جاباما
۶۸۶۰۵۱
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

پرطرفدارترین خواننده ها طبق آمار اپراتورهای همراه

این روزها تعداد خواننده های پاپ خیلی زیاد شده است. عمده آن ها با هزینه های شخصی یا با پیدا کردن یک حامی سعی دارند هر طور که هست، خودشان را نشان دهند. بیشتر این هزینه ها هم صرف تبلیغات در سایت های پخش موزیک ، اینستاگرام و تلگرام می شود.

روزنامه خراسان: این روزها تعداد خواننده های پاپ خیلی زیاد شده است. عمده آن ها با هزینه های شخصی یا با پیدا کردن یک حامی سعی دارند هر طور که هست، خودشان را نشان دهند. بیشتر این هزینه ها هم صرف تبلیغات در سایت های پخش موزیک ، اینستاگرام و تلگرام می شود. جالب است بدانید خواننده های نوپا در بیشتر مواقع هزینه های نسبتا گزافی هم صرف خریدن لایک و بالا بردن جعلی آمار دانلود در سایت های مختلف می کنند. در چنین شرایطی چطور می توان فهمید که کدام خواننده و کدام آهنگ به صورت واقعی بین عموم مردم محبوب است؟ روزنامه «هفت صبح» در گزارشی با نگاهی جدید، پرفروش ترین خواننده ها از نگاه مردم را معرفی کرده است که در ادامه می خوانید.

پرطرفدارترین خواننده ها طبق آمار اپراتورهای همراه

از کجا بفهمیم کی چقدر فروخت؟
شاید بگویید به راحتی از میزان فروش بلیت کنسرت خواننده ها می توان فهمید که کدام خواننده رکورد محبوبیت و استقبال را در دست دارد. اما نه، باید بگویم که این یکی اگرچه به حقیقت نزدیک است اما وقتی بسیاری از کنسرت ها به صورت مجانی یا با تخفیف های ۸۰ درصدی پر می شود، باز نمی توانیم با قطعیت بگوییم که فلان خواننده چقدر بین مردم محبوب است.


اگر ملاک را سایت های دانلود موسیقی، کانال های ماهواره ای، بیلبوردهای خیابانی، تلگرام و اینستاگرام بگذاریم بازهم با خرید لایک و صرف هزینه توسط خود خواننده، این امکان برای به دست آمدن محبوبیت واقعی خدشه دار می شود. تنها یک جا برای فهمیدن این موضوع می ماند. تنها جایی که دلالان شهرت از آن غافل مانده اند، آمار اپراتورهای همراه اول و ایرانسل است. تنها جایی که آمار سالمی از خرید آهنگ های پیشواز خواننده ها توسط مردم ارائه می دهند یا بهتر بگویم، جایی که مشخص می شود مردم برای کدام خواننده پول واقعی خرج می کنند.
جالب است بدانید در فهرست پرمخاطب ترین آهنگ های پیشواز، علاوه بر چند خواننده معروف که همه ما می شناسیم، اسامی خواننده های دیگری هم به چشم می خورد که ممکن است تا به حال اسمشان را هم نشنیده باشیم.


برترین ها در ایرانسل
در رتبه بندی ۱۰ آهنگ پرمخاطب ماهانه سایت ایرانسل، نام حمید هیراد در چهار جایگاه اول، سوم، ششم و هشتم به چشم می خورد. جالب است بدانید که رتبه اول متعلق به قسمت اول آهنگ «شوخیه مگه» است و رتبه سوم متعلق به قسمت دوم یا ترجیع بند همین آهنگ است، رتبه ششم متعلق به آهنگ «نیمه جانم» و رتبه هشتم هم به آهنگ «معشوق» از همین خواننده تعلق دارد. رتبه دوم متعلق به آهنگ «تو که نیستی پیشم» آرش و مسیح است و آهنگ «روز برفی» مرتضی پاشایی همچنان در مقام پنجم پرفروش های ماهانه ایرانسل قرار دارد. رتبه های هفتم و نهم هم به ترتیب متعلق به بهنام بانی و محمد علیزاده است.


در کمال تعجب نام دو خواننده در رتبه های چهارم و دهم سایت ایرانسل قرار دارد که شاید تا به حال اسمی از آن ها نشنیده باشیم. آهنگ «مادر» از رضا نیک فرجام در چهارمین جایگاه و آهنگ «تو که دیدی» از علی ارشدی در جایگاه دهم.


اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم این دو آهنگ کیفیت راضی کننده ای در فرم و محتوا ندارند، اما این که دو خواننده که تا به حال اسمی از آن ها در رسانه ها نشنیده ایم، در فهرست ده تایی یکی از بزرگ ترین اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته اند، به خودی خود جالب است.


برترین ها در همراه اول
در سایت همراه اول اوضاع ازاین هم بامزه تر است. در فهرست ۱۰ آوای انتظار برتر این اپراتور، رتبه اول متعلق به آهنگ «مادر» رضا نیک فرجام است (همان آهنگی که در سایت ایرانسل در جایگاه چهارم قرار داشت). «عاشقم کرده» بهنام بانی در جایگاه دوم است و رتبه سوم هم به آهنگ مشترک حمید هیراد و پازل بند به نام «دلارام» تعلق دارد. حمید هیراد در همراه اول، تنها همین یک جایگاه را دارد. محمد علیزاده و فرزاد فرزین هم در این فهرست جایگاه های چهارم و پنجم را برای قطعات «عشقم این روزها» و «عاشقت شدم» به دست آورده اند. ماکان بند هم که این روزها اسم شان حسابی سر زبان ها افتاده، در سایت همراه اول رتبه هفتم را برای آهنگ «هر بار این درو» به دست آورده است. جالب این که رتبه های ششم و هشتم به دو مداح اختصاص دارد. دو قطعه «کربلا می خوام» و «آقا حسین» از جلال زارع و روح ا... ابوالحسنی. نهمین قطعه پرطرفدار هم متعلق به یک خواننده آذری زبان به نام رحیم شهریاری با نام «علی بالا» است. در این فهرست نام محمد رضا انصاریان هم به چشم می خورد که البته این یکی، دیگر با موسیقی در ارتباط نیست و صلوات خاصه امام رضا (ع) است که مرحوم انصاریان به زیبایی آن را خوانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظرم این آمار اشتباست....

    • بدون نام

      چقدر مایه تاسفه که هیچ منبع کاملا" معتبری واسه ارزیابی پرطرفدارترین ها وجود نداره
      آمار اپراتورها رو هم نمیشه کاملا" واقعی دونست
      هرچند کلی بخوایم ارزیابی کنیم ، در قیاس با آمار و مسائل جدی و بحرانی ابن موضوع نمیتونه چندان مهم باشه

    • بدون نام

      روزنامه هفت صبح خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج