرمان شدند که اختلاف امتیازشان با تیم نایب قهرمان یعنی استقلال تهران ۹ امتیاز بود. این فاصله امتیازی تاکنون بیشترین فاصله بین تیم قهرمان و نایب قهرمان در تمام ادوار لیگ برتر بوده است. پیش از آن سپاهان در دومین دوره لیگ برتر درحالی توانست قهرمانی لیگ را کسب کند که با تیم دوم جدول یعنی پاس تهران هفت امتیاز فاصله داشت و نیز فولاد خوزستان درحالی در لیگ چهارم مقام قهرمانی را کسب کرد که ذوب آهن اصفهان را در فاصله ۶ امتیازی خود می دید. در نهمین دوره لیگ برتر،‌دوباره سپاهان بود که با اختلاف ۶ امتیاز از دیگر رقیب اصفهانی خود یعنی ذوب آهن موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ برتر شد.

رکورد رویایی بیست

تا به حال تیم های بسياری در لیگ کشور صاحب ۱۹ پیروزی شده‌اند که سپاهان و استقلال از این نظر از سايرن جلوتر هستند. فولاد خوزستان در سال ۸۳ ، استقلال و ذوب آهن در سال ۸۷، سپاهان در سال ۸۸، سه تیم سپاهان، استقلال وتراکتورسازی در سال ۹۰ و استقلال وسپاهان در سال ۹۱ چنین آماری داشته و ۱۹ پیروزی در یک فصل کسب کرده اند.قبل از لیگ برتر نیز پرسپولیس در سال ۷۷ توانست در یک فصل صاحب ۱۹ برد شود . اما فصل گذشته شاگردان برانکو با کسب ۲۰ برد، شگفتی‌آفرین شدند. امسال نیز پرسپولیس ۲۳ بازی انجام داده و۱۶ پیروزی داشته است. اگر پرسپولیس در هفت بازی آینده پنج بار برنده از زمین خارج شود، رکورد مذكور را شکسته و اولین تیم تاریخ فوتبال کشورمان خواهد بودکه قادر به ثبت ۲۱ برد در یک فصل شده است.پرسپولیس با توانایی‌هایی که از خود نشان داده، می تواند حتی به ۲۲ يا ۲۳ برد نیز دست پیدا کند.

سپاهان، عادت به قهرمانی‌های زودهنگام

زردپوشان سپاهان با پنج عنوان قهرمانی بهترین تیم در ادوار لیگ برتر هستند. نکته جالب درباره سپاهان این است که این تیم از پنج قهرمانی خود در چهار مرتبه قهرمانی را زودتر از هفته پایانی به دست آورده است. سپاهانی‌ها در لیگ های دوم، نهم، دهم و یازدهم موفق شدند پیش از اینکه بازی ها به هفته پایانی برسد، قهرمانی خود را با فرهاد کاظمی، امیر قلعه نویی و کرانچار نهایی کنند تا در این میان رکورد دار باشند.

در صورتی که پرسپولیس بتواند روند مطلوب خود را حفظ کند، دو فصل دیگر لازم دارد تا این رکورد را نیز در کنار تمام رکوردهایی که به نام خود زده، اضافه کند. سرخ‌پوشان امروز بايد در برابر استقلال خوزستان قرار بگيرند، برتري در اين ديدار مي‌تواند روياي هواداران را براي كسب احتمالي قهرماني در دربي واقعيت ببخشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله دربی ومیبریم و به کوری چشم کیسه کشا جشن قهرمانی میگیریم

      پاسخ ها

      • جهان

        ماهم به کوری چشم توی لنگی جشن قهرمانی باشگاه های آسیا رابرای سومین بارمیگیریم حالا بسوز .

      • بدون نام

        کدوم جشن ماکه ازباخت به السد وبرد استقلال بخدا داریم میسوزیم داری مسخره میکنی کاش صدهزار تومن پول داشتم لباس برابچم میگرفتم بعد جشن میگرفتم

      • بدون نام

        لعنت به فقر که فوتبالم خوشحالم نمیکنه حتی باقهرمانی تیمم

    • لنگ سوخته

      بارمزهای شفر قهرمان میشیم

    • کیسه کشHiss

      با رمز شتر بازی رو میبازیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج