adexo3
۶۸۴۸۳۶
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

هدف طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان چیست؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: این طرح به دنبال آن است که خائن از خادم در میان مسئولان از هم تفکیک شود و اگر مسئولی مالی را به نامشروع کسب کرده این دارایی به بیت‌المال بازگردد.

خبرگزاری فارس: محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و لزوم اجرای این طرح گفت: در اصل ۴۹ قانون اساسی آمده اموال و سرمایه‌های نامشروعی که مسئولین و درست‌اندرکاران تحصیل کرده‌اند باید به بیت‌المال بازگردد که متاسفانه این اصل قانون اساسی مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این اصل در قانون اساسی مغفول مانده و بر اثر مغفول ماندن آن تعدادی از مسئولین در سمت‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب که به بیت‌المال دسترسی داشتند دست‌اندازی‌هایی را به بیت‌المال داشته و از رانت‌هایی برخوردار شده بودند که این موارد باید مورد بررسی قرار گیرد و تکلیف خادم و خائن مشخص شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: نباید اینگونه باشد که تعدادی از افراد در مسئولیت‌های مختلف اموالی را به نامشروع کسب کنند و به آرمان‌های انقلاب ضرب بزنند و موجب ترویج بی‌اعتمادی در میان مردم شوند و مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان با این هدف توسط تعدادی از نمایندگان تهیه و تدوین شده که کسانی که دلسوزانه برای این کشور و نظام خدمتی انجام داده‌اند از کسانی که خیانت کرده‌اند جدا باشند و برای خادمین اجری قائل شویم و کسانی که اموالی را به نامشروع از این راه کسب کرده‌اند این اموال به بیت‌المال بازگردد.

وی در پایان گفت: از مهمترین خواسته‌های مقام معظم رهبری و مردم ایجاد عدالت در کشور است و این طرح در واقع گامی در جهت تحقق این خواسته رهبری و مردم است و اموال نامشروع مسئولان را به بیت‌المال بازگرداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی مجازات مدیران خائن سازمان مدیریت و استخدامی کشوری که باعث وبانی فساد در ایران است مدیران دانا= ایران آباد

    • ترسو

      هدف سركرم كردن امت هميشه در صحنه ! كه لغلغه زبونشون بشه و حرف و حديثي داشته باشن كه وقتي همديگر رو ميبينن يا تو تاكسي و اتوبوس ، موضوعي براي صحبت كردن و حوصلشون سر نره ، داشته باشن و ...... خلاص

    • حمید

      بابا مجلس کارتونو بکنید مردم رو چرا سرکار میذارید

    • علی

      درود بر شرفت آقای سعیدی اگر بتوانید این کار رو انجام دهید دل مردم رو خنک کرده اید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج