جاباما
۶۹۳۰۶۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تاکید مکرون بر درخواست هایش از پوتین

یک روز بعد از انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهوری روسیه، همتای فرانسوی اش در تماس با وی، بر مطالبات پاریس از مسکو تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا: یک روز بعد از انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهوری روسیه، همتای فرانسوی اش در تماس با وی، بر مطالبات پاریس از مسکو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، کاخ ریاست فرانسه (الیزه) روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: امانوئل مکرون یک روز پس از پیروزی مجدد ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، در گفتگوی تلفنی با وی، مطالبات پاریس را در مورد سوریه، اوکراین و حمله سالزبری انگلیس، به وی یادآور شده است.

در این بیانیه الیزه آمده است: در شرایطی که پوتین یک بار دیگر به عنوان عالی ترین مقام اجرایی روسیه، خود را آماده می کند، رئیس جمهور مکرون در پیامی به نمایندگی از فرانسه، خطاب به وی و مردم روسیه، برای نوسازی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کشور آرزوی موفقیت کرد.

این بیانیه می افزاید: مکرون در این تماس تلفنی به طور مستقیم به همتای روسش تبریک نگفت، اما بر تمایل فرانسه به گفت و گوی سازنده میان مسکو، پاریس و اروپا، تاکید کرده است.

رئیس جمهوری فرانسه، نگرانی شدید خود را درمورد شرایط شهرهای عفرین و غوطه شرقی سوریه به گوش همتای روس خود رساند و از مسکو خواست برای توقف درگیری‌ها و کشته شدن غیرنظامیان، تلاش بیشتری کند.

مکرون همچنین تاکید کرد که فرانسه متعهد به برقراری حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و اجرای فوری توافق مینسک است.

وی در پایان این گفت و گوی تلفنی، از پوتین خواسته است مسئولیت‌های مرتبط با حمله سالزبری را روشن کند.
پس از ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق دوجانبه روس و دختر 33 ساله اش با ماده سمی در شهر سالزبری انگلیس، روابط بین مسکو و غرب بحرانی شده است.

پوتین در هفتمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه نوین که روز یکشنبه برگزار شد، با به دست آوردن اکثریت قاطع آراء، برای چهارمین دوره 6 ساله، رئیس جمهوری کشورش شد. در حالی که هنوز آمار نهایی شمارش آرا اعلام نشده، کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام کرده است که از نظر قانونی 10 روز کاری فرصت دارد تا نتیجه نهایی رای گیری را منتشر کند. پوتین از 99.65 درصد آرای شمرده شده، 76.66 درصد آرا را کسب کرده، که نشان می دهد رکورد آرای سه دوره پیشین ریاست جمهوری خود را نیز شکسته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازقدیم رسم بوده بچه ها همیشه ازبزگترها(ازنظرسن وسال البته) درخواست داشته اند، مانوکوچولو پاپاری""""

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج