۶۸۷۷۹۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عملیات عفرین تا ۳ ماه آینده به پایان می‌رسد

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه موسوم به شاخه زیتون تا سه ماه آینده و در ماه می ۲۰۱۸ پایان خواهد یافت.

خبرگزاری ایرنا: مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه موسوم به شاخه زیتون تا سه ماه آینده و در ماه می ۲۰۱۸ پایان خواهد یافت.

به نقل از روزنامه خبر تورک، چاووش اوغلو پس از دیدار با همتای اتریشی خود در وین در مقابل خبرنگاران حاضر و در خصوص عملیات عفرین اظهار کرد: پس از انتخابات پیش رو در عراق، عملیاتی را علیه نیروهای تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) با همکاری دولت بغداد در شمال این کشور انجام خواهیم داد.

ارتش ترکیه از روز ۲۰ ژانویه(۳۰ دی ماه ۱۳۹۶) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است که در جریان آن تاکنون بیش از سه هزار نفر از جنگجویان حاضر در شمال سوریه کشته اند.

ترکیه هدف از این عملیات را بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شود، از منطقه عفرین اعلام کرده است.

آنکارا این نیروها را تروریستی و شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حضور آنها را در جنوب مرزهای ترکیه، تهدیدی بر امنیت ملی خود خوانده و هدف آنها را تلاش برای تشکیل دولت کُردی در شمال سوریه عنوان می کند.

مقامات ترکیه بارها تاکید کرده اند که بلافاصله پس از پایان عملیات عفرین، اقدام ارتش ترکیه علیه مواضع دیگر پ.ک.ک در منبج سوریه و مناطقی از عراق آغاز خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج