جاباما
۶۹۱۴۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وقوع ۵۰۰ حمله بدافزاری در هر دقیقه!

شرکت امنیتی مک آفی اعلام کرده که در سه ماهه چهارم و پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی تقریبا در هر دقیقه ۵۰۰ حمله بدافزاری کشف و ثبت گردیده است.

خبرگزاری ایسنا: شرکت امنیتی مک آفی اعلام کرده که در سه ماهه چهارم و پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی تقریبا در هر دقیقه ۵۰۰ حمله بدافزاری کشف و ثبت گردیده است.

طبق گزارش‌های منتشره، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسید و برآوردها نیز حاکی از آن است که رکورد حملات سایبری و نفوذ بدافزارها به رایانه‌ها و سیستم‌های شخصی و سازمانی در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.

بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان مدعی شد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

حالا شرکت مک آفی (McAfee) که در زمینه امنیت سایبری رایانه و ساخت آنتی ویروس‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند، گزارش داده است که تقریبا در هر ثانیه بیش از هشت بدافزار و باج‌افزار ردیابی و ثبت شده‌اند که قصد داشتند به سیستم‌های رایانه‌ای کاربران نفوذ یابند.

در پایان این گزارش، متخصصان امنیتی مک آفی همچنین عنوان کرده‌اند که سه ماهه چهارم و پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی شاهد تقریبا ۵۰۰ حمله بدافزاری و ویروس به رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی در هر دقیقه بوده است. طبق این آمار، بیشتر بدافزارهای یافت شده در زمینه استخراج ارزهای دیجیتالی، بهداشت و سلامت بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج