۶۸۲۹۸۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آشتیانی: حرف احمدی‌نژاد در سال ٨٨ درست نبود

امير‌رضا واعظ‌آشتياني در روزنامه اعتماد نوشت: برخي از صحبت‌هاي آقاي احمدي‌نژاد در سال ٨٨ نسنجيده بود؛ اگرچه كه عده‌اي هم در آن زمان فتنه كردند. گفتارهايش مستمسك به وجود آمدن برخي از اتفاقات در آن زمان شد. البته فتنه‌گران داخلي و خارجي دست به دست هم داده بودند تا غائله‌اي را به راه بيندازند.

امير‌رضا واعظ‌آشتياني در روزنامه اعتماد نوشت: برخي از صحبت‌هاي آقاي احمدي‌نژاد در سال ٨٨ نسنجيده بود؛ اگرچه كه عده‌اي هم در آن زمان فتنه كردند. گفتارهايش مستمسك به وجود آمدن برخي از اتفاقات در آن زمان شد. البته فتنه‌گران داخلي و خارجي دست به دست هم داده بودند تا غائله‌اي را به راه بيندازند.

تغييرات آقاي احمدي‌نژاد از دولت دهم آغاز شد. عملكرد دولت نهم را بايد از رييس دولت جدا دانست. دولت نهم از موفق‌ترين دولت‌هايي بود كه بعد از دوران جنگ تجربه كرديم. بسيار كارهاي بزرگي در آن دوران انجام گرفت و وزراي زحمتكشي روي كار آمدند. چه بسا شخص آقاي احمدي‌نژاد در دولت نهم نگاه متفاوتي نسبت به دولت دهم داشت. دولت دهم همراه با چالش‌هاي زيادي بود. چالشي كه بين مجلس اصولگرا و آقاي احمدي‌نژاد به وجود آمد. شايد يكي از دلايلي كه تنش‌ها را تشديد كرد، تنش بين مجلس و احمدي‌نژاد بود. نگاه رييس دولت دهم تغيير محسوسي داشت. به گونه‌اي كه بنده علاقه‌مند بودم يك سال آخر دولت آقاي احمدي‌نژاد هرچه زودتر سپري شده و انتخابات بعدي رياست‌جمهوري را داشته باشيم.

البته در ٤ سال اول دولت يازدهم كاملا سكوت اختيار كرده و هر از گاهي پاسخ‌هاي مقطعي مي‌داد. برخي از افراد تصور مي‌كردند، سكوتش خردمندانه است. عدم پاسخ او به سياه نمايي‌هايي كه دولت آقاي روحاني نسبت به دولت‌هاي نهم و دهم داشت، ادامه داشت. سياه‌نمايي‌اي كه سردمدار آن معاون اول رييس‌جمهور بود و آقاي احمدي‌نژاد در ٤ سال اول دولت آقاي روحاني به خوبي توانست سكوتش را مديريت كند.‌اي كاش او اين رويه منطقي را همچنان ادامه مي‌داد اما بعدها اطرافيانش به گونه‌اي به او مشورت دادندتا از ابزاري به عنوان آزادي و عدالت‌خواهي استفاده كند و به استفاده ابزاري از اين موضوعات بپردازد. نامه اخير رييس دولت دهم نامه سنجيده و منطقي‌اي نبود.

رفتارهاي سياستمداري كه علاقه‌مند است در صحنه سياسي كشور بماند، چنين نيست. او خردمندانه عمل نكرده و نمي‌كند؛ پا را از قانون فراتر گذاشته است. آقاي احمدي‌نژاد يا قانون را خوب مي‌داند يا چيزي از قانون نمي‌داند. اگر به قانون عمل نمي‌كند، عذر بدتر از گناه است ولي اگر نمي‌داند بهتر است كه مطالعاتي انجام داده و جايگاه حقيقي و حقوقي خود را بداند. در نامه اخيرش هوشمندي، خردمندي و اخلاق سياسي ديده نمي‌شود.

در اين نامه به نكاتي اشاره شده كه در صلاحيتش نبوده و نوع ادبياتش بسيار ضعيف و در عين حال مداخله‌جويانه و خارج از قانون بوده است. وقتي اشاره مي‌كند كه به فوريت رييس قوه قضاييه بركنار شود، اين سوال مطرح مي‌شود در چه جايگاهي به چنين نظري رسيده است. در بحث مهندسي انتخابات توسط شوراي نگهبان كه آقاي احمدي‌نژاد آن را طرح مي‌كند، در عمل انتخابات دوران خودش را هم زير سوال مي‌برد. او به دليل عدم تدبر در نگارش نامه براي نظام هزينه تراشي مي‌كند.

اين مساله‌اي است كه دشمنان نظام در داخل و خارج كشور دنبال مي‌كنند. رفتار اخير آقاي احمدي‌نژاد به گفتمان ضد نظام كمك مي‌كند. در بخش ديگري انتخابات زودرس را مطرح كرده است. اين سوال مطرح مي‌شود كه از چه زاويه اين موضوع عنوان مي‌شود. البته به هر حال افرادي هستند كه انتقاداتي داشته باشند و بنده نسبت به برخي مواضع دولت منتقد هستم اما انتقاد كردن با انتقام گرفتن از افراد متفاوت است. دولت، قوه قضاييه و ديگر اركان نظام ادعا ندارند كه بي‌نقص هستند. چه بسا در دولت آقاي احمدي‌نژاد هم نقص‌هايي وجود داشته است.

اينكه يك نفر مدعي شود منجي آزادي و عدالت‌خواهي خواهد بود و اينگونه با اين موضوعات برخورد كند، ذبح كردن آزادي را رقم مي‌زند. هيچ گفتماني را نديديم كه كسي به گونه‌اي موضوعات را مطرح كند كه دستوري و از بالا به پايين باشد و موفق شده باشد. آيا به اين دليل كه آقاي احمدي‌نژاد با برادران لاريجاني مشكل دارد، بايد انتقام‌گيري را به اركان نظام بكشاند؟ آيا ايشان از قانون اطلاعي ندارد؟ خوب است كه آقاي احمدي‌نژاد جايگاه خود را بداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد از هشت سال کلا حافظه ها خوب شده ها

    • بدون نام

      مسولیت ک




      شما سر پیازی یا نه پیاز چقدر طرفدار مردمی داری که در باره ایشان نظر میدی ایشان هر چه بوده هر چی هست برس خودش طرفدارانی داره اگر از ایشان ناراحتی به خاطر رای که ایشان داره سکوت کنی باعث اعجوبه الان به جای اینکه از اقتصاد کشور انتقاد کنی و راه حلی برای خروج از بحران اقتصادی ارائه بدی گیر دادی به احمدی نژاد اگه خودت از ایشان بالاتر میدونی یه راه حل بهتر ارائه بده تا حالا دهها باز از ایشان انتقاد کردی ولی یکبار هم جوابت نداده مشکل کشور ما اقتصاد هر کی راه بهتری بلده باید ارائه بده نه اینکه باهم بجنگید که هیچ سودی برای کشور نداره

    • فرشاد

      شنیدی میگن آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا میخونه...حکایت شماهاست یادتون رفته شماها جان فدای احمدی نژاد بودید...عجب هفت رنگید شما جماعت...

    • بدون نام

      مگر روحانی دروغ نگفته تا الان مردم رو با وعده دروغ گشندن پای صندوق اخرش چی شد ولی تموم شد دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی طوری احمدی نژاد رو میکبوبه که انگار الان تو دولت دهم مملکت گل و بلبل شده.یادش رفته که صنعت هسته ای رو به فنا داده.

    • بدون نام

      بابا دست وردارید اصلاحاتی که احمدی نژاد میگه درست . چرا مغلطه می کنید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد گل سر سبد ایران

    • بدون نام

      تا مردم چه مگن.... نه شما

    • گوش کنید

      خداییش اقای احمدی نجات شما که اینهمه بلدی و میدانی چرا در دورانه 8 سال خودت به کسی هیچی نگفتی و همینها رو قبول داشتی و ساکت بودی
      عجیبه تازه حالا هوش اومدی که باید خییییلی حرفها رو بگی
      پس چرا قبلا میدونستی چیزی نگفتی
      پس تو خووت بزرگترین خیانت کاری بابا
      برو کنار بزار باد بیا قدرتت تموم شده هر کاری هم که با دوستات کردی دیگه کردی دیگه ول کن برو بابا 8 سال برات بس بود دیگه...دیدیم چقدر تورم دورانه شما بود اخر 8 سال چقدر شد و چه اتفاقاته وحشتناکی هم افتاد بله دورانه شما شد دیگه

    • بدون نام

      بعد از هشت سال تازه فهمیدی!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خجالت .توهین ب یاور محرومان ممنوع..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج