لاغری سریع با رژیم دوکان فرانسوی
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
کلاسینو_1
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 1
دکتر نداف کرمانی 1
ریزخور_1
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
دکتر نداف کرمانی 3
زمردی_داخلی3
ریزخور_3
دکتر نداف کرمانی 4
ریزخور_4
زمردی_داخلی4
لاله زار مال_4
کلاسینو_4
اپیلاسیون نانا 4
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی 2
کلاسینو_2
ریزخور_2
لاله زار مال_2
زمردی_داخلی2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۷۰۶۱۲۵
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
۲۳۳۹۱
رژیم دوکان یک رژیم غذایی فرانسوی برای کاهش وزن است که با پیگیری اصول آن ،وزن دلخواه به دست می آید.

وب سایت نبض ما: در مرحله اول رژیم دوکان تا 72 نوع مواد غذایی، می توانید انتخاب کنید. مصرف کربوهیدرات در این رژیم جایی ندارد ، حتی اگر به عنوان میوه و سبزی مصرف شود. رژیم غذایی دوکان، شبیه رژیم غذایی کتوژنیک است که در هر دو، تاکید برحذف چربی و کربوهیدرات و مصرف پروتئین است.

رژیم های کتوژنیک اساسا بدن را مجبور می کنند تا با سوختن کربوهیدرات به چربی، انرژی تولید کند. این کار تقریبا نتیجه داده و اثر مطلوبی بر کاهش وزن دارد. گرچه سطح بالای کتون ها در بدن می تواند مشکل ساز باشد و ممکن است حالت کتوز برای بدن فرد ایجاد شود.

لاغری سریع با رژیم دوکان فرانسوی

رژیم دوکان مبتنی بر این تئوری است که، پروتئین می تواند در کاهش وزن موثر باشد، زیرا میزان کالری آن کم است؛ این کار باعث می شود تا فرد در رژیم غذایی خود موفق باشد، پروتئین، انرژی بیشتری مصرف می کند و بنابراین کالری بیشتری می سوزد. محدود کردن مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها باعث می شود که در بدن، حالت گرسنگی ایجاد شده و باعث می شود بدن از ذخایر چربی برای انرژی استفاده کند.

مراحل رژیم دوکان

چهار مرحله در رژیم غذایی دوکان وجود دارد. رژیم غذایی دوکان در این چهار فاز، شامل مواد غذایی طبیعی و غیر منجمد شده است. همچنین فعالیت فیزیکی در این چهار مرحله، انجام می شود. در فازاول که به فاز حمله هم معروف است، کاهش وزن بیشتری صورت می گیرد و شامل مصرف مواد غذایی بدون چربی یا با چربی خیلی کم و با پروتئین زیاد است و تقریبا ده روزه است.

در این رژیم غذایی می توانید 68 پروتئین را انتخاب کنید. هیچ شمارش کالری انجام نمی شود و می توانید مواد غذایی مانند گوشت گاو، ماهی، مرغ، تخم مرغ، سویا و پنیر مصرف کنید ، اما باید کاملا کم چرب باشد. به طور کلی در چهار فاز رژیم دوکان مصرف هر نوع چربی کاملا ممنوع است و نقش پروتئین در این رژیم زیاد است.

در رژیم غذایی دوکان و در هر مرحله حداقل 1.5 قاشق غذاخوری سبوس جو می توانید مصرف کنید که تنها منبع کربوهیدرات در این مرحله است. سبوس جو دارای فیبر بسیار زیاد است، بنابراین مقدار زیادی از کربوهیدرات ها شکسته وهضم نمی شوند.

همچنین سبوس جو دوسر به مهار گرسنگی کمک می کند، زیرا حجم آن، تا حدود 20 برابر زیاد می شود و احساس گرسنگی را از بین می برد. هر روز باید حداقل 1.5 لیتر آب مصرف کنید و20 دقیقه تمرین بدنی داشته باشید.

رژیم دوکان فاز دوم

در مرحله دوم ، مرحله اول باید ثابت شود. در این مرحله ، که مدت آن ده روز است می توان از سبزیجات هم استفاده کرد. در پنج روز اول مواد غذایی با پروتئین بالا و بدون چربی مصرف می شود و در پنج روز دوم هم می توان از سبزیجات و سبوس جو استفاده کرد.

در این مرحله، برای رسیدن به وزن دلخواه خود، به تدریج و با اضافه کردن 32 سبزی خاص به رژیم غذایی، پیش می روید. اما مصرف میوه در این مرحله، مجاز نیست. مصرف سبوس، ویتامین کلیدی در رژیم دوکان است. در این مرحله، غذاهای مختلفی را می توان مصرف کرد ، اما اگر سبب افزایش وزن شود، ممنوع خواهند شد.

شما می توانید مقدار نامحدودی پروتئین کم چربی مصرف کنید و مصرف سبزی هایی اسفناج، بامیه، کاهو و لوبیا سبز، مانعی ندارد. با این وجود، مصرف پروتئین فاقد چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات بیشتر می شود. اما به طور کلی این روند باید حفظ شود و پروتئین ها همراه با سبزیجات کم نشاسته به صورت نامحدودی مصرف خواهد شد.

در فاز دوم، روزانه مصرف 1.5 لیتر آب و یک قاشق غذاخوری سبوس جو را ادامه دهید. مصرف هویج، ذرت و نخود که از سبزیجات نشاسته ای هستند، مجاز نیست. در فاز دوم، هر روز 30 دقیقه تمرین کند.

فاز سوم رژیم دوکان

مرحله سوم یا مرحله تثبیت، مانند فاز اول است. در این مرحله ، تمرکز فرد هم بر کاهش وزن است و هم تلاش می کند تا وزن اولیه بازگشت نکند. در این مرحله، می توانید هر روز، مقادیر نامحدودی پروتئین و سبزیجات مصرف کنید.

در فاز سوم، میوه های کم قند ، پنیر کم چربی، دو برش نان، یک یا دو بار مواد غذایی نشاسته دار در هر هفته ، مصرف می شود.

در یک وعده غذایی، می توانید با رعایت اصول، مواد غذایی مورد نظر خود را مصرف کنید. در طول این مرحله ، مصرف مواد غذایی اصلی با پروتئین خالص یک روز در هفته، شروع می شود. در فاز سوم، ترجیحا 25 دقیقه تمرین بدنی در روز انجام می شود.

فاز چهارم رژیم دوکان

در فاز چهارم، کاهش وزن به ثبات می رسد و شامل حفظ طولانی مدت برنامه رژیم غذایی است. در این مرحله فرد نباید انتظار داشته باشد که وزن زیادی را از دست بدهد. در فاز چهارم، می توانید با رعایت قوانین ساده رژیم دوکان، هر نوع مواد غذایی را مصرف کنید.

یک روز در هفته می توانید از مواد غذایی با پروتئین کامل استفاده کنید. همچنین مصرف سه قاشق غذاخوری سبوس جو در روز و 20 دقیقه تمرین بدنی در هر روز در نظر گرفته می شود.

در فاز چهارم، شما مجاز به مصرف میوه های کم قند، سرکه، آدامس بدون قند و ادویه ها هستید. همچنین توصیه می شود در این مرحله، مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی ، مصرف شود.

لیست غذاهای رژیم دوکان

در رژیم غذایی دوکان با اینکه مصرف بسیاری از مواد غذایی محدود می شوند، اما فرد می تواند رژیم غذایی خوشمزه ای داشته باشد. به طور کلی در رژیم غذایی دوکان همه نوع مواد غذایی مصرف می شود اما بدون مصرف چربی و کربوهیدرات بالا.

برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

گوشت قرمز بدون چربی، ماهی و مرغ، به صورت کبابی. سیر، پیاز، سس سویا، آب لیمو، استفاده از ادویه ها و گیاهان برای عطر و طعم، به عنوان مثال، میگو با زنجبیل، مرغ با دارچین و پنیر کم چرب.

در رژیم غذایی دوکان، شمارش کالری و کربوهیدرات انجام نمی شود اما اصول اولیه آن در نظر گرفته می شود. در رژیم غذایی دوکان، لیستی از 100 مواد غذایی به همراه برخی مواد دیگر ارائه می شود.

رژیم دوکان متمرکز بر پروتئین کم چرب، از جمله محصولات لبنی غیر چربی است و مصرف چربی های لبنی یا هر چربی اشباع شده، محدود بوده و مجاز نیست. مصرف اقلام غذایی در لیست 100 پروتئین و سبزیجات، به طور نامحدود است و شما می توانید به صورت روزانه بر روند پیشرفت خود نظارت داشته باشید.

عوارض رژیم دوکان

همانند بسیاری از روش های رژیم غذایی، رژیم دوکان هم عوارض جانبی دارد. در فاز اول، مصرف مقدار فیبر محدود است.

همین موضوع می تواند منجر به یبوست شود. بعضی افراد در رژیم دوکان، دچار ضعف بدنی ناشی از حالت کتوز می شوند. یکی دیگر از عوارض رژیم دوکان، احتمال آسیب رسانی به کلیه است.

سایر عوارض جانبی هم شامل القا علائم آنفلوانزا است که بر اثر مشکلات ناشی از عدم مصرف کربوهیدرات ها ایجاد می شود. خستگی و ضعف هم می تواند مشکل ساز شده و علاوه بر این، این رژیم برای همه افراد مناسب نیست. در رژیم دوکان باید مصرف آب زیاد باشد.

مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
عارفی_1
خرید باکس 1
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_1
خرید باکس 3
عارفی_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
شیرآلات زمانی_3
عارفی_4
دکتر نائبی_4
خرید باکس 4
شیرآلات زمانی_4
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
خرید باکس 2
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
عارفی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
دکتر نائبی_2
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دارو سازی عبیدی - فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کلینیک النا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
شفا_فوترموبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
زمردی_فوتر اصلی
دارو سازی عبیدی - فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی بانو_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کلینیک النا_فوتر